Yhteissynttärit
Tympii, kun serkkuni järjestää lapsilleen yhteissynttärit kerran vuodessa, vaikka lapset ovat syntyneet ihan eri aikoihin (osa alkukeväästä, osa syksyllä). Nytkin tuli kutsu syyskuulle, ja kutsussa tietenkin mainitaan, että juhlitaan kaikkien lasten synttäreitä. Kaikille täytyy siis viedä lahjat. Ja vanhin lapsista on jo 18! Tuntuu silkalta lahjojen keräämiseltä. Olen itse äitiyslomalla, joten rahaa ei ole liialti. Ei tietysti ole pakko mennä, tiedetään.
Kommentit (5)
synttäreilläkäynti. Aloin lähettää vain rahaa ja kortin
Ihan hyvä noin, jos erikseen mainitsette, ettei kaikille tarvitse lahjaa. Silloin ok!
Ap
koska he luultavasti kävisivät muutenkin joka lapsen synttäreillä, mutta kaverit ja kummit vois pyytää vain "oman" lapsen synttäreille. Tai jos yhteissynttärit sittenkin niin kys henkilöiden kutsuun maininta vaan yhden lapsen synttärijuhlasta
Itse en kutsu serkkuani muiden kuin kummilapsensa synttäreille, enkä odota hänen muistavan muita syntymäpäivinä. Siksi tämä hiukan ärsyttää.
Ap
Meillä kolme lasta, jotka syntyneet heinä-, elo- ja lokakuussa. Heinä- ja elokuussa syntyneet lapsemme kärsivät ensimmäisinä elinvuosinaan siitä, ettei synttäreille ikinä päässyt kukaan lomien takia. Ei mummit, ei kummit, ei naapurit, ei tarhakaverit, ei kukaan. Lopetettiin sitten kesäsynttäreiden vietto.
Keksittiin, että järkätään aina syyskuussa kaikkien kolmen lapsen synttärit samaan aikaan, niin kaikki lapset tulevat yhtä lailla huomioitua ja synttäripäivä on helpompi järjestää läheisille.
On luultu, että tämä on toimiva idea..
Meillä tosin lapset eivät saa kaikilta lahjoja, vaan omilta kavereiltaan tai kummeilta, vaikka tulevatkin samoihin juhliin.