Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerro oma kokemuksesi millä onnistuit laihduttamaan.

Vierailija
08.08.2012 |

Itse pallottelen painonvartioitten pistelaskulla. Vanhat vihkoset kaapissa.Toinen vaihtoehto easy diet.Jonka aloitus pakkauksen sorruin ostamaan.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilo putis viikossa ja yhteensä -27kg...ovat pysyneet poissa vaikka en enää kaloreita laskekaan. Sen laskemisen ansiosta opin myös ymmärtämään paremmin mikä on terveellistä ja mikä vähemmän terveellistä syötävää.

Vierailija
2/16 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoottanut useamman kirjan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppujen lopuksi todella helppoa kun sen vain tosiaan oivalsi ja alkoi nähdä tulokset.

Periaatteena on etten ole mitään syömisiä jättänyt pois vaan kulutan sen mitä syön. Jos sorrun herkutteluun illalla niin liikun seuraavana päivänä pikkusen enemmän.

Vien lapsen hoitoon kävellen ainakin neljä kertaa viikossa, oli sää mikä hyvänsä. Pyöräilen työmatkat. Lisäksi liikun töissä aika paljon kahdeksan tunnin aikana.

Painoa on pudonnut 8 kiloa kolmessa kuukaudessa ja olen tahtiin tyytyväinen. Lisäksi kaikki kriittiset ympärys mitat ovat pienentyneet 2-5 cm. Nyt liikkumisesta tulee entistä parempi olo. Ja en pode huonoa omaatuntoa jos yhtenä päivänä en käykään kuin yhden lyhyen lenkin.

Vierailija
4/16 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä olisi edessä -20kg. Motivoitunut olen mutta liikkumiseni on rajoittunutta.

Vierailija
5/16 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei mun tarvinnu kyllä nälkää nähdä kun suunnittelin ateriat tarkkaan. Noin 200 kaloria per ateria päivässä.

t. tuhannella kalorilla laihtunut

Vierailija
6/16 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain kalorilaskuriin syöttämällä kaiken tiedon mitä olen syönyt.

Siis kulutuksen mukaan osaan syödä painossa kuin painossa nykyään, mutta laihdutukseen täytyy olla apuna ihan selkeät numerot. Useimpina päivinä kuitenkin koneelle pääsen, niin ei se niin iso vaiva ole. Tokikaan en sitten revi stressiä, jos en pääsekään. Ja armeliaana itselleni jätän herkku-/kännipäiviltä ihan suosiolla laskematta. :D

Ja paino on laskenut 125-127 kilosta ~85 kiloon. Kesän pidin nyt taas kerran taukoa, mutta nyt sitten pikkuhiljaa taas totutellut pienempään ruokavalioon ja jos nyt vuoden loppuun mennessä sinne alle 80 kilon pääsisi.

Siis ei mitään kiirettä ole, älyttömän tiukkoja tavoitteita en laita, en soimaa itseäni päiväkausia "repsahduksista" (itse asiassa moinen sana ei kuulu edes sanavarastooni tässä projektissa), pidän taukoa, jos motivaatio loppuu, herkuttelen tai kiskaisen kännit jos mieli tekee.

Vierailija
7/16 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/16 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aloin kirjata syömisiä ylös. Pidin vajetta siinä 700-500kcal/vrk. Pudonnut nyt 12kg ja painoindeksi on 21 :D!! Lisäksi aloin liikkumaan. Ensin kävelin ja kävelin, sitten aloin hölkätä, nyt juoksen, uin, pyöräilen ja kävelen joka paikkaan, mihin ei ole pakko mennä autolla. Työmatkat kuljen pyörällä (10km suuntaansa). Lisäksi aloitan nyt syksyllä kuntosalilla, jotta saisin lihaksia. Tavoitepaino on saavutettu ja nyt "vain" ylläpidetään sitä!!

ps. patrik borgia suosittelen myös. Rento asenne laihduttamiseen kaikista paras. Ei hampaiden kiristyksiaä, totaalikieltoja jne -> vähemmän repsahduksia ja keskenjääneitä kuureja. Suosittelen aloittamaan ihan kunnollisen elämäntaparemontin, eikä ajattelemaan niin, että sitten kun olen kunnossa, niin voin syödä taas .....

Vierailija
9/16 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kaikki välipalat pois, syötävää suuhun vain aamulla, lounaalla ja päivällisellä

- Välimeren-tyyppinen ruokavalio eli paljon kasviksia ja hedelmiä, vain vähän lihaa ja maitotuotteita. Hiilareita söin vapaasti, leipää ja pastaa varsinkin.

- Kuntoliikunnan lopettaminen. Se lisäsi mulla ruokahalun älyttömäksi jolloin söin enemmän kuin liikunta kulutti.

Vierailija
10/16 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patrik Borgin oppien avulla kirjoottanut useamman kirjan

Minäkin mietin tuota... Luin hiljattain hänen kirjansa "Rentoa painonhallintaa" ja oli kyllä fiksua asiaa. Se vaan jäi mietityttämään että kun ne kirjan esimerkkihenkilöt oli jääneet ylipainoisiksi, vaikka he olivatkin merkittävästi laihtuneet. Oma tavoitteeni on päästä normaalipainon alarajoille. Mahtaakohan Borgin rennoin opein onnistua vai onko se tarkoitettu lähinnä 100-kiloisille jotka haluavat 80-kiloisiksi eikä 60-kiloisille jotka haluavat 50-kiloisiksi.

Vierailija
11/16 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole liikunta nälkää kasvattanut kun olen pitänyt 4 tunnin syömisvälit. Ja pasta ainakin paistuutaa minua ihan älyttömästi, varsinkin tuorepasta.

Mutta ap:n kannattaa jo näidenkin perusteella kokeilla ja hakea se mikä itselle sopii parhaiten.

Ja jos ei liikuntaa "harrasta" edes vähän tulee huonokuntonen laiha.

Vierailija
12/16 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Annoskoon pienentäminen

2) Herkkujen vaihto omeniin ja ananaspaloihin

Vierailija
13/16 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin puolessa vuodessa 35kg.

Vierailija
14/16 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun menin ihmettelemään turvonneita jalkojani, että verenpaine on pahasti koholla, yläverenpaine oli 170, verenpaine oli 100-105 ja labratesteissä sokerit myös koholla ja kolestroli 6,1. Jouduin sairaslomalle. Aloin miettiä, että miten sitä voisi syödä laskematta aina niitä halvatun pisteitä. Eli suola pois.

Mulla on kulumavika ja skolioosi selässä, ja kävely on välillä pelkkää kipua. Fillari ja uinti käy, ja sauvakävely, kun saa nojata sauvoihin eteenpäin. Eli liikunnan suhteen on rajoituksia.

Vaihdoin aamupalavoileivän jugurttiin/rahkaan ja marjoihin tai hedelmään. Maustamatonta tottakai.

Lounaaksi syön joko liha-kala-salaattia tai työpaikkaruokalassa ruuan, mutta laitan ruokaa lautaselle vain 1/3-1/4 ja loput salaattia + oliiviöljyä. En syö lounaalla leipää, siinä on suolaa. Lomalla söin grillimakkaroitakin, mutta laitoin lautasen aina täyteen salaattia ja melkein aina grillattiin maissia ja tomaatteja.

Olen huomannut, ettei lounaan jälkeen enää nukuta.

Illalla kotona sama juttu, kotiruokaa vähän ja salaattia, keiton syön lasten keittokupista ja leivänpalan kurkulla/tomaatilla/paprikalla. Kaikki leikkeleet pois.

Iltapala saattaa olla pulla, hedelmiä, rahkaa, jätski..mikä vaan, kunhan ei määrällisesti paljon eikä suolaa (eikä wieneri tai lihapiirakka), mutta ei sen tarvitse olla kevyttuote, kunhan ei ole ihan järjetön kaloripommi. Huomasin, että kun ruuassa on rasvaa, niin ei nälätä koko ajan. Kovaa rasvaa välttelen.

Fillarilenkin olen tehnyt 3 kertaa viikossa. Jos en lapsiteknisistä syistä (miehen vuorotyö) pääse, poljen kuntopyörää töllön edessä.

En ole karkki- enkä suklaaholisti. Enempi ongelma on liikaa suolaista ruokaa, santsiannoksia ja iltavoileivät.

Nyt 17 kiloa ohkaisempi, yläverenpaine 140 ja alaverenpaine 90, verensokerit näytti normaaleilta, kolestrolit okei. Vielä on töitä edessä. Normaalipainoon on matkaa...

Vierailija
15/16 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

herkkuja vain kerran viikkoon ja käymällä punttiksella, ihan kunnon kolistelutreeniä tekemässä mielelään vapailla painoilla ;) Koosta 44 kokoon 36/38 ja nälkää ei tartte nähdä.

Vierailija
16/16 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähti -15 kg