MIten usein pesette wc pöntön niin että otatte kannen pois?
Minä aika harvoin ja löytyi kivat yllärit sieltä kolosista mihin pöntön kansi kiinnitetään, huh :D
Ja ei, meillä miehet ei pissaa istualteen.
Kommentit (15)
kun on suurperhe ja vain yksi vessa, paljon poikia.
Mun mielestä pönttö on helpompi pestä niin että ensin kansiosa yhdellä rätillä ja sitten posliiniosa toisella, homma hoituu nopeasti eikä tarvii kaivella mistään väleistä, pyyhkii vain.
Vähintään siis kerran viikossa. Saa helpommin liat istuin osan takaosasta pyyhittyä.
Itse en jaksa sitä pöntön kantta ruuvailla irti kun ehkä parin kuukauden välein.
Muuten tulee viikottain pyyhittyä paitsi nuo välit.
Ja kantta ei ole irroiteltu.
On tosin jotain eri mallia kuin se perinteinen tuuppaa tapit reikiin malli...eli työkaluja pitäis ottaa mukaan.
ja kyllä niitä roiskeita sinne väleihin silloin tällöin ilmaantuu.
Likaantuvin paikka kannessa on se etuosa kuitenkin, reunuksen alle tulee keltaista kusijälkeä.
Joskus siellä on menkkaveriroiskeita. Alapään suihkuttelusta ilmeisesti lentelee roiskeita. Niitä on myös pöntön reunuksilla.
Kyllä wc-istuin on siivottava perusteellisesti kerran viikossa ja tarvittaessa muulloinkin (paskaurat)
Sieltä pesen mihin pääsee ihan normaaleilla siivousmenetelmillä ja niihin ei meillä kuulu ruuvimeisseli.
Itse en jaksa sitä pöntön kantta ruuvailla irti kun ehkä parin kuukauden välein.
Meillä onkin muovinen (onneksi), eikä ruuvattava kansisysteemi. Varmaan oliskin aikamoiset paskat siellä jos olisi ruuvattava systeemi. Ja meillä siis wc haisee kuselta jo parin-kolmen päivän jälkeen edellisestä vessanpesusta, kun on noita pieniä poikia pissimässä ja harjoittelemassa.
Ärsyttävää. En rakasta vessanpesua, mutta en kärsi itse istua hajuissa.
Meillä se istuin irtoaa ihan nostamalla, ilman ruuvailua :o
Ja mulla ei ole edes miestä jos se jotenkin nyt tähän liittyy.
Höyrypesurilla posautan sieltä töhnät ulos niin että helposti pystyy rätillä poistamaan.
Enkä ole kenenkään nähnyt tai kuullut niin tekevän. Eikä meillä haise vessassa.
kans 2 x viikossa, on helppo poistaa.
kamalia pöpöpesiä sellaiset, joissa kantta ei saa poistettua. yäk.
Ei löydy koskaan mitään ylläreitä.