Päiväkodin täti on juorunnut perheemme asiat koko henkilökunnalle!
Miten toimia? En tiennyt että heillä ei ole vaitiolovelvollisuutta. Erään kerran heikkona hetkenä purkauduin tälle ko. tädille silloisesta parisuhteemme vaikeasta tilasta ja välittömästi tämän keskustelun jälkeen kun meni sisälle hakemaan unohtunutta treenikassia, niin tämä täti oli supisemassa eräälle toiselle hoitajalle, meikäläisen asioita tietenkin. En tuolloin sanonut hänelle mitään, mutta se on osoittautunut virheeksi. Tuon päivän jälkeen jok´ikinen päiväkodin nuori hoitaja on tuijotellut matkan päästä minua ja kun uusia hoitajia on tullut, niin huomaan että saattavat ekana päivänä suhtautua normaalisti, mutta heti kun on "Jenni" palannut töihin ja juorunnut minusta niin suhtautuminen muuttuu. Eivät tervehdi ja välttelevät keskusteluja. Vielä olisi vuosi jäljellä, enkä tiedä kuinka kestän. Onko kellään vastaavaa että joku hoitaja jaksaisi pitkällä aikavälillä näin tehokkaasti juoruta teistä jokaiselle työntekijälle?
Kommentit (24)
Lapsen etuhan se on, kun päiväkodissa tiedetään miten perheessä menee. Osaavat täten suhtautua lapsen mahdolliseen reakointiin asiaan kuuluvalla tavalla.
By the way, päiväkoidin tädit eivät ole parisuhdeteraupeutteja vaan lastenhoidon ammattilaisia, joten en yhtään ihmettele, että he ottavat etäistä suhdetta sinuun.
mutta kuten sanoin: heikkona hetkenä tuli puhuttua liikaa. Mielestäni on eri asia puhua asiasta eteenpäin jos se tosiaan liittyy lapsen hyvinvointiin, mutta tässä tapauksessa on kyse silkasta juoruilusta. Tapahtumasta on aikaa, mutta kummasti vaan juoruaminen jatkuu myös uusille työntekijöille. He eivät koskaan ehdi muodostamaan omaa käsitystään minusta, kun "Jenni" pitää huolen että juoru kulkee. Myös siitä huomaa että kyse ei ole mistään lapsen edusta, sillä vanhemmat työntekijät ovat aivan selvästi juoruringin ulkopuolella.
ei kai normaalit parisuhdeongelmat tee noin isoa juttua?
Mut joo etkö voi vaihtaa hoitopaikkaa? Eikö sitä saa itse valita, missä lapsensa hoidattaa? jos syitä kysellään, niin älä ala parjata. En kyl tiie, mikä ois hyvä syy.
Lapsen etuhan se on, kun päiväkodissa tiedetään miten perheessä menee. Osaavat täten suhtautua lapsen mahdolliseen reakointiin asiaan kuuluvalla tavalla.
By the way, päiväkoidin tädit eivät ole parisuhdeteraupeutteja vaan lastenhoidon ammattilaisia, joten en yhtään ihmettele, että he ottavat etäistä suhdetta sinuun.
Osaan sitä minäkin: reakointi? haiskahtaa WT:ltä
mutta lasta koskevat asiat jaetaan talon sisällä, että voivat suhtautua oikein tietyissä tilanteissa
että hän jaksaa jatkaa. Taidan täyttää tuon tyttösen elämässä jonkin tyhjän aukon.
Ainiin, en myöskään voi keskustella toisten vanhempien kanssa rauhassa. Jos vain "J" sattuu lähistölle, niin on niin korvat höröllään kun olla ja voi. Tuntuu välillä suorastaan häirinnältä. Jos ei ole kuulomatkan päässä niin sitten tuijottaa ja tarkkailee. Monesti olen miettinyt että siellä saa lapset riehua selän takana rauhassa kun "Jenni" seuraa minun keskustelujani toisen vanhemman kanssa. Hän on sekä utelias, huonotapainen, että uskomattoman tyhmä. Tai sitten niin empatiakyvytön ettei ymmärrä lainkaan kuinka raskasta minun on päiväkodissa vierailla kun päivittäin saan osakseni tuollaista käytöstä.
mutta lasta koskevat asiat jaetaan talon sisällä, että voivat suhtautua oikein tietyissä tilanteissa
ei kai normaalit parisuhdeongelmat tee noin isoa juttua?
Mut joo etkö voi vaihtaa hoitopaikkaa? Eikö sitä saa itse valita, missä lapsensa hoidattaa? jos syitä kysellään, niin älä ala parjata. En kyl tiie, mikä ois hyvä syy.
Vähättelevät myös kaikkea mitä lapseni osaa. Hän oppi lukemaan alle viisi vuotiaana, niin tämä ko. täti on mm. sanonut, että "joo, huomasin että selvästi tunnistaa lasten nimet" ja lapseni siis lukee jo ihan kirjoja sujuvasti, myös tekstauskirjaimia.
Kun kerroin että on oppinut uimaan, ja osaa siis uida vähintään sen 25 m, niin siihen tokaisi että "no hyvä että pysyy jotenkin pinnalla"...
Tässä ei olekaan kyse lapsesta vaan minusta. mutta lasta koskevat asiat jaetaan talon sisällä, että voivat suhtautua oikein tietyissä tilanteissa
Lapsi kyllä vaistoaa, millaiset välit vanhemmilla on, vaikkei mitään aivoimia riitoja tms. olisikaan.
tulee nyt vaikutelma, että liikaa keskityt siihen, mitä joku muu sinusta tai lapsistasi ajattelee. Lapsesi on yksi päiväkodin sadasta tenavasta ja joukkoon mahtuu kaikenlaista tallustajaa, myös yhtä lahjakkaita tai jopa enemmän lahjakkaita kuin omasi. Ei kai kukaan hoitaja nyt rupeakaan kehumaan ja ihmettelemään etenkään toisten lasten tai toisten vanhempien kuullen jonkun yksittäisen lapsen ihmesuoritusta, vaikka sinä ehkä sitä odotitkin. Perheitä ja vanhempia on monenlaisia, teollisuuspampusta soskuperheisiin, eniten meitä tavallisia keskivertoäitejä ja -isiä. En jotenkin jaksa uskoa, että päiväkodin työntekijät nyt jotenkin jaksaisivat vuodesta toiseen vatvoa juuri sinua ja teidän perheenne ja parisuhteenne tilannetta, ellei siinä nyt oikeasti ole jotain todella epäilyttävää tai huolestuttavaa, esim. insestiepäilyä, vanhempien päihteidenkäyttöä tms. Jos se parisuhdeongelma liittyi jotenkin pahoinpitelyyn ja lapsen käytöksessä on siihen viittaavaa, toki herättää seurannan tarpeen. Mutta jotain muuta ihmissuhdekuviota tuskin jaksetaan ihmetellä kovin kauaa. Luulenkin, että tämä tuijottelu, juoruilu ja ihmettely on enemmän sinun päässäsi kuin todellisuudessa tapahtuvaa. Voit sen takia käyttäytyä itse tavallisuudesta poikkeavasti, esim. vältellä tätä "Jenniä" tai muita hoitajia, joka saa taas heidät varuilleen ja käyttäytymään erikoisesti ja ihmettelemään sinun käytöstäsi jne. jne. Kierre siis jatkuu. Nollaa oma pääsi ja yritä alkaa käyttäytyä tavallisen avoimesti, luulen, että myös hoitajien käytös muuttuu.
Tässä ei olekaan kyse lapsesta vaan minusta. mutta lasta koskevat asiat jaetaan talon sisällä, että voivat suhtautua oikein tietyissä tilanteissa
Lapsi kyllä vaistoaa, millaiset välit vanhemmilla on, vaikkei mitään aivoimia riitoja tms. olisikaan.
tulee nyt vaikutelma, että liikaa keskityt siihen, mitä joku muu sinusta tai lapsistasi ajattelee. Lapsesi on yksi päiväkodin sadasta tenavasta ja joukkoon mahtuu kaikenlaista tallustajaa, myös yhtä lahjakkaita tai jopa enemmän lahjakkaita kuin omasi. Ei kai kukaan hoitaja nyt rupeakaan kehumaan ja ihmettelemään etenkään toisten lasten tai toisten vanhempien kuullen jonkun yksittäisen lapsen ihmesuoritusta, vaikka sinä ehkä sitä odotitkin. Perheitä ja vanhempia on monenlaisia, teollisuuspampusta soskuperheisiin, eniten meitä tavallisia keskivertoäitejä ja -isiä. En jotenkin jaksa uskoa, että päiväkodin työntekijät nyt jotenkin jaksaisivat vuodesta toiseen vatvoa juuri sinua ja teidän perheenne ja parisuhteenne tilannetta, ellei siinä nyt oikeasti ole jotain todella epäilyttävää tai huolestuttavaa, esim. insestiepäilyä, vanhempien päihteidenkäyttöä tms. Jos se parisuhdeongelma liittyi jotenkin pahoinpitelyyn ja lapsen käytöksessä on siihen viittaavaa, toki herättää seurannan tarpeen. Mutta jotain muuta ihmissuhdekuviota tuskin jaksetaan ihmetellä kovin kauaa. Luulenkin, että tämä tuijottelu, juoruilu ja ihmettely on enemmän sinun päässäsi kuin todellisuudessa tapahtuvaa. Voit sen takia käyttäytyä itse tavallisuudesta poikkeavasti, esim. vältellä tätä "Jenniä" tai muita hoitajia, joka saa taas heidät varuilleen ja käyttäytymään erikoisesti ja ihmettelemään sinun käytöstäsi jne. jne. Kierre siis jatkuu. Nollaa oma pääsi ja yritä alkaa käyttäytyä tavallisen avoimesti, luulen, että myös hoitajien käytös muuttuu.
ja olla siitä kiinnostuneita. Oma-hoitajan erityisesti kuuluukin tietää mitä lapsi osaa.
Ikävä kyllä tämä juoruilu ja tarkkailu on ihan todellista, ei omassa päässä tapahtuvaa. Siihen ei oma käytökseni vaikuta.
Voisiko olla, että sinä kuvittelet koko asian? En nimittäin oikeasti usko, että ketään kiinnostavat sinun asiasi siinä määrin kuin sinua itseäsi. Kun alat tarkkailla tuolla tapaa asioita, alat nähdä hälyyttävää käytöstä sielläkin missä sitä ei oikeasti edes ole.
Voisiko olla, että sinä kuvittelet koko asian? En nimittäin oikeasti usko, että ketään kiinnostavat sinun asiasi siinä määrin kuin sinua itseäsi. Kun alat tarkkailla tuolla tapaa asioita, alat nähdä hälyyttävää käytöstä sielläkin missä sitä ei oikeasti edes ole.
Totuus on tarua ihmeellisempää.
kerropa lyhyesti, mikä se parisuhdeongelma tms. oli, johon viittasit. Kerromme sitten, oliko se niin merkittävä, että siitä jaksetaan vuositolkulla juoruta.
kerropa lyhyesti, mikä se parisuhdeongelma tms. oli, johon viittasit. Kerromme sitten, oliko se niin merkittävä, että siitä jaksetaan vuositolkulla juoruta.
vastaavia kokemuksia päiväkodeista? Tunnen yksityiselämässä pari hoitajaa/opettajaa ja ikävä kyllä hekin todensivat että vanhemmista juorutaan ja PALJON. Mutta heilläkään ei oikein ollut esittää ulospääsykeinoa tilanteesta. Kun olen joutunut hampaisiin niin niissä pysyn.
jos muutaman tuhannen asukkaan pikkupaikkakunnalla parisuhdeongelma oli se, kun miehesi paljastui transvestiitiksi ja haluaa käydä töissä verkkosukissa ja korkokengissä tai jos jätit itse miehesi ja muutit yhteen lesboparisuhteeseen ja kerroit hankkivasi toisen lapsen nyt muumimukimenetelmällä seinänaapurisi kanssa, ehkä sitten ymmärrän juoruilun. Muuten en usko.
Luulen, että itse suurentelet päässäsi tuota asiaa. Eiköhän työntekijöillä ole muutakin tekemistä kuin puhua juuri sinun asioistasi vuosi tolkulla... Koetahan rauhoittua ja suhtautua normaalisti kaikkiin hoitajiin.
vuoden aikana hänen juoruiluunsa on se, että kuvittelin lisäpuuttumisen pahentavan asiaan. Luulin että hän keksii toisen kiusattavan ennen pitkää. En todella arvannut että olevani niin mielenkiintoinen että minusta säännönmukaisesti juorutaan jokaiselle uudelle nuorelle työntekijälle. Vanhemmat tädit eivät selvästikään kuulu tähän juorurinkiin, he suhtautuvat ihan normaalisti.