Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaverit hylkää heti kun tulee raskaaksi? (ov)

Vierailija
25.11.2005 |

Tätä taas perjantaina ihmettelen... Viikolla ei ollla koskaan kauheasti kavereiden kanssa tapailtu kun on kiireitä kaikilla, mutta viikonloput on yleensä aina vietetty yhdessä. Nyt kun olen raskaana, minua ei pyydetä bileisiin eikä baariin mukaan, eikä ehdoteta mitään muutakaan. Kun olen itse ehdottanut lähteväni mukaan, niin kommentit ovat tyyliin " et sä viihdy siellä" " sulla olis tylsää" . Jos soitan jollekin ja kyselen suunnitelmia niin minulle sanotaan ettei olla mihinkään lähdössä, ja myöhemmin kuulen että ovat kuitenkin olleet jossain. Mihinkään tapahtumiin, keikoille tms. kukaan ei lähde mukaani. Tänään juttelin kaverini kanssa mesessä (ja hänen luonaan oli myös muita kavereitani) hetken, ja hän sanoi että ovat aloittelemassa ja baariin lähdössä, mutta ei pyytänyt minua mukaan ja meni nopeasti offline-tilaan ennen kuin ehdin kysyä minne ovat menossa ja voisinko lähteä mukaan. Miksi kaverini käyttäytyvät näin? He tietävät ihan hyvin että jaksaisin lähteä ja olen osoittanut kiinnostusta lähtemiseen myös. En valita tylsyyttä, tupakansavua tai sitä että muut juovat alkoholia mutta minä en. En pölötä koko ajan raskaudestani, vain kysyttäessä. Olen itse ollut aktiivinen ja ehdottanut kaikenlaista tekemistä, baariin menoa ja muutakin. Mikseivät he enää halua olla kanssani? Osalla on oma lapsi, joten siihen asia tuskin liittyy.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pyydetty enää mihinkään tyttöjen juttuihin mukaan. Kaverien mielestä en tarvinnut muita kuin poikaystäväni. Onneksi tosi ystävät säilyivät ja he ovat säilyneet myös raskauden ja lastensaannin ajan, vaikka itse ovatkin vielä lapsettomia.

Vierailija
2/14 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauhee tupakansavu,toiset örvelökännissä.Mä ainakin karttasin paikkoja ja ihmisiä jotka polttaa raskaana ollessa.

a)Eiks niitten kavereitten kans voi tehdä muutakin kun käydä baareissa?

B)elämäntilanteet muuttuu=ystävät muuttuu=hanki toisia ystäviä samassa elämäntilanteessa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä pelkästä baarista ollut kysymys. Kyllä minun mielestä raskaana voi baarissa käydä jos halkuaa siellä ystäviä tavata. Kotibileissä nyt varmaan kukaan polta sisällä!

Vierailija
4/14 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan siis tarkoitin että en saa seuraa minnekään, kahville, leffaan tms., eikä minua pyydetä mukaan. En siis tarkoittanut pelkkiä baarireissuja, mutta en näe siinä mitään ongelmaa että lähtisin baariin mukaan. Tuskin se parin tunnin tupakansavu nyt mitään ehtii vaikuttaa, ja lähteväthän baariin mukaan kuskit, lääkekuurilla olevat yms. vaikka eivät juo alkoholia. Eikä baarissa käyminen välttämättä tarkoita sitä että koko seurue olisi räkäkännissä.

Kaverit ovat peruneet sovittuja tapaamisia ja kotibileisiin kutsutaan vain mieheni. En usko että kyse olisi siitä että olisin " miehenkarkotin" sillä raskauttani ulkopuolinen tuskin huomaa.

Ihmettelen kovasti tätä käytöstä. Jos kyse olisi siitä että heidän mielestään raskaana oleva ei saa käydä baarissa, eikö olisi järkevämpää sanoa siitä suoraan? Ja miksei muihin tapaamisehdotuksiini suostuta vaikka ennen ollaan nähty viikottain?

Vierailija
5/14 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain lapseni 28-vuotiaana, eikä silloin ainakaan kukaan karsastanut asiaa. Ehkä tilanne olisi ollut toinen alle 25-vuotiaana.

Vierailija
6/14 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: ap

Vierailija
7/14 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

T: ap

Vierailija
8/14 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen olen siis ollut mukana tai ollaan vaikka tavattu heillä, oltu leikkipuistossa ym. mutta nyt ei sekään sovi??? Heidän raskausaikanaan kutsuin heitä ihan samalla lailla mukaan minne sitten meninkin. Lähtivät mukaan jos jaksoivat, ja käytiin syömässä, kaupungilla ym. mitä nyt kaverit keskenään tekevät.

Vierailija
9/14 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että ainakin ne, joilla lapsia tajuaisivat, että voit muutakin kuin kököttää kotona.

Jos ovat hyviä ystäviä, niin etkö voi sanoa suoraan, että ihmetyttää moinen käytös ja olet loukkaantunut?

Vierailija
10/14 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittelivät, että eivät kehdanneet häiritä perherauhaa. Joku kumma myytti, että tullessaan raskaaksi naiset haluaisivat lukittautua rauhassa kotiin odottamaan paisumista...monet juhlat ovat menneet ohi kun eivät ole halunneet häiritä.Selkeästi olen sanonut, että kannattaa aina soittaa ja kysyä jospa pääsisin mukaan,mutta ei. No, olen hankkinut uusia kavereita.

Vierailija
11/14 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantien kun tulin raskaaksi, mihinkään ei enää pyydetty. Se on kai yleinen ilmiö. Voi olla, että raskaana olemista pidetään sen verran tabuna, ettei naisen sovi mukamas siinä tilassa mennä baariin tms. (vaikkei mitään alkoholia joisikaan).

Ystävien suhteen raskaus ja äitiys karsi jyvät akanoista. Esim. sellaisen " ystävän" jätin, joka suuttui, kun jouduin perumaan tapaamisen pahoinvointini vuoksi. Ei ymmärtänyt, vaikka selitin, että voin huonosti.

Jos raskaana ollessa tuntui usein hylätyltä, nyt pienen vauvan kanssa sen vasta huomaakin, ettei kukaan vahngossakaan ota yhteyttä jos minä en tee aloitetta. Eikä kukaan varsinkaan tarjoa apua, vaikka raskausaikana kaikki jaarittelivat, että " ei tuo raskaana oleminen mitään ole, sitten sitä apua vasta tarvitsee, kun on se vauva siinä" .

Mutta: onneksi äitiys yhdistää ihmisiä ja saa helposti uusiakin ystäviä. :)

Hyvää odotusaikaa!

Vierailija
12/14 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan aika hämmentävä tilanne. Itse olen aina pyytänyt raskaana olevat ihan samalla lailla mukaan ja luottanut siihen että jos he eivät jaksa tms. niin sanovat kyllä itse sitten, ettei heitä ikäänkuin " varmuuden vuoksi" tarvitse jättää kutsumatta (siis että kun " ei se tule kuitenkaan" ).

Vierailija
13/14 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä muistaa tämä aloituksesi vaikka vuoden päästä ja mieti miten elämä voi olla ihanaa. Sulle on tulossa jotain paljon parempaa kun ilta ulkona.

Tää ei lohduta nyt yhtään sua, mutta voin sanoa että kaikki joilla on lapsettomia kavereita kokeen tuon ihan saman, 95% ainakin. Sitten joskus kun he ovat sinu tilanteessa saattavat huomata että kas kummaa kun on yksinäistä. Niin se vaan menee...

Mua harmitti sillon hirveesti kun jäin kaikesta ulkopuolelle, mutta enemmän harmitti vielä mun miehen puolesta,kun sitäkään ei enää kutsuttu. Nykyään ärsyttää sit se että esim juhannukseksi kutsutaan samaan porukkaan mutta kutsu esitetään kuitenkin niin että jos mieheni vaan tulisi enkä mä kun biletys ei oikein sovi vanhemmille (mut isille kyllä sopii).

Onneksi olen saanut paljon järkevämpiä kavereita äitiyden myötä.

Vierailija
14/14 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen lukenut useita smanalisia juttuja, kai se vaan näin menee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi