Mä päätin lopettaa juomisen.
Nyksyisin saan aina monen päivän morkkiksen vaikka olisi ollut hauska iltakin enkä olisi mitään mokaillut. Ilmeisesti se ei vain sovi mun aivoille.
Kommentit (13)
Täs juon kaljaa. Mistä ihmeestä saan ryhtiä asiaan ?
- tulee aina puhuttua liikaa kaikenlaista, siitä seuraa morkkis.
- Inhoan sitä, että olen turvoksissa juomisen jälkeen suunnilleen viikon.
- juomisesta tulee selluliittia
- kokonainen päivä juomisen jälkeen menee aivan harakoille väsymyksen vuoksi
- rahaa kuluu liikaa
-valvon liikaa
- syön epäterveellisesti.
- alkoholi turvottaa sylkirauhasia poskissa ja naamasta näkee aina, kelle viina maistuu
hyi, hyi, hyi.
Ruoan kanssa voi ottaa viiniä ja juhlissa shampanjat, mutta siihen jää.
Aivokemia häiriintyy kun käyttää alkoholia. Jos huomaa sellaisia oireita, on tosiaan parempi lopettaa. Mä lopetin kaksi vuotta sitten ja voin nykyään loistavasti.
tulee ainakin mulle sillä periaatteella, että alkoholi kerää nesteitä ja pöhöttää, tämä saa muhkurat näkymään paremmin.
Lisäksi alkoholissa on paljon rasvaa ja usein sokeria eli ihan ne perinteiset rasvan lisääjät.
Alkoholi on toksiini eli keholle myrkyllinen (samoin kuin esim kahvi ja tupakka). Kaikki toksiinit kertyvät kehoon ihon alle rasvasolukon päälle, muodostaen muhkuroita.
Tämä ei ole mitään urbaanilegendaa vaan ihan lääketieteellinen fakta.
Olin jossain vaiheessa vuosia suurkuluttaja, mutta mä lopetin sitten vain humalahakuisen juomisen (alkoholipitoisen juhlimisen) kokonaan mutta en muuten. Viiniä juon ruoan kanssa lähes joka päivä nykyäänkin, eikä tämä käyttö ole aiheuttanut mulle mitään ongelmia niin kuin teki se jokaviikonloppuinen kännääminen.
Ja lopetankin joka toinen viikko. Sitten taas ostan viinipullon ajatellen , että olen sen ansainnut.
itse en ole koskaan aloittanutkaan, joten ei tarvitse lopettaa.
Mutta itse pidän pitkiä taukoja, enkä kerralla ota kovinkaan paljoa. Inhoan syvästi sitä kamalaakin kamalampaa oksettavaa oloa jälkiseurauksena, jos tulee nautittua joskus liikaakin. Plus siihen se kelailu että mitä mä oikein menin intoutumaan, puhumaan, överiflirttailemaan..
Olen kyllä kuullut, että makautusaineet, light-limut, jojo-dieetit ja e-pillerit aiheuttavat selluliittia.
tulee ainakin mulle sillä periaatteella, että alkoholi kerää nesteitä ja pöhöttää, tämä saa muhkurat näkymään paremmin.
Lisäksi alkoholissa on paljon rasvaa ja usein sokeria eli ihan ne perinteiset rasvan lisääjät.
Alkoholi on toksiini eli keholle myrkyllinen (samoin kuin esim kahvi ja tupakka). Kaikki toksiinit kertyvät kehoon ihon alle rasvasolukon päälle, muodostaen muhkuroita.
Bodaritkin vetävät itsensä kuivaksi valkoviinillä.
Alkoholi ei kohtuumäärinä pöhötä vaan kuivattaa.
Alkoholissa ei todellakaan ole rasvaa, joissain juomissa tosin on sokeria mutta ei kaikissa. Energiaa alkoholissa on kyllä paljon, eli runsaat juodut määrät tosiaan lihottavat vaikkei juomassa olisi yhtään rasvaa tai sokeria. Mutta jossain viinilasissa on saman verran energiaa kuin omenassa joten ei sellainen ketään mystisesti palloksi pöhötä.
Tuo muhkurat-toksiinijuttu on ihan täyttä huuhaata. Selluliitti johtuu verinahan alla olevien rasvasolukammioiden rakenteesta.
Mulla ei ole selluliittia lainkaan, vaikka juon kahvia ja viiniä. Enkä ole edes laiha. Olen kyllä kuullut, että makautusaineet, light-limut, jojo-dieetit ja e-pillerit aiheuttavat selluliittia.
Juon viiniä päivittäin, olen lievästi ylipainoinen BMI:n mukaan eikä ole yhtään sellaista muhkuraista selluliittia missään. Juon myös light-limuja 1,5 litraa päivässä ja olen jojoillut painoni kanssa noin 10 vuotta. Kai se on aikalailla perinnöllistä kenen ihon ja ihonalaiskudosten rakenne on sellainen että rasvakertymät näkyvät ihon alta muhkuroina ja kenellä ei.
E-pilleri mulla kyllä sai nuorena noin 50-kiloisena ruipelona pientä pahkuroitumista tulemaan perseeseen ja reisiin, mutta ne onneksi katosivat kun lopetin hormoniehkäisyn.
En ole kauheasti juonut, mutta koko kesä o ollut lipittämistä. On oltu pari kertaa ulkomailla, ja sitten tavattu sukua ja ystäviä. Olut siellä. viiniä ruuan kanssa, joku gintonic silloin tällöin... Ei koskaan humalaa lähelläkään, mutta jatkuvaa tissuttelua oikeastaan, liki päivittäin. ja sen huomaa vatsan kohdaltakin. Vaikka on myös kuntoiltu ja rampattu metsissä ja soilla mustikan, kantarellien ja lakkojen perässä, niin painoa tullut lisää. Eikä se hyvää tee muutenkaan. Nytkin otin lasin viiniä ruuan kanssa.