Tuntemasi periaatteen ihmisen typerin periaate
Tiedättehän tyypin. Aloittaa lauseen, että "minulla on sellainen periaate, etten/että..." ja sitten tulee jotkain absurdia. Mitkä ovat "parhaimpia" periaatteita, joita olet kuullut?
*Eräs entinen kaverini vastustaa keinomakeutettuja tuotteita viimeiseen saakka. Minulla on diabetes ja sen takia täysin sokeristen limsojen juominen on ongelmallista. Olin vierailulla kavereiden kanssa hänen luonaan ja tiesin, että hänellä on joko vettä tai sokerimehua/-limsaa tarjolla. Minä olin varautunut Cokis lightillä ja kaivoin sen esiin. Kaverini totesi erittäin loukkaantuneena, että "minulla on sellainen periaate, ettei noita myrkkyjuomia kotiini tule".
*Eräs toinen periaatteen ihminen Suomen bible beltissä kielsi lastaan leikkimästä kirkkoon kuulumattomien sukulaislasteni kanssa, koska "hänellä on sellainen periaate, ettei hänen lapset ole kuin kristittyjen kanssa".
*Museokaverini on kertonut muutamastakin tyypistä, jotka eivät ole suostuneet maksamaan museoon, koska heillä on sellainen periaate, etteivät maksa museon pääsymaksua".
Eh?
Kommentit (252)
Periaatteessa teidän suvussa on niin, että anoppi on velvollinen hoitamaan miniänsä/poikansa lapset. Jos ei jostain syystä pääse on periaatteessa velvollinen järjestämään ja kustantamaan sijaisen.
Periaatteessa jos ei auta, niin joutuu helvettiin käristymään sitten kuoleman jälkeen. Koska periaatteessa miniän auttamatta jättäminen on verrattavissa seitsemään kuoleman syntiin.
Periaatteessa anopin pitää jättää oma tyttärensä oman onnen nojaan, koska hänethän on naitu toiseen sukuun - siis siihen miehen sukuun. Eikä siis kuulu enää ollenkaan samaan sukuun. Anoppi on nyt periaatteessa saanut uuden tyttären poikansa valinnan myötä.
Kyllä sä keksit. Tai näytä tämä teksti sille idioottianopille. En voi uskoa, että noin julmia ja pahansuopia ihmisiä on. Kyllä pitäisi lapsiaan sentään kohdella tasapuolisesti.
Miehelläni on sellainen periaate, että pysäköintipaikasta ei makseta, vaan aina on löydettävä ilmainen paikka (mikä Helsingissä tietenkin on todella haastavaa). Tämä on erityisen hauskaa etenkin jouluostoksilla, kun raahaamme painavia paketteja jopa 3km autolle, joka on pysäköity ilmaispaikalle, vaikka tavaratalossa olisi ollut oma parkkihalli ja pysäköinti olisi maksanut 4 euroa
Tämä on erityisen hauskaa etenkin jouluostoksilla, kun raahaamme painavia paketteja jopa 3km autolle, joka on pysäköity ilmaispaikalle, vaikka tavaratalossa olisi ollut oma parkkihalli ja pysäköinti olisi maksanut 4 euroa
että en lähtisi mukaan
No kun sehän se ongelma on ettei anoppi ole julma tai ilkeä. Se ei tajua itse miten räikeän epäoikeudenmukainn ja loukkaava on. Ja olen lähes satavarma että anoppi ei tajua itse mitä tekee. Asia olisi minusta helpompi hyväksyä jos anoppi olisi ilkeä minulle, mutta ei ole, ollaan ihan hyvissä väleissä. Varmasti paremmissa väleissä kun anoppi tyttärensä kanssa. Mutta tämä on periaate, ja ilmeisesti sitä sokeasti totellaan eikä järkipuhe auta. Arvaa vaan olenko satoja kertoja mieleni pahoittanut ja itkua vääntänyt. Mutta sekään ei asiaa muuta (mieheni n kertonut äidilleen miten surullinen olen). Anoppi ei tosiaan tajua, tai sitten ei vaan halua tajuta....
Ja iis tyttären lapsia hoitaa joka päivä, ehä kerta vuoteen suostuu käväisemään meillä pikaisesti kahvilla. Ja ei ole auttanut tosaan edes hätätilanteissa, kun on se periaate. Emme siis saaneet nuorempien lasten synnytykseenkään ketään hoitamaan, piti mennä yksin.
Ps. Sekään ei auttanut että puhuttiin anopin tyttärelle, tytär veti kilarit ja raivosui kun "yritimme viedä hänen apunsa". Emme yrittäneet, mutta olisihan se reilumpaa jos apu jkautuisi oikeudenmukaisemmin. Viimeisen kuuden vuoden aikana anoppi on hoitanut tyttären lapsia about 2000 kertaa ja pojan lapsia nolla kertaa.
Alkoi taas v***ttaa koko asia!
postimyynnistä ei osteta. Etsi lapselleen tiettyä vaatetta mutta ei löytynyt (ei siis tiettyä merkkiä vaan tietyn mallista jne)
Kaivoin nettisivuston jolta löytyi heti suunnilleen kahdeksen versiota. Ei voinut ostaa.
Viimeisen kuuden vuoden aikana anoppi on hoitanut tyttären lapsia about 2000 kertaa ja pojan lapsia nolla kertaa.
Alkoi taas v***ttaa koko asia!
en tiedä johtuuko tuo anopin periaatteista, vaan tyttärensä periaatteesta kenties että kupataan mummosta kaikki irti niin kauan kun henki pihisee. minullakin on tässä periaatteeni: en todella pyydä apua ihmiseltä joka on ihan lopussa muutenkin.
alko täälläkin vtuttaa
Minulle ei tule mitään mieleen, mutta tuosta diabeteksestä: minun lapsella diabetes ja joskus kun herkutellaan otetaan sitä light limpparia. ja eräs kaverini aina paasaa juuri siitä, kuinka epäterveellisiä nämä light juomat ovat :D
Onhan ne , jos niitä jatkuvasti paljon juo--> samoin kuin sokerilliset limpparit! :)
Oli kuitenkin ekana käsi ojossa, kun rahansa loppuivat kesken eräässä tapahtumassa.
Härskeintä on, että heille ei ole mitään ongelmaa ajeluttaa itseään muiden kustannuksella sinne tänne, vaikka keskellä yötä. Ja aina joku lapanen vielä suostuu hyysäämään näitä periaatehenkilöitä.
Vaikka ei sikäli, varmaan he ihan tyytyväisenä kävelisivät aamukolmelta kymmenen kilometriä polleina periaatteensa noudattamisesta.
Yhteisillä lapsillamme pitää olla sama sukunimi kuin hänen entisen liittonsa lapsilla (ja ex-vaimolla), koska muuten lapset hämmentyvät.
En suostunut.
ja tämä oli kaverini, jonka nimen olisin tarvinnut erääseen asiakirjaan todistamaan nimikirjoitukseni oikeaksi.
tuttavamies äänestää aina vaaleissa (mitkä tahansa poliittiset vaalit) yhtä tiettyä puoluetta koska hänen isänsä ja isoisänsä ovat aina äänestäneet samaa. Viis siitä ajaako se hänen asiaansa lainkaan. Mutta kun perinne velvoittaa.
appiukollani on semmoinen periaate että kaupungille ei voi mennä bussilla, sillä silloin joutuisi kyttäämään bussiaikatauluja eikä voisi olla kaupungilla rauhassa omien aikataulujen mukaan.
Pakko on mennä omalla autolla. Parkkiaikaa voi periaatteen vuoksi ostaa vain ihan minimiajan, ettei vaan tulisi liikaa maksettua. Ja sitten juostaan hirveällä kiireellä kaupunkiasiat :D
Tämmöiseen jännään ilmiöön ollaan törmätty kun appiukko vierailee kotikaupungissamme muutaman kerran vuodessa. Se kaupungilla käyminen on aivan mahdotonta höösäämistä ja kiirehtimistä.
Halvemmalla ja leppoisammin päästäisiin bussilla, mutta ei voi kun appiukolla on Periaatteita.
Ystäväni vastustaa yksityisautoilua eikä suostu hankkimaan autoa. On silti pummimassa meiltä autollisilta milloin Ikea-kuljetusta, milloin mitäkin.
Että näin.
rupea jakamaan. Mieluummin maksaa kovaa vuokraa vuodesta toiseen asumisoikeusasunnosta
Auttaa vain siis tytärtään, ei poikaansa vaikka mikä hätä olisi. Ja ovat ihan poikansa lapsia, mutta anoppi puhuu lapsista aina miniän lapsina ("ne "Riitan" lapset"...). Ja on kysytty anopilta että miksi on näin, ja vastaus on että se on PERIAATE. Hän ei periaatteesta auta miniää, vaan miniän tulee pyytää apua äidiltään (jpta ei siis ole, anoppi tietää tämän vallan hyvin, ja tietää olevansa ainoa mummo lapsillemme). En vaan tiedä että onko tuo loukkaus vai ei. Anoppi on aika yksinkertainen, eli ei ehkä tajua periaatteensa ja tekojensa törkeyttä. Mutta mitäs jos anoppi onkin tahallaan ilkeä? Ps. Ei auta ystäviään, auttaa vaan sitä tytärtään joka pv
kehittänyt oman periaatteensa: kun anoppi on vanhempi ja tarvii apua asiassa kuin asiassa, muista että jokainen pyytää apua omalta tyttäreltään. Ihan periaatteesta.
Meillä oli ihan megalomaaninen rekrytointivirhe muutaman kuukauden töissä sijaisena. VIRKAMIEHENÄ, VIRKAVASTUULLA. Ilmoitti, ettei suostu laittamaan nimeään paperiin, koska on tuollainen periaate :-).
Koska tässä vaiheessa oli määräaikaisuutta enää pari kuukautta jäljellä, annoimme asian olla ja sumplimme asiat muuten, mutta meille hän ei enää ikinä palaa. Ihmettelinkin, miksi niin hyvillä papereilla ja työhistorialla siunattu tyyppi ei ollut saanut vakivirkaa. Haastattelussa oli ihan normaali.
Terveisiä tutuille.
ja tämä oli kaverini, jonka nimen olisin tarvinnut erääseen asiakirjaan todistamaan nimikirjoitukseni oikeaksi.
Törmäsin kloppiin, joka ei suostunut menemään palkkatyöhön, koska työnantaja riistää aina työntekijää. Ugh. Siinäpä sitä sitten tukien varassa eleli.
osta mitään puhelinmyynnistä. Ikinä. Ihan periaatteesta.
eikä korteilla, koska kuulemma ei halua verottajan saavan tietää mihin hänen rahansa menevät. Tiliotteeltahan se tietenkin selviäisi, eli siinä mielessä ymmärrän periaatteen.