uusperhe tsydeemeistä kysymys:
siis jos mikko ja tarja eroaa. mikolla on tarjan kanssa yksi lapsi, poika nimeltä henri. sitten jonkun ajan kuluttua, mikko tutustuu uuteen naiseen nimeltä pauliina ja jos pauliina ei pidä mikon ex-vaimosta tarjasta niin miksi silti pauliina kohtelee henriä julmasti?
siksikö vain, että se on tarjan lapsi? että siinä on osa tarjaa, ok.
mutta kuitenkin, jokainen lapsi ja ihminen on oma persoonansa, ei se sano sitä että lapsesta tulee samanlainen kuin esim. äidistään. että miksi vihata ihan "vierasta" ihmistä kun jokainen on yksilö.
sairaita aikuisia kun luin tuon yhden ketjun.
Kommentit (2)
etteikö tykkäisi lapsesta tai lapsen äidistä, vaan siitä, että lapsi olemassaolollaan todistaa, että mies on rakastanut jotain toista joskus ihan tosissaan, aikonut elää yhdessä jonkun toisen kanssa koko elämänsä jne.
miten asian esitit. Mutta olen samaa mieltä siinä, ettei ketään lasta saa kohdalla siten kuin tuolla ketjussa sanottiin, vaikka kuinka ei pitäisi exästä / exän lapsesta.
Itseään ei voi pakottaa pitämään jostain ihmisestä, vaikka kyseessä olisi lapsi, mutta kyllä sitä täytyy ostata olla tasapuolinen, ystävällinen ja yrittää parhaansa oppia pitämään puolisonsa lapsesta, koska elämä on silloin kaikille helpompaa. Koko loppuelämä.
Opettelun voisi aloittaa sillä, että yritää selvittää, miksi ei pidä exän lapsesta, syy siihen löytyy usein itsestä, ei siitä lapsesta eikä exästäkään.
Minäkin olen äitipuoli ja minulla oli negatiivisia tunteita miehen lasta kohtaan aluksi, mutta selvisin niistä ja nykyään olemme jo ihan hyviä ystäviä (lapsi on nyt jo aikuinen, mutta oli 3 vuotias kun muutimme hänen isänsä kanssa yhteen).