Synnytyksestä 7 kk ja menkkoja ei näy vieläkään...
Eli meidän tyttö on nyt 7 kk, ja imetän edelleen kiinteiden ja korvikkeiden lomassa. Mutta se mikä tässä nyt ihmetyttää, on se, että mulla ei ole vieläkään alkanut menkat! Parina päivänä on kyllä tuntunut siltä, että ne vois vaikka alkaakin, mutta ei vaan ole näkynyt. Sitäkin olen jo miettinyt, että jos olenkin taas raskaana, edellinen raskaus nimittäin alkoi juuri noin, että tuntui koko ajan siltä, että vuoto alkaa, mutta ei sitten alkanutkaan. Onko näin synnytyksen jälkeen " herkempi" tulemaan raskaaksi vai onko mahdollisuudet ihan samat kuin ennenkin?
Kommentit (6)
Meidän poju on myös 7 kk, mutta eipä ole vielä kuukautisia näkynyt. Ennen raskautta kiertoni oli hyvin säännöllinen. Välillä on kyllä tuntunut, että nyt ne alkaa ja limahommeleista päätelleen saattaapa jopa ovulaatiokin tapahtua, mutta vuotoa ei vielä näy. Imetän edelleen (myös öisin).
vaikka synnytyksestä on pian 10kk:tta. Kysäisin asiasta pari päivää sitten lääkäriltä ja hän sanoi, että imetys vaikuttaa ja kuukautisten pitäisi alkaa n. kuukauden kuluttua imetyksen lopettamisesta. Jos ei sitten kuulu, niin kannattaa ottaa yhteys lääkäriin. Itse annan pojalle enää iltaisin rintaa ja olen lopettelemassa kokonaan. Menkkoja en juuri ole kaivannut, mutta saisi ne tietty pian alkaakin.
kun olin lopettanut imetyksen kokonaan. Tämä siis n. kuukauden päästä lopettamisesta.
T: MrsH
Poitsu tosin jo 1v1kk, ja käy rinnalla 3 kertaa päivässä.
Kohta parisen viikkoa ollut kipuja, painetta alavatsalla ja pahaa oloa yms. Luomuihme se ei ikävä kyllä ole, joten eiköhän se oma kierto sieltä piakkoin pääse käyntiin..
Mutta olis vaan sit alkanut kertarysäyksellä eikä näin vähitellen.. tässähän ehti jo toivoa vaikka mitä epärealistista :(
Ja sama juttu oli esikoisestakin. Nytkin tein kuitenkin varmaan 3testiä vaikka ehkäisykin oli kunnossa, mutta eihän niihin koskaan voi luottaa ihan 100%
Mutta ei tuo mikään ihme ole kun vielä kerran imetät. Mulla tuli ekat menkat vasta kun vauva oli 1v7kk! Toisilla imetys ei juuri vaikuta, ja toinen ääripää on ne, joilla menkat alkaa vasta kun imetys on kokonaan loppunut. Mua kyllä vähän rassaa kun ollaan pikkukakkosta yritetty jo jonkun aikaa...