Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELSINGIN kotihoito, kokemukset tänne!

Vierailija
15.02.2015 |

Olen kesällä helsinkiin muuttava 22v naisenalku. Olen lähihoitaja ammatiltani ja tällä hetkellä asun pienessä kaupungissa ja olen kotihoidossa töissä. Helsinkiin muutto tulossa kesällä ja mollia selatessa kotihoidossa on paljon paikkoja auki. Nyt tarvisin kaiken omakohtaisen tiedon ja kokemuksen tästä työstä helsingissä ja etenkin eri alueiden eroista. Laitospuolelle en halua töihin enää. Millanen helsingin kaupunki on työnantajana? Onko mitään etuja, onko työvuoro suunnittelut järkeviä vai jatkuvaa illasta aamuun yms? Tällä hetkellä olen yksityisellä töissä joten jo peruspalkka nousisi kaupungilla n.300e. Olen muuttamassa luultavasti kantakaupunkiin tai lähiympäristöön, onko kallio millainen alue olla kotihoidossa? Tottakai voi kertoa mistä alueesta vain, haluaisin löytää suht viihtyisän työpaikan ja kyselen siksi kokemuksia ettei olisi aivan hakuammuntaa. Myös alueet joissa asiakasvälit olisivat pidempiä (autolla kuljettavia) kävisivät hyvin, koska nytkin olen tottunut ajamaan vuoron aikana n.15-30km, firman autolla. Onko monilla alueilla työautoja? Nykyisessä työssäni käyntejä voi olla vuoron aikana pahimmillaan n.20 ja normaalisti n. 15, kiirettä siis pitää..

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen kokemus tänään Helsingin kotihoidosta. Olin kyläilemässä sukulaiseni luona ja kotihoidon lähihoitaja tuli sovitulle viikottaiselle kotikäynnille.

Tehtävänä hänellä oli tarkistaa haava (minkä päivittäisen hoidon vanhuksen puoliso tekee). Lisäksi hoitaja mittaa verenpaineen ja mittaa pulssin. No lähihoitaja ei osannut käyttää manuaalista verenpainemittaria, mikä hänellä oli mukana, eikä löytänyt potilaan pulssiakaan. Myös haavan hoitaminen tuntui vieraalta ja vei paljon aikaa.

Mittasin verenpaineen (olen sh) ja pulssin. Eikö lähihoitajille opeteta manuaalisen verenpainemittarin käyttöä, jos sellaiset kerran ovat kentällä käytössä?

Hyvin epävarmalta koko käynti vaikutti ja aikaakin kului lähes tunti.

Vierailija
42/46 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin kotihoidosta ei ole tietoa. Muualta Suomesta on opiskelijan kokemus: Kotihoidossa on huono työilmapiiri (naiset riitelevät), paljon sairauslomia (samat ihmiset ovat aina saikulla) ja muutamat, elämäänsä ja työhönsä kyllästyneet työntekijät pilaavat muittenkin työilmapiirin. Kotihoidon esimiestyö ja johtaminen vaikutti sekavalta. Töitä jäi tekemättä asiakkaan luona ja sattui myös hoito- ja lääkevirheitä. Työntekijät sairastelivat ja vaihtuivat tiuhaan ja lähes kaikilla oli huono työmotivaatio.

Kotihoito oli huono kokemus opiskelijalle. Suurin syy oli, että sain harjoittelujaksolle elämäänsä ja työhönsä kyllästyneen ohjaajan, jota ei kiinnostanut opiskelijan ohjaaminen tippaakaan! Ohjaajan mielenkiinto kohdistui valittamiseen, juoruamiseen ja ihmisten haukkumiseen.

Kotihoidon asiakkailla (vanhuksilla) oli mm. masennusta ja muita hoitamattomia mielenterveysongelmia, lääke- ja päihderiippuvuutta ja muutamalla oli siivoton koti (hamstrausta, tavarakaaosta). Kotihoito oli huono kokemus, en halua töihin kotihoitoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että tuo kotihoito on hirveän kiireinen paikka ja siellä on resurssit aika tiukilla ja porukka paljon saikulla. Joitain parempia kokemuksia olen kuullut yksityiseltä puolelta. Osaako joku muu sanoa paremmin?

Ehkä kannattaa hakea esim. isoon firmaan kuten Mehiläiseen tai sitten johonkin tällaiseen pienempään firmaan, niin pääset ehkä helpommalla. Toivottavasti löytyy jotain!

Vierailija
44/46 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos valitat julkisesti saat potkut koska olet pettänyt johtavien henkilöiden harjoittaman todellisen tilanteen pimittävän salailun. 

Ja tuollainen johtava luikurijoikko on asemissaan koska meidän äänestäjien enemmistö on vaali vaalin jälkeen valinnut sellaiset luikuripoliitikot jotka ovat luoneet tuon hymistelevän harhautuskultturin istuttamalla luikurikaverinsa johtopaikoille varmistamaan taas toisten kaltaistensa suojatyöpaikoille pääsyn.  

Vierailija
45/46 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajien omalla foorumilla keskustellaan eri erikoisalojen lisäksi työpaikoista. 

https://hoitajat.net/forums/

Vierailija
46/46 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksu vai Ihminen ? kirjoitti:

Kallio aivan hirvee , eikä saa perehdytystä.

Kiire kova. Kateellista porukkaa.

Huono työilmapiiri, selkään puukotusta.

Aivan samaa mieltä! Tuo kyseinen alue on aivan hirveä! Lähden heti kun pystyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme