Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miksi uä tehdään joskus alakautta (raskaus)

Vierailija
07.08.2012 |

eli kun olin ihan laiha, painoindeksi 18 niin tejhtiin alakautta ja nyt kun ylipainoa niin joka raskaudessa tehty vatsan päältä, miksi niin? Eikö hoikilla näy vatsan päältä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdunsuuta ja alas kiinnittynyttä istukkss voidaan kans katsoo alakautta.

Vierailija
2/4 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus myös jos ei vatsan päältä saada kuvaa oikeasta kuvakulmasta vaan jää jotain näkemättä muutoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen ultrattiin mahan päältä ja toka alakautta.

Esikoisen aikana kätilö sanoi, että kokeillaan mahanpäältä ja pitäis hyvin näkyä. Tokasta vain alakautta. Syytä en tiedä, mutta ajattelin, että onko kyse siitä miten kätilö ite tykkää ottaa mittoja.

Mulla painoindeksi 20 joten en usko sen liittyvän mitenkään asiaan.

Vierailija
4/4 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ymmärtänyt niin, että vain hyvin ylipainoisilla on hankala tehdä vatsan päältä, koska rasvakerros haittaa näkymää.

Sen sijaan juuri raskauden alkuvaiheessa tehdään usein alakautta sen vuoksi, että silloin nähdään pieni vauvanalku tarkemmin, kohtu on vielä niin alhaalla, että emättimen kautta pääsee lähemmäs. Kun kohtu kasvaa, niin näkee ihan hyvin vatsanpäältäkin.

Sittenhän on vielä niin, että seuraavissa raskauksissa se kohtu pullahtaa monilla aikaisemmin isoksi, lihas ei pane enää vastaan samalla tavalla.

Mulla on joskus loppuraskaudessa ultrattu emättimestä sen takia, että pää on jo kiinnittynyt niin alas. Ei saatu siis pään mittoja vatsan päältä. Taisi olla esikoinen se, yleensähän sitten seuraavissa raskauksissa vauvat ei kiinnity paljoa etukäteen.