Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasvot täynnä paiseita =(

Vierailija
06.08.2012 |

Ongelmana on finnit, jotka tosiaan ovat kuin paiseita. Kipeitä ja isoja (jopa sentin, puolitoista halkaisijaltaan). Niiden paraneminen kestää parikin kuukautta ja jäljelle jää todella ruma arpi (joskin tässä naamassa enää niin kauheasti haittaa kun on teini-iän aknen jäljiltä arpia).

Onhan minulla aina ollut finnejä, mutta ei häiritsevissä määrin (siis aikuisiällä) mutta kuopuksen syntymän jälkeen (josta kaksi vuotta) ongelma paheni tällaiseksi. Kerralla näitä paiseita on yleensä pari kolme, nyt tällä hetkellä on yksi poskessa ja yksi korvalehden takana.

Näitä paiseita ei saa edes peitettyä, joskin en ole meikkiä käyttänyt kuin pakosta, koska pelkään meikkien pahentavan ongelmaa entisestään.

Kosmetologiin tms. minulla ei ole varaa, ei vaikka kuinka yrittäisin. Ihonpesuun olen käyttänyt Clearasilin tuotteita (rasvoittuvalle iholle tarkoitettuja, koska ihoni on melko rasvainen). Mitään ihorasvoja en uskalla edes käyttää, viimeksi naama oli aivan kauheassa kunnossa sen jälkeen.

Onko mitään kotikonsteja, joilla pääsisin näistä eroon? Esim. jotain apteekissa (ilman reseptiä) myytäviä aineita?

Alan olla jo epätoivoinen ja itsetuntokin alkaa kärsiä, kun ihmiset tuijottavat =(

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä on paljon asiallista tietoa, mm. kuinka viljat eivät sovi akneiholle. Suosittelen!

Vierailija
2/17 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti vinkeistä!

Olen harkinnut tuota ihotautilääkäriäkin mutta mitä nyt olen lueskellut, aika usein määrätään antibioottikuuri tai sitten juuri tuo Roccutan-kuuri. Jälkimmäinen ei tule kysymykseenkään, koska tässä olisi tarkoituksena alkaa yrittää kolmatta lasta. Ja minua kyllä kauhistutti lista (mahdollisista) haittavaikutuksista.

Ensin voisin ainakin yrittää laittaa ruokavalio remonttiin. Se on muutenkin rempallaan mutta silti aika lailla samanlainen kuin ennen kuopusta, jolloin ei tullut tällaisia paiseita.

Pitänee kokeilla jotain hellävaraisempaa puhdistusainetta kasvoille. Minulla tuo Clearasil on vain loistavasti auttanut ihon rasvaisuuteen, mutta ei mainittavasti finneihin.

Onko noihin finneihin jotain ns. täsmälääkettä? Eli ainetta jota laitetaan vain finneihin. Tällä hetkellä kasvot eivät muutoin "kuki", pari pientä finniä löytyy mutta tosiaan, tässä tilanteessa ne eivät paljoa häiritse. Tietenkään se ei ole loppullinen ratkaisu, mutta pääsisi ainakin nopeammin noista eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihotautilääkärillä käyntiä. Yksi käynti, ja voit päästä ongelmasta eroon.

Itselläni puhkesi paha akne 30-vuotiaana.Alkoi leukaperistä (kuulemma kasvojen ihon paksuin osa ja klassinen ongelma-alue aikuisilla naisilla, joilla on aknea) ja levisi nopeasti ylöspäin. Mikä sen laukaisi, en osaa sanoa.

Sain roaccutan-kuurin ja tilanne alkoi parantua kuukauden päästä, kuuri kesti toki pitempään. Eihän se mukavaa ollut laukata verikokeissa eikä lääkekään ollut halpaa (vakuutus tosin korvasi kaiken), mutta se auttoi!

Vierailija
4/17 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harkinnut tuota ihotautilääkäriäkin mutta mitä nyt olen lueskellut, aika usein määrätään antibioottikuuri tai sitten juuri tuo Roccutan-kuuri. Jälkimmäinen ei tule kysymykseenkään, koska tässä olisi tarkoituksena alkaa yrittää kolmatta lasta. Ja minua kyllä kauhistutti lista (mahdollisista) haittavaikutuksista.

... netissä kun liikkuu väkeä, joka huvittelee saattamalla toisen pois tolaltaan.

Minulle onneksi sattui hyvin pitkään alalla toiminut lääkäri, joka osasi kertoa, mitkä sivuvaikutukset ovat oikeasti äärimmäisen harvinaisia - ne kaikki hurjalta kuulostavat. Itselläni kuivui iho ja limakalvot, mutta en oikeastaan pidä niitä edes sivuvaikutuksina, lääkkeenhän on tarkoitus hillitä talineritystä.

Olen syönyt myös antibiootteja, mutta niistä sain pelkästään ikäviä vatsavaivoja. Mitään tehoa niillä ei ollut.

Raskaus ja Roaccutan eivät tietenkään sovi mitenkään yhteen, mutta pidä se mielessä, kun kolmas on maailmassa, jos ongelmia vielä on. Toivon tietysti, että saat sitä ennen jo avun ruokavaliosta!

Vierailija
5/17 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yves Rocherin sellaisesta sinivalkoisesta pikkutuubista. Tuntuu auttavan minulla leukaperien paiseisiin. Ainoa haitta, että voide on värillistä. Kaipaisin minäkin sellaista tehoainetta, jota laitetaan finnin päälle esim yöksi. Lumenella oli joku vuosi sitten ja se auttoi, ei taida enää olla?

Vierailija
6/17 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enainnäkin: juo paljon vettä.

Syötkö kalaa tarpeeksi? Jos et, osta omega3 kapseleita. Googletapa e-epa. siitä vois olla apua.

Vierailija
7/17 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatii käynnin ihotautilääkärillä

Vierailija
8/17 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, pidän mielessä tuon Roaccutan-kuurin jos ongelmaa ei saada kuriin muulla keinoin. Tosiaan tuo kaivattu kolmas lapsi estää tällä hetkellä tuon lääkkeen.

Vettä juon paljon. Aina on iso lasi (tuoppi) vettä vieressä ja kyllä se tulee täytettyä useita kertoja päivässä.

Kalaa tulee syötyä kolmisen kertaa viikossa (kuhaa, ahventa, siikaa, taimenta. Kalastamme siis itse, siksi kalaa tulee syötyä paljon.

Vierailija
9/17 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä autoin kuin vaihto kaikki ns. rasvaisen ihon tuotteet herkän ja kosteusköyhän ihonhoitotuotteiseen. Usein akneihokin kaipaa enempi kosteutta ja hellävaraisuutta kuin jotain jytyjä ja kuivattavia tuotteita jotka vain pahentavat finniongelmaa koska kuivunut ihosolukko peittää ihohuokoisen ja iho yrittää epäitoisesti vai työntää lisää talia.

Vierailija
10/17 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Älä nyt saatana tee lapsia kun olet noin paha akne-potilas! Tajuatko lainkaan, että akne periytyy todella helposti? Lapsistasi tulee samanlaisia paisemutantteja ja pizzanaamoja kuin sinä olet. Ne tulevat olemaan aina katkeria sinua kohtaan ja vihaavat syntymäänsä. Olisit nyt edes ottanut jonkun toisen naisen synnytyäjäksi herranen aika sentään, tai adoptoinut jonkun vinkuintiaanin, sen sijaan että tuotat maailmaan lisää itsesäälissä rypeviä paisemutantteja.

Vierailija
11/17 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Älä nyt saatana tee lapsia kun olet noin paha akne-potilas! Tajuatko lainkaan, että akne periytyy todella helposti? Lapsistasi tulee samanlaisia paisemutantteja ja pizzanaamoja kuin sinä olet. Ne tulevat olemaan aina katkeria sinua kohtaan ja vihaavat syntymäänsä. Olisit nyt edes ottanut jonkun toisen naisen synnytyäjäksi herranen aika sentään, tai adoptoinut jonkun vinkuintiaanin, sen sijaan että tuotat maailmaan lisää itsesäälissä rypeviä paisemutantteja.

Av:lla kun ollaan.

Kyllähän se akne tosiaan voi periytyä, mutta siihen on melko pieni mahdollisuus. Itselläni on ilmeisesti käynyt tosi huono tuuri, omilla vanhemmillani tai siskoillani kun ei tätä ongelmaa ole.

Mutta kiitos kannustavasta viestistä.... =)

Vierailija
12/17 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihotautilääkärillä käyntiä. Yksi käynti, ja voit päästä ongelmasta eroon.

Vierailija
13/17 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
14/17 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilin kaikki reseptivapaat valmisteet, vuosien säännöllisen kosmetolgilla käynnin ja terveelliset elämäntavat. Kuurista on nyt yli 5 vuotta ja ihoni on voinut hyvin sen jälkeen

Vierailija
15/17 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilalle joku hellävarainen pesuaine. samaten vaihda kasvovesi alkoholittomaan herkälle iholle tarkoitettuuun. näillä putsaat aamuin illoin, äläkä hankaa naamaa vaan kuivaa ja puhdista varovasti painelemalla. voiteena jotain ei-kovin-rasvaista hajusteetonta perusvoidetta, esim. aqualan tai erisan.

ruokavaliosta pois kaikki lisäainemössöt. syö kasviksia ja juo vettä.

itse ainakin saan naaman kukkimaan järkyttäviä paiseita pelkästään jo vääränlaisella kasvovedellä. muuten on todella hyvä iho.

Vierailija
16/17 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vichy.fi/tuotteet/tuote/103

Pitäisi jopa siloittaa aknearpia.

Vierailija
17/17 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätät nyt sen clearasilin ostamatta ja säästä rahaa.

Noihin ei auta ruokavalioa tms. vaan Roccutan kuuri yms.