Kenen muun mielestä Iron Sky on sysipaska leffa?
Jäätävää paskaa koko leffa. Ala-arvoinen kässäri, erikoistehosteet lukioharrastelijan tasoa. Petyin ihan älyttömästi kun oli niin hehkutettu lehtien palstoilla.
Kommentit (21)
siinä vaiheessa kun viitattiin Mein Kampf -leffan kohtauksesta tehtyihin YouTube-hitteihin. Ja laatta lensi myös kun tajusin, että USA:n pressa oli olevinaan Sarah Palin. Harvoin näin paskaa on tehty noin isolla rahalla.
siinä vaiheessa kun viitattiin Mein Kampf -leffan kohtauksesta tehtyihin YouTube-hitteihin.
Piti vain katsoa oikealla asenteella. Ihan varmasti katsotaan jatko-osa kunhan aikanaan valmistuu.
Joskus kannattaa hieman löysätä nutturaa, eikä olla tosikko ihan joka asiassa.
Varmista, että olet itse oikeassa, ennen kuin haukut ketään vajakiksi.
Katson paljon leffoja ja ihan avoimin mielin ja tältäkin odotin tosi paljon. Pettymys oli valtaisa. Leffa oli todella huono, pitäisi suorastaan vaatia rahat takaisin.
Heti Rare Exportin jälkeen.
Vuosaari tietty oli kans hyvä. Muuten täällä kyllä tehdään järkyttävää paskaa.
mutta jännä juttu on se, että osa pitää elokuvasta todella paljon, ja osa inhoaa sitä todella paljon. Omassa tuttavapiirissä suurin osa elokuvan nähnyt, ja mistään muusta elokuvasta ei ole noin kahtia jakautuneita mielipiteitä ollut...! Joten uskon että elokuva on hyvä, koska herättää noin paljon tunteita puolesta sekä vastaan. Käsittääkseni elokuvasta saa paremmin irti jos tietää asioista, tämä perustuu siihen että moni elokuvasta pitänyt tuttu on siitä puhunut paljon yksityiskohtaisemmin mitä ne jotka eivät ole siitä pitäneet. Erilaisia viittauksia ym. mitä ei ilmeisesti ihan jokainen hoksaa jne. Muta tosiaan, itse en elokuvaa ole nähnyt vielä, luultavasti vuokraan sen joskus, en juuri koskaan käy elokuvissa.
erikoistehosteet lukioharrastelijan tasoa
Itse olen puuhastellut grafiikan/animaatioiden/mallinnuksen parissa parisenkymmentä vuotta, ollut mekaniikkasuunnittelijana 10 vuotta, joista viimeiset 5 vuotta tehnyt työtäni pelkästään 3D maailmassa ja voin kertoa, että nuo erikoistehosteet ja niiden "totuudenmukaisuus" on lähes vertaansa vailla!
Ja jos nyt otetaan huomioon vielä se, että kavereilla ei ole edes ollut mitään "todellista" erikoistehostetiimiä taustallaan - tyyliin siis Hollywood ja satojen miljoonien projektit, niin onhan tuo elokuva nyt yhtä helvetin erikoistehosteiden riemuvoittoa!
Melkein tuli kalsaripyykkiä pelkästään niitä katsellessa (elokuvissa kävin katsomassa kolme kertaa ja kotona parhailta osin, erikoistehosteiden osalta, frame framelta), toisinsanottuna siis aivan jäätävän hyvää työtä tuon kokoiselta porukalta! Hatunnostoni!
Kässäri nyt on ehkä vähän "kulunut", mutta ottakaa nyt huomioon, että elokuvaa on toteutettu kuusi vuotta, ts. sitä mukaa mitä on saatu raavittua rahaa kasaan faneilta/sponsoreilta/ym.
Kansainvälisesti sanoisin, että elokuva on hyvää keskitasoa sarjassaan, suomalaisittain - ei tällä ole edes vertailukohtaa suomalaisittain.
suomalaiseksi taidonnäytteeksi oli ihan ok, mutta jos noin niinkuin muuten arvioisi niin meinasin nukahtaa. Joku mainitsi Vuosaari-elokuvan, järkyttävin leffa ikinä. Meinasin jättää kesken.
ja leffan taso on varsin huono. Jos tuollaiset rahat lypsetään faneilta ja muilta rahoittajilta, pitäisi edes olla jonkinlainen paketti kasassa. Jollain tasolla kelvollisesta käsikirjoituksesta olisi hyvä alkaa.
Itse olen puuhastellut grafiikan/animaatioiden/mallinnuksen parissa parisenkymmentä vuotta, ollut mekaniikkasuunnittelijana 10 vuotta, joista viimeiset 5 vuotta tehnyt työtäni pelkästään 3D maailmassa ja voin kertoa, että nuo erikoistehosteet ja niiden "totuudenmukaisuus" on lähes vertaansa vailla!
Ja jos nyt otetaan huomioon vielä se, että kavereilla ei ole edes ollut mitään "todellista" erikoistehostetiimiä taustallaan - tyyliin siis Hollywood ja satojen miljoonien projektit, niin onhan tuo elokuva nyt yhtä helvetin erikoistehosteiden riemuvoittoa!
Melkein tuli kalsaripyykkiä pelkästään niitä katsellessa (elokuvissa kävin katsomassa kolme kertaa ja kotona parhailta osin, erikoistehosteiden osalta, frame framelta), toisinsanottuna siis aivan jäätävän hyvää työtä tuon kokoiselta porukalta! Hatunnostoni!
Kässäri nyt on ehkä vähän "kulunut", mutta ottakaa nyt huomioon, että elokuvaa on toteutettu kuusi vuotta, ts. sitä mukaa mitä on saatu raavittua rahaa kasaan faneilta/sponsoreilta/ym.
Kansainvälisesti sanoisin, että elokuva on hyvää keskitasoa sarjassaan, suomalaisittain - ei tällä ole edes vertailukohtaa suomalaisittain.
Todellisuudessa tehosteet eivät ole laadukkaat
Resursseihin nähden (studio, laskentakapasiteetti, tiimin koko yms.) tehosteet ovat todellinen taidonnäyte.
Tuksun tai Matti Nykäsen laulutuokiot ovat studioon ja tiimiin nähden nappisuorituksia.
i]Resursseihin nähden (studio, laskentakapasiteetti, tiimin koko yms.) tehosteet ovat todellinen taidonnäyte.
[/quote]
Okei, vissiin samaan tyyliin kuin
Tuksun tai Matti Nykäsen laulutuokiot ovat studioon ja tiimiin nähden nappisuorituksia.
Lähinnä vertaisin sitä siihen, että kun on lusikalla annettu ja vaadittu, niin onkin tullut kauhallinen.
mielenvikainen, tekijätiimin tuttu, tekijätiimin jäsen ei voi leffaa hyväksi sanoa.
odotin ala-arvoista paskaa, kun sitä on niin paljon haukuttu. Mulla oli kuitenkin hauskaa, esim. se kohtaus jossa kaikkien muiden maiden paitsi Suomen satelliitit paljatuvat avaruushävittäjiksi oli ihan paras :D
Lopun rakkauslällyn olis voinut vain jättää pois ja antaa kaiken päättyä kunnon ryminään.
Kukaan muu kuin
mielenvikainen, tekijätiimin tuttu, tekijätiimin jäsen ei voi leffaa hyväksi sanoa.
*voimahali* koita nyt kestää, kultsi.
ääliömäisyyden kruunasi, että "Suomea" leffassa edusti yksi tuottajista. Typerää sisäsiittoista mukahuumoria.
odotin ala-arvoista paskaa, kun sitä on niin paljon haukuttu. Mulla oli kuitenkin hauskaa, esim. se kohtaus jossa kaikkien muiden maiden paitsi Suomen satelliitit paljatuvat avaruushävittäjiksi oli ihan paras :D
Lopun rakkauslällyn olis voinut vain jättää pois ja antaa kaiken päättyä kunnon ryminään.
Järkyttävää mukahauskaa, ihan mitäänsanomaton.