Pieni lapsi itkee naapurissa lähes kokoajan
Mitä pitäisi tehdä vai yritänkö vaan kestää? Asun siis kerrostalossa ja aina kun sammutan TV:n tai otan kuulokkeet pois korvilta niin heti ensimmäisenä kuuluu tämän lapsen itku. Harvoin kuulen vanhempien ääntä, kun luulisi että jos on joku hätä niin rauhoittaisivat sitä. Joskus huutaa kuin hullu, mutta välillä vain kuuluu sellaista "vollotusta". Ja tätä saa kuunnella joskus keskellä yötäkin. Ymmärrän kyllä että lapset itkee, mutta tämä ei minusta ole enää normaalia. Johan siitä kärsii viattomat naapuritkin. En edes tiedä tuleeko itku alapuoleltani vai vierestä...Tulkaa vaan haukkumaan, lapsessa ja vanhemmissahan ei perinteisesti ole koskaan mitään vikaa...
Kommentit (77)
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 19:28"]
Minkä ikäinen lapsi kyseessä? Meillä naapurissa itkee vauva jatkuvasti ja se kuulostaa välillä todella pahalta. Mutta oman lapsen kokemuksella olen ajatellut sen olevan ihan normaalia, meidänkin lapsi itki vauvana jatkuvasti.
[/quote]
No kuulostaa ehkä sellaisen parivuotiaan itkulta...Sen verran ison kuitenkin että pitäis osata jo puhuakin ja ilmaista jollain muulla tavalla ongelmansa kuin itkemällä...
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 19:19"]
ap, ootko oulusta? Täällä yks joka ihmetelly ihan samaaa..
[/quote]
Minä olen oulusta, ja mullakin samanlainen naapuri. Lapsi huutanut nyt kaksi vuotta. Missäpäin oulua? Me t-kirjaimella alkavalla kadulla...
Ei ole mikään koliikkivauva. Vai voiko parivuotiaalla olla koliikkia? Jos olisi niin pieni niinn varmaan pistäisinkin sen piikkiin...
Etkö kuule rapusta mistä ääni tulee?
Ymmärsin väärin uon kohdan, ilmeisesti avun vastaanottamisesta kyse. Hyvin ovat ainakin nämä ottaneet uteluni eikä ole kuulunut miään "painu vittuun"-osastoa laisinkaan. Hyvähän se noin kyynisenä on mennä ihmismassan mukana sen sijaan kun itsekin voisi tehdä asialle jotain. En enää ihmettele miksi ihmiset on niin kylmiä eikä niilä edes keskusteluseuraa heru, kaikkien ajatellaan heti automaattisesti olevan samanlaisia oven naamaan paiskovia vaikka todellisuudessa vain hyvin harva äiti taitaa tilanteessa jos toisessa olla sellainen? Ainakaan itse en näitä tunne enkä tiedä enkä ole kuullutkaan.
Soita vaan ap lastensuojeluun. Ne kyllä tutkii, onko oikeasta hädästä kyse. Parempi varoa kuin katua.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 19:26"]
Tuskin voit tehdä ls-ilmoitusta, että "jostain asunnosta meiän talossa kuuluu mölinää". Mene vaikka joku päiväsaika soittamaan ovikelloa ja selitä että kuuluu aika hyvin teille ja haluaisit vain tietää mikä lapsella on hätänä tai voitko jotenkin auttaa.
[/quote]
Kyllä voi tehdä, JA KANNATTAA TEHDÄ, ETTEI TARVITSE SITTEN KATUA JA LAPSI VOI TODELLA TARVITA APUA!!!!
- osa hirviövanhemmista teeskentelee mukavaa ja kunnollista, mutta totuus voi olla toinen - joten on parempi jos tulevat sossujen yllättämäksi, vaikka kai sossutkin etukäteen varoittaa?
Eikä Suomessa sossut juuri mihinkään kaltoinkohteluun edes puutu - joten jos mitään vikaa ei täsä perheessä olekaan, ei heille tule seurauksia.
No tietysti paikantaisin ensin asunnon!Pidättekö te mua ihan tyhmänä?
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 19:29"]
[/quote] Kuin moni oikeasti menisi? Vois kuule melko moni huutaa että painu vittuun ja huolehdi omista asioistasi jne. LASU-ilmoitus vaan kehiin.
[/quote]
että sillattis... sinulle ei ainakaan ihmisyydestä voi mitalia antaa. katotaan kun itelles tulee jotain niin voivoi ei kukaan tuu jutuille koska oot yksinkertaisesti kusipää.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 19:41"]
[/quote]
Pidetään, yksinkertaisesti. Monikin kommenttisi täällä jo puoltaa sitä.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 19:01"]
Mitä pitäisi tehdä vai yritänkö vaan kestää? Asun siis kerrostalossa ja aina kun sammutan TV:n tai otan kuulokkeet pois korvilta niin heti ensimmäisenä kuuluu tämän lapsen itku. Harvoin kuulen vanhempien ääntä, kun luulisi että jos on joku hätä niin rauhoittaisivat sitä. Joskus huutaa kuin hullu, mutta välillä vain kuuluu sellaista "vollotusta". Ja tätä saa kuunnella joskus keskellä yötäkin. Ymmärrän kyllä että lapset itkee, mutta tämä ei minusta ole enää normaalia. Johan siitä kärsii viattomat naapuritkin. En edes tiedä tuleeko itku alapuoleltani vai vierestä...Tulkaa vaan haukkumaan, lapsessa ja vanhemmissahan ei perinteisesti ole koskaan mitään vikaa...
[/quote]
Mene oven taakse kuuntelemaan, löydät kyllä oven! Ja vaikka et löytäisikään oikeaa asuntoa, niin tee ilmoitus - kyllä viranomaiset varmaan asukastietoja saa.
Voi apua. Meilläkin vauva 6 kk kitisee koko ajan ja juuri tänään mietin että joku naapuri tekee varmaan kohta LASun. Lasta ei mitenkään pahoinpidellä vaan yritetään koko ajan kantaa sylissä, leikittää ja syöttää, mutta silti vaan kitisee :( Varmaan hampaat tulossa pienellä
Nykyisin kyllä tuota lastensuojelua ehdotetaan ihan joka asiaan. Ihmettelen ihan. Eerikan tapaus oli ihan selkeä, mutta monesta aivan naurettavan vähäpätöisestä ilmoitellaan lastensuojeluun.
Toki, jos oikeasti viikkoja ja todella joka ainoa päivä, niin ilmoituksen voisi tehdä. Mutta tiedä häntä... Lapset itkee. Esim korvakierteinen lapsi voi itkeä todella paljon.
Millä ajattelit, että lastensuojelu lapsen suun tukkii? Kun viittasit " viattomiin naapureihin". Kuka sitten on viallinen? Se lapsiko? Vai lapsen vanhemmat? Ei lastensuojelulla ole mitään taikakeinoja lapsen hiljentämiseen. Ihan yhtä viaton se lapsi itkuunsa on ja hänen vanhempansa samoin. Jos vanhempi hyssyttelee tai hyräilee hiljaa, niin ei se tosiaankaan teille kuulu, vaikka olisi miten ohuet seinät. Vai tykkäisitkö, että lapselle pitäisi mieluummin karjaista, että nyt turpa kiinni saatanan kusipääkakara, jotta varmasti kuuluisi teillekin, että sitä yritetään hiljentää?
Olen 100varma että joku on joskus kirjoittanut meidän lapsesta tänne. Taas tuli sama tunne. Jos katusi alkaa vene-sanalla, niin hei vaan. Meillä huudetaan parhaillaankin täyttä huutoa, saa tulla tarjoamaan auttavaa kättä. 2 viikkoa kipeänä oloa takana, molemmat yhtä aikaa. Illat kamalimpia. Yöt onneksi nukkuu pari kertaa heräillen.
Hetken rauhoittelen itseäni parvekkeella, kohta taas mennään!
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 19:44"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 19:41"]
[/quote]
Vähän joo, palstalilet kyllä ja ihmettelet, mutta et selvitä edes tätä... ELi sangen tyhmää.
Pidetään, yksinkertaisesti. Monikin kommenttisi täällä jo puoltaa sitä.
[/quote]
No on mullaki pikku veli joka itkee ihan paskana ja tänää tuli mun huoneeseen arvaa oliko lähellä et olis saanu sydärii itki ihan hulluna et joo en tiiä mitä sitä vaivaa xc xc xc xc xc xc
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 19:56"]
S-tie Jkl, terve. Meillä allergikko-kuopus ja uhmis-isosisko. Yhdenkäden sormilla laskettavissa minuutit jolloin jompikumpi ei huutaisi/ulvoisi/ulisisi/kitisisi. Ja rakastan lapsiani enemmän kuin mitään muuta.
[/quote]
Parempi tuo on silti tarkistaa ettei vain kotona tapahdu pahaa lapsille. Ainahan moni selittää ja näyttelee selväpäistä. Lasu-ilmoituksella ainakin selviää että kaikki on kotona. Maksaahan se yhteiskunnalle mutta kyllä minä ainakin vähintään kerran vuodessa teen lasu-ilmoituksen kun huomaan erikoisen näköisiä vanhempia. Jos vanhemmilla on rastat tai pukeutuminen on vahvasti poikkeavaa niin lasu-ilmoituksesta ei ole haittaa. Kyseessä voi olla vaikka huumeeiden käyttäjät.
52 jatkaa. Meillä myös kaikilla lapsilla ollut öisiä kauhukohtauksia mutta ei silloinkaan huuto ole kestänyt kuin max. Tunnin per yö. Joten tuskin siitäkään on kyse. Joko siellä on hiljaista ap?
Kivoja nämä ketjut, kun koliikkivauvan äitinä saa sitten huolestua sen vauvan itsensä lisäksi siitäkin, että onko kohta joku naapuri oven takana huolestumassa lasu-ilmoitus mielessään. Sille itkulle kun ei aina ihan oikeasti voi mitään, vaikka tekisi kaikkensa ja suunnilleen seisoisi päällään, jos se vain jotain auttaisi :( Tästäkin pitää näköjään ottaa tuoreena äitinä stressiä. Tai muuttaa jonnekin keskelle metsää, missä ei ole ollenkaan naapureita.
Jotkut lapset vaan huutaa ja se ei välttämättä tarkoita yhtään mitään. Mulla on yksi kolmesta lapsesta sellainen. Mikään ei ole koskaan hyvin. Jos on kipeä saattaa huutaa keskellä yötäkin kun on kurja olo. Jos yrittää rauhoittaa, huutaa enemmän. En olisi liian huolestunut.