Paljonko nämä kuluttavat, jompi kumpi huomattavasti enemmän kaloreita?
Olen nyt reilun kuukauden ajan kävellyt 9km joka toinen päivä ja pyöräillyt joka toinen päivä 22km.
Tämän hetkinen vauhtini on, että kävelen tuon 9km 1,5tunnissa ja tuon 22km pyöräilen 1h 10min aikaan.
Pyöränä minulla on ihan tavallinen pyörä, jossa ei ole vaihteita. Pyöräilymaastossa on mäkiä, kolmasosa tiestä on vanhaa/huonoa asfalttia tai kivikkoa ja loppu uutta asfalttia. Kävelyreitti on asfalttia ja sielläkin on muutama jyrkähkö mäki.
Olen 171cm pitkä ja painan tällä hetkellä 118kg. Pohdin, että kumpikohan kuluttaa enemmän kaloreita vai liekö olevan aika samoissa? Tarkoitus on saada vielä paljon kiloja pois ja oppia uusi elämäntapa muutenkin. Hyvässä alussa tuo kaikki jo...
Kommentit (4)
Pyöräilystä en osaa sanoa juuri mitään, mutta kävelyn/juoksun yms. voit laskea niin, että kulutat kaloreita saman verran kuin paino x matka. Jos siis menet vaikka 4 km ja painat 100, niin kuluu 400 kcal. Ajalla ei siis ole merkitystä, tuolla kuljetulla matkalla on.
Pidätkös välillä lepopäiviä?
Onnea uuteen elämäntapaan!
Pyöräilystä en osaa sanoa juuri mitään, mutta kävelyn/juoksun yms. voit laskea niin, että kulutat kaloreita saman verran kuin paino x matka. Jos siis menet vaikka 4 km ja painat 100, niin kuluu 400 kcal. Ajalla ei siis ole merkitystä, tuolla kuljetulla matkalla on.
Pidätkös välillä lepopäiviä?
Onnea uuteen elämäntapaan!