Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatteko koululaisillenne joka lukuvuosi uuden koulurepun/laukun?

Vierailija
06.08.2012 |

Mä olen yleensä ostanut, tosin mulla koululainen aina tyytynyt parinkympin reppuun. Onhan se mukava aloittaa kouluvuosi uudella mieleisellä repulla.. =)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vanha on vielä ehjä ja hyvä. Viime vuonna ostin hyvän repun, tyttö menee nyt 5 lk:lle ja saa käyttää reppua tämän lukuvuoden ja vielä seuraavankin. Sen jälkeen voin harkita uuden ostamista.

Vierailija
2/15 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi ostetaan, jos vanha on rikki. Ostan mielummin kestävän, vaikka olisi kalliimpi. Ne on myös parempia käytössä. Vastustan kertakäyttökulttuuria. Mitään muutakaan ei hankita vain siksi, että huvittaa, vaan siksi, että tarvitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivahan se on aloittaa syksy uuden repun kanssa. Ostetaan sitä itsellekin uusia tavaroita ja tietysti lapsille myös.

Vierailija
4/15 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään muutakaan ei hankita vain siksi, että huvittaa, vaan siksi, että tarvitaan.

olet harvinaislaatuinen ihminen. Itse en tunne ketään joka pystyy pitämään kulutuksen noin minimissä, ettei koskaan osta mitään pelkästään huvikseen. Ei yksiäkään ylimääräisiä kenkiä, yksi ainoa pipo kunnes se on riekaleina, ei useampia turhia leluja lapsilla, ei turhia tarpeettomia herkkuja tai matkoja. Lapsesi ovat varmasti iloisia kun maailma pelastuu!

Vierailija
5/15 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä sain uuden repun vuosittain. Nyt kolmannelle menevän tyttöni ekaluokan reppu oli pohjasta lähes puhki kun koulu loppui keväällä. Kakkoselle ostettiin kallis reppu, jossa oli vahvistettu pohja, paljon käteviä taskuja jne. Kolmen kuukauden päästä meni vetoketjut rikki useasta taskusta sekä päälokerosta. Sitten ostin kympin Prosec-repun Cittarista, ja sepä onkin kestänyt kuin uutena. Tyttökään ei ole nurkunut repun puna-mustasta ulkoasusta, vaikka se edellinen oli ihana Hello Kitty -reppu. Koska millään kristallipallolle ei voi ennustaa kuinka kauan reppu kestää, niin en osta niitä "turhaan", vaan vain silloin kun on oikeasti tarvetta.

Vierailija
6/15 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juuri viikko sitten luovuin repusta kun vetoketju hajosi lopullisesti. Sain repun mennessäni seitsemännelle luokalle 15 vuotta sitten. Opettakaa lapsenne arvostamaan tavaroita.

Vierailija
7/15 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ostan vitos- ja kutosluokkalaisille uudet kun o0vat käyttäneen vanhoja 2 vuotta. Tokaluokkalainen ei saa uutta kun vanha on vielä hyvä. Hankitaan sitten välivuosina penaaleita jne mieleisiä tarvikkeita.

Vierailija
8/15 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään muutakaan ei hankita vain siksi, että huvittaa, vaan siksi, että tarvitaan.

olet harvinaislaatuinen ihminen. Itse en tunne ketään joka pystyy pitämään kulutuksen noin minimissä, ettei koskaan osta mitään pelkästään huvikseen. Ei yksiäkään ylimääräisiä kenkiä, yksi ainoa pipo kunnes se on riekaleina, ei useampia turhia leluja lapsilla, ei turhia tarpeettomia herkkuja tai matkoja. Lapsesi ovat varmasti iloisia kun maailma pelastuu!

Miksi ostaisin turhia kenkiä, mulla on kaapeille muutakin käyttöä kuin säilöä siellä kenkiä, joita en koskaan pidä.

Vierailija
9/15 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha näytti vielä todella hyvältä: ei mistään rikki enkä nähnyt siinä edes kulumia. Ja mieleinen reppu on ollut, joten miksi ostettaisi uusi.

Uuden penaalin kyllä haluaisin ostaa lapselle, mutta poika oli sitä mieltä, että vanha reikäinen penaali on oikein hyvä. Aion nyt silti viedä lapsen kauppaan, jospa suostuisi sieltä jonkin penaalin valitsemaan.

Vierailija
10/15 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi muksua ja kaikille näin. Vanhin on 21.

Vierailija
11/15 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostetaan lapsille laadukkaat reput, jotka kestävät useampia vuosia.

Mieluummin ostan kerran 3-4 vuodessa 60 € maksavan repun kuin joka vuosi 20 € maksavan repun.

Vierailija
12/15 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää viimeinenkin reppu on vielä ihan hyvässä kunnossa. Toinen koulureppu lapsella, ja nyt ollut muistaakseni 3 vuotta jo. Lapsi menee 6- luokalle. Muistaakseni reppu maksoi jotain 40e vuosia sitten.

Vierailija
13/15 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää eskariin ostettua Lego reppua. Ei ole kysellyt uuden perään, vanha toimii vielä erinomaisesti eikä kulumiakaan ole. Sama juttu penaalin kanssa. Pessyt olen molemmat useampaan kertaan ja hyviltä näyttävät edelleen.

Tarpeeseen ostetaan meilläkin :)

Vierailija
14/15 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi muksua ja kaikille näin. Vanhin on 21.

Vierailija
15/15 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta viime vuoden repulla saa pärjätä. Ekalle ostetaan uusi, ja jos pysyy hyvänä, saa mennä tokankin. Kolmannelle sitten taas uusi.

En ihan ymmärrä, miksi niitä reppuja pitää ostaa joka vuosi uusi. Kenen tarpeista se lähtee? Tajuan tietysti, jos vanha on rikki tai todella kulunut. Muuten en.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi