Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kysy minulta jotain järkeviä kysymyksiä, niin testataan olisinko valmis äidiksi:)

Vierailija
05.08.2012 |

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itse muutut ihmisenä ja mies muuttuu ihmisenä lapsen saannin jälkeen? voit huomata että 35vuotiaana olet aivan eri ihminen.

Vierailija
2/21 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta ei saa unohtaa parkkipaikalle kaukaloon niin kuin meinasin tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on Hello Kittyn kissan nimi?

ja

Minkä niminen hevonen Puuha-Petellä oli villissä lännessä?

Vierailija
4/21 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on Hello Kittyn kissan nimi?

ja

Minkä niminen hevonen Puuha-Petellä oli villissä lännessä?

Vierailija
5/21 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä milloin yösyötöt on syytä lopettaa. kai sitten kun lapsi on itse valmis? mutta olisko konkreettisesti 1v se ikä...

olisin valmis muuttumaan ihmisenä ja hyväksymään myös sen että mies muuttuisi. toivottavasti kuitenkin hyvään suuntaan?

muistan hyvin ettei lasta saa jättää parkkipaikalle kaukaloon. tietenkään

no teletapeissa ainakin oli nuunuu ja laalaa, tiivitaavi ja mitäköhän muita.... sit väreinä oli limenvihreä, punainen, keltainen, violetti, sininenkin kai? muuta en muista

mikä on hello kittyn kissan nimi? no eikös hello kitty ole itse se kissa?? :D

enkä muista minkä niminen hevonen puuha petellä ois ollu villissä lännessä

Vierailija
6/21 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin yösyötöt on syytä lopettaa?

kai nyt voi olla valmis äidiksi, vaikkei tätä etukäteen tietäisikään.

ennemminkin kysyisin, mitä kautta alat ottamaan selvää, jos et jotain tiedä tai olet epävarma jostain?

Vierailija
7/21 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisiä, jotka voivat auttaa sua tarvittaessa?

Miten jaksat univelkaa?

Miten suhtaudut siihe, että olet vastuussa seuraavat 18 v. toisesta ihmisestä?

Miten luova olet?

Vierailija
8/21 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos oon epävarma jostain tai en tiedä, niin ensin varmaan pohtisin asiaa poikaystäväni kanssa että osaisiko hän neuvoa. sitten seuraavaksi varmaan kysyisin omalta isältäni tai poikaystäväni kysyisi sitten hänen äidiltään, että silleesti..

tai sit mä kysysin täältä jostain vauva palstoilta missä pyörii äiti ja isä ihmisiä.

ja jos ei niistäkään selviä niin soitan jonnekki terveyskeskukseen tai no riippuu minkalaisesta asiasta on sit kyse... ?

on ihmisiä kyllä jotka voivat auttaa tarvittaessa.

miten jaksat univelkaa? en tiedä... sen näkis sit, toivottavasti hyvin

miten suhtaudut siihen että olet vastuussa toisesta ihmisestä seuraavat 18v. no silleen ihan ookoosti, eli en ota mitään stressiä siitä asiasta ainakaan kun ei tarvii, mut pyrin siis olemaan mahd. hyvä äiti

miten luova olet? no oon varmaan ihan ookoosti myöskin luova :) sanotaan nyt näin et keskiverrosti siis ehkäpä..

Vierailija
9/21 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen hoitovastuut?

Miten järjestätte yhteistä aikaa, miten annatte toisillenne omaa aikaa?

Vierailija
10/21 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo opiskellut opiskelusi? Onko sinulla tutkinto ja työpaikka?

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
11/21 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei meillä hoitovastuista olla sen kummemmin sovittu? miksi olisi pitänyt? :D hoidetaan silleen miten kumpikin aina kerkeää ja miten on hyvä.. valmiita joustaan ja auttaan toista

no yhteistä aikaa pyritään järjestämään sillä tavalla että kerran kuussa otetaan yks viikonloppu täysin vapaaks meille kahdelle.

ja omaa aikaa järjestetään sillä tavoin että jos mies haluaa joskus lähteä kavereiden kanssa baariin, niin minä voin jäädä pikkuisen kanssa kotiin tai jos minä haluan mennä salille tai kosmetologille hemmoteltavaksi niin mies on silloin pikkuisen kanssa kotona... so simple :) tai se varmaan kuulostaa helpommalta mitä se oikeasti on, heh, mutta ei varmasti oo mahdoton järjestelmä

Vierailija
12/21 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no koulut oon käyny osaks, en tiedä tuunko jatkamaan vielä opiskeluja vai koitanko sit vaan löytää jo töitä.

iällä tässä ei luulis tässä kyselyssä olevan merkitystä, kun haluan juuri nimenomaan että katsotaan nokanvartta pidemmälle että olisinko valmis äidiksi vai en, kun numeroissa sitä ei voi oikein kunnolla mitata mutta kysymyksillä voi tentata ja katsoa. en siis paljasta vielä ;)

Vierailija
13/21 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei meillä hoitovastuista olla sen kummemmin sovittu? miksi olisi pitänyt? :D hoidetaan silleen miten kumpikin aina kerkeää ja miten on hyvä.. valmiita joustaan ja auttaan toista

no yhteistä aikaa pyritään järjestämään sillä tavalla että kerran kuussa otetaan yks viikonloppu täysin vapaaks meille kahdelle.

ja omaa aikaa järjestetään sillä tavoin että jos mies haluaa joskus lähteä kavereiden kanssa baariin, niin minä voin jäädä pikkuisen kanssa kotiin tai jos minä haluan mennä salille tai kosmetologille hemmoteltavaksi niin mies on silloin pikkuisen kanssa kotona... so simple :) tai se varmaan kuulostaa helpommalta mitä se oikeasti on, heh, mutta ei varmasti oo mahdoton järjestelmä

Kannattaa ehdottomasti sopia ja keskustella hoitovastuusta miehen kanssa. Ettei tartte sitten av:lle tulla itkemään kun mies vaan juokseen kavereitten kanssa, harrastaa ja baareilee.. Ja myös että onko mies valmis elättämään sinua jos tahdot jäädä hoitovapaalle, vai onko mies sitä mieltä että menet töihin kun lapsi on 1v jne.. :)

Vierailija
14/21 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet, kun lapsesi ei tottele sinua?

Millaista ruokaa lapsi tarvitsee?

Paljonko lapsi tarvii unta?

Meettekö lapsentahtisesti vai vanhemmantahtisesti?

Osaatko joustaa?

:)

Vierailija
15/21 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis onko sinulle työpaikka? Siis vakituinen työ, jonne palata kotona olon jälkeen? Oletteko laskeneet, kuinka tulette toimeen taloudellisesti lapsen kanssa?

Vierailija
16/21 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole valmis äidiksi, sulla ei ole miestä vaan poikaystävä. Poikaystävä ja tyttöystävä eivät ole valmiita perustamaan perhettä.

Vierailija
17/21 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä töitä ajattelit tekevästi, jos et käy kouluja loppuun?

Teetkö niitä koko loppu elämän vai kouluttautuisitko lasten hankinnan jälkeen kuitenkin johonkin ammattiin?

Paljon on minimi äitiys/vanhempainraha? Oletko miettinyt miten taloutenne kestää vauvan tulon?

Mitä teette jos lapsella onkin koliikki? Jos sinulle tulee baby blues? Mies lähtee/kuolee? Sinä lähdet/kuolet?

Minulle tuli olo vastauksistasi, ettet ole valmis ja että olet kovin nuori vielä. Näin rehellisesti.

T. 21 v esikoisen saanut viime kuussa

Vierailija
18/21 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ikäisen kanssa?

Vierailija
19/21 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/21 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ikäisen kanssa?

Kuka vauvaanne hoitaa silloin? Meinasitko imettää?

Itse olemme miehen kanssa ottaneet ehkä kerran kuussa omaa aikaa, mutta siis yhden illan tai korkeintaan yhden yön. Senkin vasta kun lapsi oli lähemmäs vuoden ikäinen. Lasta ei suositella jätettäväksi vieraaseen hoitoon eli eroon äidistään ja isästään kuin yhden yön per ikävuosi. Eli vuoden ikäisenä voit jättää hänet yhdeksi yöksi jonkun muun hoitoon ja mielellään tuttuun paikkaan eli kotiin.