Hassua, miten joku meille itsestäänselvä asia on niin vieras ulkomaalaisille :)
Olin eilen juhlissa, joissa oli karjalanpiirakoita ja munavoita. Englantilainen vieras meinasi laittaa munavoita ässäkeksille :) Ihana :)
Kommentit (43)
kun joku vaihtari laittoi hernekeittoa kastikkeeksi riisin päälle :)
Itse näin kerran yliopiston ruokalassa kun joku vaihtari laittoi hernekeittoa kastikkeeksi riisin päälle :)
on voinut olla ihan hyvääkin
kun joku vaihtari laittoi hernekeittoa kastikkeeksi riisin päälle :)
Toihan on aika loogistakin. Hernari on aika paksua keitoksi, ei ollenkaan hullua luulla sitä kastikkeeksi.
Hernekeitto leivän päällä on yksi tavanomaisimmista. Hernekeittohan on jäähtyneenä aika lailla hummuksen tapaista. Monet hänen yhdistelmistään ovat oikeasti hyviä.
Nää on just niin hellyttävän hauskoja :) Viime nyyttärikestijuhlissa eräs tanskalainen opasti muita mannereurooppalaisia munavoin käytössä - hän kun oli jo oppinut :D
Vuosienkin jälkeen jaksaa edelleen herättää ihmetystä, onko kotonani Suomessa todellakin sauna. Ja onko tämä tämmöinen kotisauna kovinkin yleistä? Alan kohta jo itsekin epäillä... :D D
oman elämän ja kulttuurin ominaispiirteet. harvalla tulee mieleen, että meillä Suomessa on eksoottisia ruokia, eksoottisia tapoja tai perinteitä.
Hernekeitto leivän päällä on yksi tavanomaisimmista. Hernekeittohan on jäähtyneenä aika lailla hummuksen tapaista. Monet hänen yhdistelmistään ovat oikeasti hyviä.
ranskanleipää hernekeittoon.
käsien huuhtelua varten. Kerran eräs japsi joi sen :-O
Itselläni oli joskus vähän hakusessa naan-leivän käyttö intialaisessa ruokapöydässä :) Joissain maissa, jos leipää ylipäätään on ruokapöydässä, niin sen päällä ei aina käytetä voita, niin kuin meille on itsestään selvää.
Mun mies on Etelä-Afrikasta ja se tekee aina noin, eli keittää riisiä, hernekeittoa (saattaa heittää vielä kidneypapuja sinne soppaan, hirveen näköstä sotkua) ja syö kanaa lisäksi. Se on mulle niin outoa ja oksettavan näköstä, että ont vuotta kieltäytyin maistamasta. Joskus kun sitten maistoin väkisin niin tajusin että se on oikeesti tosi hyvää :)
käsien huuhtelua varten. Kerran eräs japsi joi sen :-O
musta tää on ihan herttanen ketju,en ymmärrä miksi jotkut vastaavat tympeästi..
Itse näin kerran yliopiston ruokalassa, kun joku vaihtari laittoi hernekeittoa kastikkeeksi riisin päälle :)
amerikkalaisen opiskelijan kanssa, joka ei tiennyt, että hernekeitto ja pannari kuuluvat samaan lounaaseen (suomalaiselle itsestäänselvyys). Hän taisi ensin ottaa pelkästään pannukakkua, kunnes selvisi, että se on jälkiruoka..
Itse näin kerran yliopiston ruokalassa, kun joku vaihtari laittoi hernekeittoa kastikkeeksi riisin päälle :)
amerikkalaisen opiskelijan kanssa, joka ei tiennyt, että hernekeitto ja pannari kuuluvat samaan lounaaseen (suomalaiselle itsestäänselvyys). Hän taisi ensin ottaa pelkästään pannukakkua, kunnes selvisi, että se on jälkiruoka..
hämmästyksen siitä, että hän ei voinut vaan mennä terveyskeskukseen kun olisi tarvinnut Suomessa lääkäriä, vaan piti ajaa pitkä matka, jotta päästiin yksityislääkärille. Ei tajunnut, koska Englannissa kaikki saavat lääkärinhoitoa terveyskeskuksessa.
Toisaalta ihan hyvä, että vietiin hänet yksityiselle, koska olisi varmaan järkyttynyt töykeästä tk-palvelusta tosi paljon.
hämmästyksen siitä, että hän ei voinut vaan mennä terveyskeskukseen kun olisi tarvinnut Suomessa lääkäriä, vaan piti ajaa pitkä matka, jotta päästiin yksityislääkärille. Ei tajunnut, koska Englannissa kaikki saavat lääkärinhoitoa terveyskeskuksessa.
Toisaalta ihan hyvä, että vietiin hänet yksityiselle, koska olisi varmaan järkyttynyt töykeästä tk-palvelusta tosi paljon.
kuin itselläni joskus töissä, kun nigerialaiset vieraat järjestivät buffetin. Oli kyllä niin vierasta ja kummallista, ja vaikka maut eivät niin pahoja olleetkaan, koostumus oli niin outoa, että sitä oli vaikea ruuaksi hahmottaa.