Pika-apua! Saako kerrostalossa pestä pyykkiä
sunnuntaina? Ois ihan pakko pestä yksi koneellinen, mutta uskallanko laittaa koneen päälle?
Kommentit (23)
pyhäpäivinä. Se kannattaa tarkistaa ilmoitustaulusta jossa useimmiten lukee keskeisimmät järjestyssäännöt.
ei niitä järjestyssääntöjä tartte noudattaa, ne on suosituksia. Ainoastaan hiljaisuus on se mistä voidaan valittaa.
sunnuntaina? Ois ihan pakko pestä yksi koneellinen, mutta uskallanko laittaa koneen päälle?
kunhan tekee sen aamuyhdeksän ja iltayhdeksän välillä.
valitus alakerran naapurin toimesta. Syystä, että häntä on häirinnyt tietsikan näppäimistön naputus klo 23 alkaen. Näin ollen pyykinpesu koneella sunnuntaina alkaa olla jo hazardihommia, ja siksi kyselin.
Anyway, pesukone on nyt käynnissä, voi olla että ensi viikolla ns. "perästä kuuluu" :D -
ja lämmin kiitos neuvoistanne, rakkaat AV-siskot ;)
Ja ääniä. Jopa tietokonetta saa naputtaa yötäpäivää.
Valita asiattomasta valituksesta. Huono äänieristys?
Sinulla on lain mukaan oikeus normaaleihin elämisen ääniin kuten tietokoneen naputtamiseen, vessan vetämiseen jne. vaikka kolmelta yöllä. Sano napakasti seuraavan kerran, jos tämä naapuri tai isännöitsijä hänen puolestaan valittaa.
Periaatteessa suihkuakin on oikeus käyttää myös hiljaisuuden aikana. Pyykkiä en välttämättä pesisi silloin, mutta sunnuntaina päivällä se on ihan sallittua.
Vaikka kerrostalossasi laitettaisiin järjestyssäännöt esille, joissa yritettäisiin noita asioita kieltää, niin ne olisivat laittomat eivätkä minkäänlaisen laillisen huomautuksen tai häädön peruste.
valitus alakerran naapurin toimesta. Syystä, että häntä on häirinnyt tietsikan näppäimistön naputus klo 23 alkaen. Näin ollen pyykinpesu koneella sunnuntaina alkaa olla jo hazardihommia, ja siksi kyselin.
Anyway, pesukone on nyt käynnissä, voi olla että ensi viikolla ns. "perästä kuuluu" :D -
Jos tietokoneen naputus kuuluu. Itse asun sellaisessa kerrostalossa, ettei naapureiden imuroinnista, suihkussakäymisestä tai normaalista elämisen äänistä kuulu pihaustakaan.
Tottakai peset! Meillä oli edellisessä taloyhtiössä pesutupa, jota ei saanut käyttää sunnuntaisin! Siellä ei siis ollut sähköjä, jolla varmistettiin ettei Kukaan vaan pyhäpäivän lepopäivää häpäise.. Sunnuntaihan on nimenomaan se päivä, jolloin ei ole mitään muuta tekemistä kuin pestä pyykkiä? ;)
tähän asuntoon kesäkuun alussa. Tämä on kerrostalo vm. 1995. Se aiempi alanaapuri helvetistä oli siellä edellisessä kerrostalossa, joka oli vm. 1967. Kyselen ihan vakavissani nyt sen takia, että alkoi jo tulemaan jokin sorttisia traumoja siitä alanaapurista. Siis oikeasti, olen nainen 50+ ja se alanaapuri oli vanhapoika 50+.
Häntä häiritsi mun näppäimmistön naputus, koska eivät saaneet nukuttua, kun äitinsäkin oli kylässä. Sit hän oli ottanut äitinsä mukaan ja herättänyt 3 naapuria todistajiksi, ja menneet pihalle katsomaan. Todenneet, että koska mulla on valot, niin sieltä se naputus kuuluu. Ja eikun isännöitsijään yhteys jälleen kerran.
Joten, en halua häiritä ketään, koskaan en pidä bileitä mut en halua vastaavan asian toistuvan. Vietän ihan rauhallista sunnuntaita, ja pesen pyykkiä ;) Kiitos!
kerrostaloasumisen kauheuksista aivopesemä kyselee. Tai sitten asuu Porvoossa.
kerrostaloasumisen kauheuksista aivopesemä kyselee. Tai sitten asuu Porvoossa.
, mut ei.Näin on mulle käynyt, ihan täällä stadissa. Olen asunut sekä omakotitaloissa että kerrostaloissa. Nyt vuokralla, joten tietty olen mielestänne WT. Kuulkaahan, mä erosin ja olen siitä kummallinen nainen, että annoin mieheni pitää talonsa ja lasten jäädä sinne, kun oli ne tutut koulut ja kaverit jne. Rahat mitä sain osituksessa jaoin lapsilleni. Ja he käyvät luonani täällä vuokrakämpässä, hui kauhee. Ja maksan elarit kuukausittain, ja luottotiedot yhä 50+ kunnossa.
Elämä on siis valintoja, kukin valitsee tavallaan. Näillä eväillä mä uskon, että mulla on oikeus naputtaa AV:lle vaikka aamuyöllä.
T pyykkiä pesevä Ap
jo viime sunnuntaina ja silloinkin kerroit tuossa näpyttelyvalittajasta. Sulle vastattiin jo silloin, olitko niin kännissä ettet muista? Vai oletko sittenkin joku sekopää josta tehdyt valitukset onkin aiheellisia? Koska sulle selitettiin sillon jo juurta jaksaen, mitä saa ja mitä ei saa tehdä.
tuohon mainitsemaasi ketjuun niin laita ihmeessä. Olis kiva saada vertaistukea.
T Ap, joka sai pyykit pestyä eikä täällä enempää enää kysele ja kiittää asiallisia vastaajia.
Ihan turha ap selittää, kiinni jäit. Yritä seuraavan kerran vain yhden kerran samaa provoa...
Ihan turha ap selittää, kiinni jäit. Yritä seuraavan kerran vain yhden kerran samaa provoa...
Osalla teistä av-mammoista ei nyt taida olla mitään käsitystä siitä, mikä netissä on oikeasti provo. Toivottavasti ap:n viesti on aito ja provoksi leimaaja joku yksittäinen vainoharhainen. Se olisi jo ihan liian säälittävää, että joku oikein "provoilisi" kysymällä pyykinpesusta kerrostalossa... Voi teidän kanssanne.
Osalla teistä av-mammoista ei nyt taida olla mitään käsitystä siitä, mikä netissä on oikeasti provo. Toivottavasti ap:n viesti on aito ja provoksi leimaaja joku yksittäinen vainoharhainen. Se olisi jo ihan liian säälittävää, että joku oikein "provoilisi" kysymällä pyykinpesusta kerrostalossa... Voi teidän kanssanne.
tätä aiemmin kun ihan samoin sananakääntein löytyy ketju? Dementia?
en oo ikinä ajatellutkaan...