Pikkupoikien järkyttävää kielenkäyttöä taas todistettu
Oltiin videovuokraamossa ja kassalla jonossa oli kaksi poikaa, ikää noin 7 v. Toinen makasi maassa ja toinen leikkimielisesti potki maassa makaavaa jalkoväliin(?!), maassa oleva poika nauroi, että hänen paskarakonsa repeää, tai jotain sinne päin. Pitkään nauroi ja hoki tuota, sitten nousi ja alkoi hokemaan vittua ja kiroomaan.
Vilkaisin poikia paheksuvalla katseella, jonka jälkeen rauhallisempi pojista sanoi kaverilleen "Mee pois, jos et osaa käyttäytyä". Toinen jatkoi vitun hokemista, mulle huusi perään "Kiva perse, varmaan kivat stringitkin päällä!".
Siis oikeesti mistä nää tällästä oppii?? Mun koko ala-aste ikänä en kuullut kenenkään kaverini kiroilevan, ehkä paskan saattoi joku joskus sanoa ja sekin oli jo paha. Järkyttävää!
Kommentit (9)
En kyllä usko, että ekaluokkalaiset tolleen puhuu. Ettet nyt vähän arvioinu iän väärin? Päälle kymmenvuotiaissa olen joskus harvoin tollasia nähny, mutta en nyt sentään 7-vuotiaissa. Paskemmilla alueilla varsinkin.
käsken siistiä suunsa heti ja samantien, en hyväksy tuollaista lapsilta ollenkaan, oli omia tai ei. Useimmiten uskovat hyvin, varsinkin tuon ikäiset vielä. Itselläni 11v ja toivon että jos jossain päästelis kamaluuksia suustaan, ja varmaan joskus jossain vaiheessa viimeistään päästeleekin, joku siihen puuttuisi.
Kun ihmiset yhdessä näyttää ettei tuo ole hyväksyttävää, lapset usein alkaa ottaa mallia aikuisista. Ehkä.
Joskus olen jotain teinityttöjäkin mm bussipysäkillä komentanut pitämään suutaan soukemmalla, kun pikkulapset pitää heitä aikuisina ja kielenkäyttö on aivan kamalaa, ei sovi lasten ottaa mallia. Toiminut on sekin.
tänä iltana dementiaosastolla kuuli sellaista v..u-prkl ja olivat niitä kauniimpia sanoja, mies totesikin että ilmeisesti mummot on joutuneet pitämään kaikki kamalat sanat sisällään koko ikänsä, nyt päästelevät ne ulos estojen häviämisen myötä.
on touretten syndrooma. Ikää 12 v ja ihmettelen itsekin, mistä on oppinut kirosanat ja erilaiset seksiin ja sukuelimiin liittyviä sanoja. Tuossa ap:n tapauksessa ei ehkä kuitenkan ollut tourettesta kyse. Pointti on, että jostain ne niitä sanoja poimii. Jotkut ei välitä niistä ja toiset taas syystä tai toisesta hokevat niitä.
nykyisin ei enää niin paljon .
Isommilta kavereilta kuulee joko tahallisesti tai vahingossa, sekä tietysti telkkarista. Mun lapsi ei saa eikä edes halua katsoa mitään yli 12 v tarkoitettuja ohjelmia. Tiedän erään 9-v:n joka katsoo Pasilaa ja vielä nauraa niille jutuille. Siinä ohjelmassa muuten kiroillaan ihan koko ajan, siksi en tykkää itse enkä ymmärrä, miksi jotkut lapset saa/haluaa katsoa sellaista.
ihan oikeesti tosi pieniä, korkeintaan menevät tokalle.:/ Asumme siistissä lähiössä, ei mitenkään paskemmassa paikassa.
Huomioni kiinnittyi myös siihen, että tuo kiroileva ja tosi huonosti käyttäytyvä poika näytti tosi epäsiistiltä (rikkinäiset vaatteet), sekä kun tulivat ulos, tällä kiroilevalla ei ollut edes kypärää kun lähtivät pyöräilemään.
Meinasin hänelle huomauttaa kielenkäytöstä, jätin jostain syystä huomauttamatta, mutta ehkäpä olisikin kannattanut sanoa. Vieraan aikuisen sanat oikeasti jäävät lapsien mieleen..
AP
Näinä vuosina mitä olen lapsia ja niiden kavereita seurannut, niin olen sitä mieltä että tytöt osaa olla myös ihan kamalia suustaan, jopa pienet tytöt. Ne ei ehkä ihan niin estottomasti rumia puhu, mutta annas olla kun luulevat että kukaan aikuinen ei kuule?
oireilee huonoa kotiaan. voi reppanaa, säälittää, jos on lapsella huono olla. Suomessa usein juuri aggressiivisimmat itsestään kuuluttajat voi henkisesti huonosti.
Alle 10v pojat haistattelivat äidilleen ja huusivat "turpa kiinni" jne. Ns. "paremmalla" puolella Helsinkiä vielä. Äiti ei ollut moksiskaan. Kielenkäyttö oli muutenkin aika karmivaa. Toisaalta olen myös samaa mieltä sen aiemman kirjoittajan kanssa, jonka mielestä tytöt eivät ole pekkaa pahempia, osaavat vaan paremmin mielistellä ja esiintyä edukseen aikuisseurassa.
on touretten syndrooma. Ikää 12 v ja ihmettelen itsekin, mistä on oppinut kirosanat ja erilaiset seksiin ja sukuelimiin liittyviä sanoja.
Tuossa ap:n tapauksessa ei ehkä kuitenkan ollut tourettesta kyse. Pointti on, että jostain ne niitä sanoja poimii. Jotkut ei välitä niistä ja toiset taas syystä tai toisesta hokevat niitä.