Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

30-vuotiaan miehen jatkuvat kaverimenot, mitä mieltä? ov

Vierailija
04.08.2012 |

Olemme n. 30-vuotias pariskunta. Meillä ei ole vielä lapsia. Yhdessä ollaan oltu useita vuosia.

"Ongelma" minun mielestäni on se, että mies näkee jatkuvasti kavereitaan, kun minä taas olen enemmän sitä tyyppiä, joka viihtyy kotona ja olen tyytyväinen, kun näen kavereita kerran viikossa. Miehellä on ihan hirveästi eri menoja: urheiluharrastuksia, baari-iltoja, kaiken maailman peli-iltoja, musiikki-iltoja. Tuntuu, että mies viettää mieluummin aikaa kavereidensa kuin minun kanssani. En usko hänen pettävän minua, sillä hän tulee kyllä yöksi aina kotiin. Mutta minä menen aikaisin nukkumaan ja usein harmittaa, että joudun viettämään iltani yksin, vaikka teoriassa minulla on kumppani.

Mitä sinä sietäisit minun tilanteessani? Saako aikuinen mies koko ajan olla menossa ja nähdä kavereitaan? Mikä on "normaalia"?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa yhdessä. Jos kumpikin elää omaa elämäänsä ja ollaan lähinnä kämppiksiä, ja nukutaan yhdessä. Miten vietätte viikonloput, meneekö nekin erikseen vai teettekö silloin jotain teistä molemmista kivoja juttuja yhdessä?

Vierailija
2/19 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma tuossa on vain se, että te olette niin erilaisia. Jos olisit itsekin kaiket illat menossa, ei sua harmittaisi. Miehesihän saattaakin ajatella, että olet jotenkin vähän reppana kun nysväät kotona.

Mitä miehesi sanoo, sitten kun teillä on lapsia, tekevänsä harrastamisen ja muun juoksemisen suhteen? Onko hän luvannut asettua?

Jotenkin tulee vain mieleen, että sinä tarvitsisit rinnallesi enemmän itsesi kaltaisen miehen, joka viihtyy kotosalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meilläkin, mies on tosi meneväinen energinen tyyppi jonka täytyy saada harrastaa ja mennä, että kokee elämänsä tyydyttäväksi. Minä taas olen kotihiiri joka nautin kotona koirien ja lasten kanssa oleilusta.

Joskus nuorempana minua myös ahdisti se että mies oli erilainen, jotenkin aina ajattelin että sellaiset menot kuuluvat nuoruuteen ja ne olisi muka parisuhteen myötä syytä jättää. Tajusin kuitenkin aika pian että ei se niin ole, vaan osa ihmisistä vaan aina kaipaa myös sitä kodin ulkopuolista tekemistä eikä sellaista ihmistä voi kotiin viereensä sohvalle kyhjöttämään kahlita. Minä olen oppinut sitten nauttimaan koti-illoista ilman miestä eikä nykyisin ole mikään ongelma että mies on milloin pelaamassa jalkapalloa tai minigolfia tai milloin kavereiden kanssa baarissa (ei juo ongelmallisia määriä).

Vierailija
4/19 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähänhän ei tietenkään ole mitään yleispätevää vastausta - toiset viihtyy enemmän kotona, toiset ovat koko ajan menossa. Itselle tulee mieleen samantyyppinen kompromissi kuin seksin harrastamisen kanssa: vaikka toista huvittaisi jyystää kerran tunnissa ja sinua kerran viikossa, johonkin sopuratkaisuun ois hyvä päästä.

Periaatteessa itse kannatan sitä, että molemmilla on myös omaa elämää, mutta en sen kustannuksella että puoliso kokee olevansa kovasti yksinäinen. Ei joka ilta voi olla jotain.

Vierailija
5/19 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on tosi hauskaa silloin, kun ollaan yhdessä. Mä en itse vaan jaksa olla menossa koko aika, mun pitää saada levätä työpäivien välillä. Me vietettiin tänään aamupäivä yhdessä, mutta kolmelta mies lähti taas menoihinsa. Ensin näki serkkujaan, sitten tuli kaveri kylään, sitten lähti harrastamaan urheilua, sitten menee vielä baariin. Tänään se harmittaa tosi paljon, koska mun oma ohjelma peruuntui, eikä mies pyytänyt mukaansa.

Huomenna sama juttu, että aamu ja aamupäivä on mahdollisuus olla yhdessä, mutta sitten miehellä on taas kalenteri täynnä iltaohjelmaa.

Vierailija
6/19 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies näkee kavereitaan melkein joka päivä. tänään saatiin lapset hoitoon ja ehdotin että mennään terassille kun oli kiva ilta. mieskin aina sanoo että tekis mieli mennä terassille kauniina kesäiltana. nyt ei suostunutkaan lähtemään kun tulee niin kalliiksi kun ollaan molemmat menossa. kavereiden kanssa voi käydä vaikka kuinka usein jossain. epäreiluahan se on,mutta kai se mies täytyy onbellisena pitää...

Vierailija
7/19 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en näe siinä mitään pahaa. Ihmiset nyt vaan on erilaisia.

Toisekseen, 30-vuotias on vielä NUORI. Ei mikään vanhus. Nuoria usein vielä kiinnostaa sosiaalinenelämä, kaverit yms. Kyllä te ehditte nysvätä kahdestaan sitten vanhempana ihan tarpeeksi.

Mä en siis näe tuossa mitään ongelmaa, mutta ainahan sä voit yrittää muokata miehesi haluamaasi muottiin.

Vierailija
8/19 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies näkee kavereitaan melkein joka päivä. tänään saatiin lapset hoitoon ja ehdotin että mennään terassille kun oli kiva ilta. mieskin aina sanoo että tekis mieli mennä terassille kauniina kesäiltana. nyt ei suostunutkaan lähtemään kun tulee niin kalliiksi kun ollaan molemmat menossa. kavereiden kanssa voi käydä vaikka kuinka usein jossain. epäreiluahan se on,mutta kai se mies täytyy onbellisena pitää...

Ai sanoi sulle suoraan, et tulee liian kalliiksi kun rouva lähtee mukaan? Aikamoista.

Vierailija
9/19 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itse viihtyisin pidemmän päälle ko. miehen kanssa. Ja ainakaan en tekisi lapsia tuontyyppisen ihmisen kanssa! Vois nimittäin vituttaa aika lailla tuo himassa olo siinä vaiheessa, kun toinen painelisi edelleen pitkin kyliä, vaikka olisikin yhteistä jälkikasvua.

Omassa suhteessa molemmat viihdymme yhtä lailla kotona, mutta molemmat tykätään myös vaihtelusta. Usein tosin kyläilyt, shoppailut yms. hoidetaan yhdessä. Itse treffaan kavereita jonkin verran ehkä useammin, mutta on miehelläkin omat juttunsa ja menonsa, joskaan ei tod. jatkuvasti.

Vierailija
10/19 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta perseestä koko jätkä. poika se on eikä mikään mies. näyttää olevan yhä vaan yleistymään päin tommonen päättymättömässä teini-iässä roikkuminen.voi olla samanlainen vielä viisikymppisenäkin...

Vierailija
11/19 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuonikäisen lapsettoman ihmisen meininkiä.

Enemmän olisin huolissani sinusta, jos et tee muuta kuin olet kotona ja näet kavereita kerran viikossa... Sinä tykkäät mennä aikaisin nukkumaan ja miehen pitäisi sitten tehdä - öö, mitä? Pitää sinua kädestä kiinni kotisohvalla ennen kuin menet nukkumaan?

Toki teidän on hyvä keskustella noista menemisistä ja niiden pelisäännöistä ennen kuin alatte perhettä perustamaan.

Vierailija
12/19 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en näe siinä mitään pahaa. Ihmiset nyt vaan on erilaisia.

Toisekseen, 30-vuotias on vielä NUORI. Ei mikään vanhus. Nuoria usein vielä kiinnostaa sosiaalinenelämä, kaverit yms. Kyllä te ehditte nysvätä kahdestaan sitten vanhempana ihan tarpeeksi.

Mä en siis näe tuossa mitään ongelmaa, mutta ainahan sä voit yrittää muokata miehesi haluamaasi muottiin.

Vierailija
13/19 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta perseestä koko jätkä. poika se on eikä mikään mies. näyttää olevan yhä vaan yleistymään päin tommonen päättymättömässä teini-iässä roikkuminen.voi olla samanlainen vielä viisikymppisenäkin...

Jotkut on vaan sosiaalisempia ja aktiivisempia mistä johtuen heidän elämäntapansa ovat myös. Miksi ihmeessä heidän pitäisi muuttaa tapansa vanhempana? Se on heille voima ja rikkaus. Ehkä baareissa käyminen on monelle se suuri närkästys, mutta sielläkin punainen lanka on ihmisten tapaaminen ja jutteleminen. alkoholin kulutus vastaa määriltään noin saunakaljoja.

Vierailija
14/19 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aio tinkiä niistä menoista tippaakaan silloinkaan. Päätä nyt, kestätkö sen vai ei.

Vierailija
15/19 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeeesus kun mä vihaan, etten huomaa katsoa ketjun alussa päivämäärää, ja joku on nostanut vuosia vanhan ketjun ylös. 

Toivottavasti ap:lla menee hyvin nyt kolmen vuoden jälkeen!

21

Vierailija
16/19 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 12:40"]

No jos alkoholinkäyttö ei ole ongelmallista, niin kyllä tuo minun mielestä vielä ihan normaalia kanssakäymistä on. Toki se on sitten sinun päätettävissä, että haluatko parisuhdetta niin erilaisen ihmisen kanssa. Mä tiedän jo heti itsestäni sanoa, että en jaksaisi että kumppani olisi joka ilta menossa. Muutama ilta harrastuksissa, parit kahvittelut kavereiden kanssa (siis ei mitään 4h illasta kaverin luona) viikossa menee vielä mulla. Joka viikonloppuista baareilua en myöskään jaksaisi katsoa. Mutta ymmärrän kyllä hyvin, että monet elävät elämäänsä "menevämmin" ja se on ihan ok. En vain halua sellaisen kanssa yhteistä elämää jakaa. Mutta sinä voit aivan hyvin tykätä teidän parisuhteesta vaikka mies meneekin enemmän kuin sinä, olemme niin erilaisia!

Sanoisin kyllä tuohon, että jos baarissa käyntiä on paljon, niin ennen lapsia kannattaa kunnolla keskustella mitä vastuuta lapsi tuo mukanaan jne. Voi olla, että mies ajattelee että sinä hoidat ja hän menee illat edelleen. Toki jos sellaista haluat, niin ok, mutta veikkaan että harvalle nykynaiselle on jees olla jatkuvasti kotona illat lasten kanssa yksin. Eikä kannata uskoa "Joo joo, kyllä mä sitten oon kotona enemmän" juttuja, vaan kannattaa ihan vaatia että ennen lapsen yrittämistä pitää näyttää se että osaa rajata menojaan kohtuudella. Esim juurikin alkoholipitoiset menot vähenevät (ei toki täydy kokonaan lopettaa), ja panostus yhteiseen elämään olisi isompi. Mutta toki itse aikuisina ihmisinä päätätte miten elämänne suunnittelette, tuo nyt vaan vinkkinä jos ne menot oikeasti häiritsee ja haluat lapsia.

[/quote]

Tässä oli sulle ap hyvä vastaus! Sama mullakin jos mun mies tekis noin ni kyllä siinä alkais v*tuttaa pikkuhiljaa. Ja keskustele sen kanssa ennen lastenhankintaa,mä en ikinä suostuis sellasee et mies menis ja nainen vaa hoitaa lapsia kotona 24/7. Onhan se hyvä että on sosiaalinen mut toi on jo liikaa jos joka ilta on jotai eikä ilmeisesti haluu viettää sun kanssa aikaa melkei yhtää. Ymmärrän että tuntuu että kaverit on sille tärkeempiä ja siltähän se vähän kuulostaa,nyt otat itseäs niskasta kiinni ja sanot suoraa sille mitä ajattelet tosta ja sit keskustelette.

Vierailija
17/19 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
18/19 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit sen tyypillisen naisen virheen ja otit menevän alfauroksen joka tykkää mennä ja alfailla vaikka sinä tykkäät istua kotona ja sisustaa tähtityynyillä ja lukea jane austenia. Kannattais varmaan vähän miettiä että millaisia miehiä pokaa, ennen kuin pokaa niitä? Ei niistä menevistä miehistä, muusikoista ja lätkän pelaajista tule koti-isukkeja noin vaan, enkä ymmärrä miksi naiset ei vaan tunnu ymmärtävän tätä.

Vierailija
19/19 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos alkoholinkäyttö ei ole ongelmallista, niin kyllä tuo minun mielestä vielä ihan normaalia kanssakäymistä on. Toki se on sitten sinun päätettävissä, että haluatko parisuhdetta niin erilaisen ihmisen kanssa. Mä tiedän jo heti itsestäni sanoa, että en jaksaisi että kumppani olisi joka ilta menossa. Muutama ilta harrastuksissa, parit kahvittelut kavereiden kanssa (siis ei mitään 4h illasta kaverin luona) viikossa menee vielä mulla. Joka viikonloppuista baareilua en myöskään jaksaisi katsoa. Mutta ymmärrän kyllä hyvin, että monet elävät elämäänsä "menevämmin" ja se on ihan ok. En vain halua sellaisen kanssa yhteistä elämää jakaa. Mutta sinä voit aivan hyvin tykätä teidän parisuhteesta vaikka mies meneekin enemmän kuin sinä, olemme niin erilaisia!

Sanoisin kyllä tuohon, että jos baarissa käyntiä on paljon, niin ennen lapsia kannattaa kunnolla keskustella mitä vastuuta lapsi tuo mukanaan jne. Voi olla, että mies ajattelee että sinä hoidat ja hän menee illat edelleen. Toki jos sellaista haluat, niin ok, mutta veikkaan että harvalle nykynaiselle on jees olla jatkuvasti kotona illat lasten kanssa yksin. Eikä kannata uskoa "Joo joo, kyllä mä sitten oon kotona enemmän" juttuja, vaan kannattaa ihan vaatia että ennen lapsen yrittämistä pitää näyttää se että osaa rajata menojaan kohtuudella. Esim juurikin alkoholipitoiset menot vähenevät (ei toki täydy kokonaan lopettaa), ja panostus yhteiseen elämään olisi isompi. Mutta toki itse aikuisina ihmisinä päätätte miten elämänne suunnittelette, tuo nyt vaan vinkkinä jos ne menot oikeasti häiritsee ja haluat lapsia.