Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Punktiokokemuksia?

25.11.2005 |

Hei!

Meillä meneillään ensimmäinen IVF ja tulevana maanantaina on keräily. Kertokaahan punktiokokemuksianne; ennen kaikkea siitä, koskeeko ko. toimenpide hirveästi... ;) Vaikka en ole kovin kipuherkkä niin aina tällaiset uudet toimenpiteet jännittää :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä punktiossa on niin hyvät lääkitykset, että se ei tunnu missään. Kipu tulee sitten kotona toimenpiteen jälkeen...

Haulla löydät varmaan vanhoja tämän palstan keskusteluita samasta aiheesta.

Onnea punktioon ja hoitoon!

Vierailija
2/5 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin annettiin ensin rauhoittavaa lääkettä ja sitten kipulääkettä jota lisättiin toimenpiteen aikana lyhyin väliajoin. Oli muuten ytyä ainetta, sitä niinkuin leijaili siinä toimenpidepöydällä :)

Olis hyvä jos voisit olla rentona siinä niin ei tunnu niin pahalta ja PYYDÄ kipulääkettä HETI jos on tuntemuksia.

Kotiin varaat jo hyvissä ajoin kipulääkettä. Mielellään sellaista jota voit ottaa myös siirron jälkeen. Mulle hoitajat sano että siirron jälkeen suositeltavia lääkkeitä ovat paratabsit, panadolit ym parasetamolipohjaiset. EI mielellään buranat ym tulehduskipulääkkeet.

Hyvin se menee, kyllä se vähän jänskätti oottella mutta hoitajat ja lääkäri oli niin mukavia että se auttoi rentoutumaan. Ja muista juoda paljon nesteitä jo nyt. Pidän peukkuja sulle maanantaina bd bd bd

Jaksuja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääkäri sanoi, että tulehduskipulääkkeet vaikuttavat alkion kiinnitymiseen, joten EI SIIS BURANAA!!

Mulla on eka punktio vkolla 49, eli ei ens, mut sitten... Sama juttu. Jännittää ihan kiitettävästi. ONNEA MATKAAN!!!

Vierailija
4/5 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeksi hoitsu sanoi mulle että buranaa saa ottaa vain punktiopäivänä, ei enää seuraavana (kaksi päivää ennen siirtoa)

No en käytä muutenkaan buranaa niin sillä ei sinänsä ole mulle merkitystä.

Vierailija
5/5 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 1. IVF :ssä punktio oli tosi kivulias...

Tässä toisessa en tiennyt mitään, mutta pari päivää olin tosi kipeä sitten jälkeenpäin. Sattui ja tuikki ja masu tosi turvonnut. Minä vaihdoin hoitopaikkaakin...

Pyydä ja varmaan saatkin kipulääkettä.

Ajattele, minkä vuoksi teet sen.

Tsemppiä sinulle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä