miksi et lajittele roskia?
Kommentit (28)
ämpäri tiskipöydällä. Siihen on tosi helppo kipata ruuantähteet kun hoitaa tiskejä. Uuden sileän muoviastian voi helposti pestä koneessa tai käsin. Kun sen tekee riittävän usein, ei astiasta tule ällöttävän likaista. Astiaan voi myös laittaa ensin hedelmäpussin, sitten maissimuovisen biopussin. Näin astia pysyy tosi helposti puhtaana ja roskat voi kuljettaa jätehuoneeseen trvallisemmin ilman pelkoa biopussin mahdollisesta repeämisestä.
paitsi että postijätteet laitan paperinkeräykseen ja pullot/tölkit vien pullonkeräykseen. Mutta muuten menee kaikki sekajätteeseen, ei viitsi yhden hengen taloudessa lajitella.
keräyspaperi ja koska roskikset tyhjennetään liian harvoin, keräyspaperiroskiskin on loppuvaiheessa jo jäteroskis.
Metalli- ja lasijätteiden keräyspiste on 3 km päässä, mutta se ei ole mun työ- tai kauppareissujeni varrella, vaan täysin eri suunnassa.
Muovipussiin pistän kaiken sekajätteeseen. Me asutaan kaupungin vuokratalossa. Ei täällä muutkaan juuri lajittele. Paitsi kaljapäkkien pahvit kartonkilaatikkoon.
Laita aivan kaikki sekajätteeseen niin lasit peltipurkit ongelmajätteet kuin kaikki ja nautin siitä että hysteeriset tädit pahoittaa mielen 😆
Tajuaako ap että lajittelu on yks hyttysen paska. Jätteistä erittäin pieni osa on kotitalouksista.
Vierailija kirjoitti:
ämpäri tiskipöydällä. Siihen on tosi helppo kipata ruuantähteet kun hoitaa tiskejä. Uuden sileän muoviastian voi helposti pestä koneessa tai käsin. Kun sen tekee riittävän usein, ei astiasta tule ällöttävän likaista. Astiaan voi myös laittaa ensin hedelmäpussin, sitten maissimuovisen biopussin. Näin astia pysyy tosi helposti puhtaana ja roskat voi kuljettaa jätehuoneeseen trvallisemmin ilman pelkoa biopussin mahdollisesta repeämisestä.
Hyi hel. Jätettä pöydällä, ei tuu olemaan mun kodissa.
Mulla on pieni keittiö johon ei mahdu kuin se yksi pieni roskis.
tai vuodessa noista tyhjennyksistä?
Mulla on sellainen käsitys, että jos lajittelee, se tulee halvemmaksi. Meillä on sekajäteastia, joka tyhjennetään 8. viikon välein ja yksi tyhjennyskerta maksaa noin 6€.
Eli alle viisikymppiä menee meillä vuodessa, pääsetkö paljon halvemmalla, kiinnostaisi tietää.
Meillä on viiden hengen perhe.