Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miksi et lajittele roskia?

Vierailija
03.08.2012 |

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja loppujen lopuksi menee samaan paikkaan.

Mika

Vierailija
2/28 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei viitsi yhtä banaaninin kuorta tai kuivuneita ompun/potun kuoria kannella bioroskikseen.

Lasit ja pattterit lajittelen useimmin samoin lehdet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaan osastoonsa kulkisivat. Kyseessä on asenneongelma. Pienen määrän biojätettä voi kerätä vaikka pieneen paperipussiin, sanomalehdestä taiteltuun kääröön tai bioska koirankakkapussiin.

Vierailija
4/28 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin onnettoman piebi roskiskaappi ettei sinne mahdu kuin se yksi roskaaämpäri. Eikä niitä nyt astiakaappeihin viitsi ruveta lajittelemaan. :/ Mielelläni kyllä muuten lajittelisin...

Vierailija
5/28 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lehdet ja pahvit. Ruokkaa en koska ne menee kuitenkin samaan jätekasaan muitten kanssa.

Vierailija
6/28 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piittamaton ihminen, joka ei omalta osaltaan yritäkään hidastaa ihmisten aikaansaamaa maapallon tuhoutumista. Eipä ole omia jälkeläisiä, jotka siitä kärsisivät ja toivottavasti ei enää itsekään kauaa tarvitse täällä enää vanhentua.

Vierailija
7/28 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lajittele ja se hävettää kyllä.

Vierailija
8/28 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin onnettoman piebi roskiskaappi ettei sinne mahdu kuin se yksi roskaaämpäri. Eikä niitä nyt astiakaappeihin viitsi ruveta lajittelemaan. :/ Mielelläni kyllä muuten lajittelisin...

lajittelenpas lehdet ja suurimmat pahvit. Mutta haluaisin lajitella vielä lasit ja metallit. Biojätettä ei lähiseudulla voi lajitella.

Vierailija
9/28 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paristot ja lehdet aina + isoimmat pahvikartongit. Bio- ja sekajäte menevät samaan ja tässä haluaisin parantaa. Muutostamme saakka ne ovat menneet samaan kassiin, koska silloin juuri kohistiin biojätepussien toimimattomuudesta enkä koskaan tullut kaiken kiireen keskellä selvittäneeksi, mikä olis vaivattomin tapa kuljettaa biojätteet nyt (ja sit se vaan jäi). Edellisessä kodissa käytettiin noita biopusseja, mut mut!

Meillä lapsetkin laittavat roskia ja roskapusseja, ja mihinkään paperintaittelujuttuihin he tuskin vaivautuvat. Mitä pusseja voisimme siis bioroskille käyttää? Kiitos.

Vierailija
10/28 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiöllä ei ole biojäteastiaa, joten olisi turhan iso homma säilöä haisevaa biojätettä ja käydä autolla kuskaamassa sitä jonnekin kilsojen päähän, en edes tiedä, minne.

Pahvit, paristot ja metallit lajittelen kyllä ja kuskaan roskikseen ostoskeskukseen. Paperiroskis on taloyhtiössäkin.

Vierailija
11/28 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostoskeskukseen. Lajittelen siis oikeastaan sittenkin aika suuren osan roskistani.

13

Vierailija
12/28 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On halvempaa, kun on vain seka- ja energiajäteastiat.

Vierailija
13/28 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on sanonut että biojäte menee lopulta samaan muitten roskien kanssa. Sen takia ei itsekään niitä lajittele.

Vierailija
14/28 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa oli helppoa, kun roskahuoneessa oli biojätteelle, energiajakeelle, kartongeille, lasille, metallille ja paperille omat keräysastiat. Lajittelin roskat tunnollisesti.

Okt:ssa ei ole näistä mitään, joten lajittelu on jäänyt. Ainoastaan ongelmajätteen ja paperin vien keräykseen. Lämpökompostori on hankintalistalla. Alkuun teki pahaa heittää biojätteet tavalliseen roskikseen, mutta nopeasti olen näköjään oppinut.

Vierailija
15/28 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kiinnostunut lajittelusta. Olen teknisen ja kaupallisen alan asiantuntija ja mehän olemme itsekkäitä ja omahyväisiä, eipä jaksa kiinnostaa viherpiiperrys. Teen mitä minua huvittaa eikä minua huvita lajitella jätteitä. Lajitelkoot muut.

Vierailija
16/28 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi laittaa vaikka pieneen kannelliseen ämpäriin ja kipata suoraan siitä sinne jäteastiaan ja toisaalta voihan sinne ämpäriin sen biopussinkin laittaa.

Itse lajittelen, metallit (siivouskaapissani on muovikassi, johon kerään ne kuin myös lasin. Eivät haise tai homehdu kun huolella huuhtele.)palavan energia jätteen lajittelen eli kartongit ja muovit, paperit ja pahvit omaansa. Biojäte astia on hankinnassa :) Ongelma ja elektroniikka jätteet notkuvat vielä kaapeissa kun pitäisi kuljettaa ne kauemmaksi.

Vierailija
17/28 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

roskakaappiin mahtuu vain ja ainoastaan yksi ämpäri.

Vierailija
18/28 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä lasi, metalli ja vaarallinen jäte?

Kierrätättekö ne vai meneekö kaikki samaan roskin?

ap

Vierailija
19/28 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus yritin lajitella biojätteet, ja lopputulos oli aina se, että se biojäte homehtui ja banaanikärpäset pörräsi, kun koskaan en muistanut tai jaksanut viedä sitä. Jostain syystä tavallisen puskiroskiksen vie sujuvammin. Eli olen laiska. Toisaalta on muutenkin vaikea saada arki toimimaan, on aina sotkuista enkä jaksaisi siivota. Yritän minimoida kotityöt ja yritän edes jotenkin pärjätä arjen kanssa.

Vierailija
20/28 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja loppujen lopuksi menee samaan paikkaan. Mika

Asun omakotitalossa ja monta kertaa olen herännyt yöllä siihen, että jätekuljetuksen miehet penkoo mun takapihalla olevaa kompostoria ja vaatii biojätettä itselleen. Hei halooo!!