Miksi lääkärit kirjoittavat niin nihkeästi Tenox
nukahtamislääkettä? itse joudun ajamaan päivittäin pitkää työmatkaa ja vuorotyö vielä lisäksi.
uni ei tule todellakaan helposti ja kierre on valmis.
Tarjotaan aina mirtatzapin valmistetta tai tsopikloni/tsolpideemitartraatti nukahtamislääkkeitä.
Ihan sellainen olo tulee lääkärin luona tematsepaamia eli Tenoxia pyytäessä kuin vinkuisi huumetta.
Olen toivoton.. tiedän ettei uni- ja nukahtamislääkkeitä saisi käyttää pitkäaikaisessa käytössä, mutta minkäs teet jos uni ei vain tule. En todellakaan väsyneenä haluaisi autoa ajaa.
Tämä käy jo mielenterveyden päälle. Mutta kertokaa mulle miksi toiset saavat nukahtamislääkettä tuosta vain? itse olen ihan tavallinen keski-ikäinen nainen, joka haluaisi vain nukkua, en käyttää päihdetarkoituksessa lääkettä.
Osaan kaikki unihygieniaan liittyvät asiat.
Mitä ja miten lääkärille esitän asian, ettei narkkariksi luulla.
kiitos
Kommentit (45)
Lääkärillä on vastuu määräämistään lääkkeistä ja valitettavasti tenox on niitä lääkkeitä joita väärinkäytetään/myydään eniten, joilla yritetään itsemurhaa tai vedetään alkoholin kanssa... Lisäksi tenox koukuttaa ja aiheuttaa riippuvuutta, tottumisen jälkeen ei entinen annos enää toimi. Sen takia lääkärit on niin nihkeitä niitä määräämään.
Tenox on ihana. Rauhoittaa jos illalla on stressiä (juu ei siinä aina psyykkaamiset auta), mut aamulla ei ole tokkurainen olo.
Mä en taida aina päästä syvään uneen kunnolla, koska Tenoxia käyttäessä olen seuraavana päivänä pirteä kuin peipponen.
Mutta vain tilapäiseen käyttöön, koska aiheuttaa jälkikäteen muistiongelmia. Käytin kerran kokonaisen talven, ja seuraava puoli vuotta oli muistivirheitä.
Vierailija kirjoitti:
Joka kirjoittaa mitä asiakas pyytää. Joten mene yksityiselle.
ei kyllä yksityisrlläkään ihan herkästi kirjoitella PVK-lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö siitä olisi enemmän hyötyä? Mitä järkeä ottaa unilääkkeitä säännöllisesti ja käydä vuorotöissä??? En minäkään määräisi lääkärinä, jos et itse ole valmis tekemään muutoksia hyvän unen eteen.
Se järki, että hoitoalalla vuorotyö on normi. Ainakin minun kohdallani pyyntöä lopettaa yövuorot ei huomioitu.
Mirtatsapiini on paras pitkäaikaiseen käyttöön. Se alun tokkura hellittää yleensä muutamassa päivässä. Lääke pitää vaan ottaa ajoissa eikä esim 23:00, jos seuraavana aamuna kello soi kuudelta.