Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lääkärit kirjoittavat niin nihkeästi Tenox

Vierailija
03.08.2012 |

nukahtamislääkettä? itse joudun ajamaan päivittäin pitkää työmatkaa ja vuorotyö vielä lisäksi.

uni ei tule todellakaan helposti ja kierre on valmis.

Tarjotaan aina mirtatzapin valmistetta tai tsopikloni/tsolpideemitartraatti nukahtamislääkkeitä.

Ihan sellainen olo tulee lääkärin luona tematsepaamia eli Tenoxia pyytäessä kuin vinkuisi huumetta.

Olen toivoton.. tiedän ettei uni- ja nukahtamislääkkeitä saisi käyttää pitkäaikaisessa käytössä, mutta minkäs teet jos uni ei vain tule. En todellakaan väsyneenä haluaisi autoa ajaa.

Tämä käy jo mielenterveyden päälle. Mutta kertokaa mulle miksi toiset saavat nukahtamislääkettä tuosta vain? itse olen ihan tavallinen keski-ikäinen nainen, joka haluaisi vain nukkua, en käyttää päihdetarkoituksessa lääkettä.

Osaan kaikki unihygieniaan liittyvät asiat.

Mitä ja miten lääkärille esitän asian, ettei narkkariksi luulla.

kiitos

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselle lääkärille, hän kirjoittaa iteroidun reseptin ja saat lääkkeesi. Terveyskeskukseen on turha mennä kyselemään, ne antavat ihmisen mieluummin seota kuin kirjoittavat mitään bentsoon viittaavaakaan.

Vierailija
22/45 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 21:52"]Yksityiselle lääkärille, hän kirjoittaa iteroidun reseptin ja saat lääkkeesi. Terveyskeskukseen on turha mennä kyselemään, ne antavat ihmisen mieluummin seota kuin kirjoittavat mitään bentsoon viittaavaakaan.
[/quote]
Aloittajalleko tämä? Jos on niin hiukan myöhässä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin unettomuudesta opiskeluaikana - kun olin tenttiin lukenut illan, en saanut seuraavana yönä nukutuksi. Menin lääkäriin ja hän kirjoitti suoraan Dormicumia! Vahva unilääke, jota käytetään  myös esilääkityksenä. 

Vierailija
24/45 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vuoden aikana ollut kätössä Tenox, Ketipinor, Zopinox, Somnor. Täytyy sanoa että Tenox ja Zopinox ainoita toimivia tähän asti. Ilman en saa unta ollenkaan

Vierailija
25/45 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tullut markkinoille tilapäiseen unettomuuteen Dormix, onko kukaan kokeillut?

Vierailija
26/45 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dormix on kokeilussa tällä hetkellä, pakkauskokokin on huimat 7 tabl kun vasta tullut markkinoille. Antihistamiini, ja tänään ensimmäistä kertaa "tulitestissä". otin lääkkeen klo 21, ja tavoitteeni on olla klo 23 mennessä unessa. Muutamina iltoina tätä kokeillut aiemmin, mutta tulokset ovat vaihdelleet. Epäilen, ettei ole minulle niin sopiva lääke.

Harmi sinulle kuka et Tenoxia saa, itse sain sen monen unilääkekokeilun jälkeen, ja sitä määrätään aina lisää tarvittaessa. Tälläkin hetkellä tilanne on, jos ei Dormix auta niin sitten mennään takaisin vanhaan. Yritän löytää tällä hetkellä itselleni korvaavan unilääkkeen mikä ei ole bentso. Melkeinpä kaikki käyty läpi nollatuloksella, valitettavasti näyttää siltä että Dormix kuuluu näihin myös. Mutta toivon että siitä kuulisi muidenkin mielipiteitä, lääkkeestä ei löydy juuri mitään tietoa.

Vierailija
27/45 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki melatoniinia, niin saat unen ja et tule narkkariksi.

Vierailija
28/45 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt toi dormix 25mg tilapäiseen unettomuuteen. Normaalisti käytän tarvittaessa melatoniinia 3mg 1-2tbl ja sillä pärjännyt hyvin.

Nyt kun on aika huikea stressi ja se lopulta vei unetkin sain tuon dormixin ja ainakin minä nukun sen avulla kun tukki. Tosin mun sietokyky lääkkeisiin on aina huono ja sanoin lääkärillekkin etten mitään norsun kaataja lääkitystä halua

Vierailija
29/45 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska todella moni käyttää niitä väärin.

Vierailija
30/45 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lääkäri ja nuorena opiskelijatyttönä  menin lääkäriin, kun en tahtonut saada tenttiin luvun jälkeisenä yönä nukutuksi. Suoralta kädeltä YHS:ssä minulle määrättiin Dormicumia, joka on erittäin vahva lääke, ja jota itse en ammattiin valmistuneena ikinä määrää potilaalle, pidän sitä leikkausten tms. toimepiteiden esilääkityksenä. Olisin varmaan pärjännyt tuolloin opiskelijana melatoniinireseptilläkin. 

Vierailija
31/45 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kuitenkin joku Pami-Pekka. Käynyt varmaan joka lääkäriltä ruinaamassa pameja.

Vierailija
32/45 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtazapiinia ei kande ottaa jollei aio nukkua koko seuraavaa päivää, aina tunnin välein.
Melatoniinia saa ilman respaa apteekista mutta se on yhtä tyhjän kanssa. Onpahan ainakin makea tabletti suuhun.
Stella on hyvä. Sillä nukahtaa nopeasti, tosin herää klo 04 kun vaikutus lakkaa.
Oxamin ja Tenox tehoaa koko yön. Ja ei ne mitään koukuta. Sitä varten on järki päässä.

Vierailija
33/45 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 12:05"]Mirtazapiinia ei kande ottaa jollei aio nukkua koko seuraavaa päivää, aina tunnin välein.
Melatoniinia saa ilman respaa apteekista mutta se on yhtä tyhjän kanssa. Onpahan ainakin makea tabletti suuhun.
Stella on hyvä. Sillä nukahtaa nopeasti, tosin herää klo 04 kun vaikutus lakkaa.
Oxamin ja Tenox tehoaa koko yön. Ja ei ne mitään koukuta. Sitä varten on järki päässä.
[/quote]

Kaikkiin bentzoihin syntyy riippuvuus ja toleranssi kasvaa.
Voihan sitä Remeronia kokeilla vaikka 3,75 mg.

Ja melatoniinille respa, ilman on älyttömän kallista.

Vierailija
34/45 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mirtazapiinia ei kande ottaa jollei aio nukkua koko seuraavaa päivää, aina tunnin välein.

Mirtazapin ei kyllä väsytä tai nukuta pätkääkään. Ihan sama ottaako siitä tabletista 1/ 4 osan puolet. Koska pienenä annoksena sen pitäisi väsyttää...

Vierailija
35/45 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan unen Triptylillä, mutta ei se ole niin tehokasta kuin Oxamin omalla kohdallani. Miten vakuutat lääkärille, että se 100 tablettia riittää vuodeksi ja että et aio niitä nappeja lähteä mihinkään myymään?

Olen ajatellut testata virolaisen lääkäriaseman palvelut.

Vierailija
36/45 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit on nykyään vitun nihkeitä kirjoittamaan mitään uni/nukahtamislääkkeitä. Itsellä oli monta vuotta käytössä stellat ja vastaavat. Siis samaa kamaa eri nimillä. Miedoin 10 mg nukahtamislääke ajoi asian ja sain nukuttua.

Sitten alkoi syyllistäminen ettei saisi käyttää jatkuvasti. Kokeiltiin mirtzapiini ja ketopriini, ei mitään hyötyä. Melatoniinia syön 3 kertaa 3mg illassa nykyään kun en enää jaksanut sitä ruinaamista. Melkein joka viikko on ainakin yksi täysin uneton yö. Vajaita 2-4 tunnin öitä on usein.

Tavallaan tähänkin tottuu että on jatkuvassa unen puutteessa. Keskittymiskyky on kyllä pudonnut aika alas.

Välillä on ns. pysäkillä että täh? Muisti pätkii ja hermot on aika paskana. Kuitenkin kohta vuosi on mennyt ilman kolmiolääkettä. Haaveilen kunnon yöunista mutta en ala siihen saatanan ruinaamiseen. Pitäkööt lääkkeensä kun se on niin vaikeaa niitä kirjoittaa.

Vierailija
37/45 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mirtazapin ei kyllä väsytä tai nukuta pätkääkään. Ihan sama ottaako siitä tabletista 1/ 4 osan puolet. Koska pienenä annoksena sen pitäisi väsyttää...

Masennuslääkkeet ei auta unettomuuteen , sensijaan koko seuraavan päivän haluaisi nukkua ja väsyttää. Yön saa pyöriä sängyssä, sillä esim Remeron saa aikaan levottomat jalat, koko ajan pitää jalkoja liikuttaa. Siinä se yö menee ja aamulla on tosi väsynyt.

Tenox ei aiheuta niin helposti riippuvuutta kuin pelotellaan. Olen itse käyttänyt vuosia, välillä pitänyt taukoa, mutta parhaiten nukun Tenox 20 mg:lla.  Normaali ihminen älyää pitää taukoa bentsoista.

Vierailija
38/45 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minulle suorastaan tyrkytettiin Tenoxia, olisin saanut  niitä helposti, mutta kerroin että nukun hyvin, vaikka on voimakkaita kipuja. Asioin yksityisellä lääkäriasemalla, pitkä potilassuhde vaikuttaa. Haet väärästä paikasta. Kerrot, juuri kuten tänne kirjoitit. 

Vierailija
39/45 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri määräsi unettomuuteeni  Dormix 25 mg  , ei ole ollut mitään apua  olen pyytänyt "oikeita" unilääkkeitä  ei voi kuulema määrätä  kun niistä tulee niin riippuvaisiksi  ja kun olen yli 65vuotias mitä se ikä tähän liittyy  katsoo että vanha-akka voi valvoa ! Olisi kiva joku yö nukkua kunnolla , kannattaa varmaan mennä yksityiselle?

Vierailija
40/45 |
12.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu siitä, kun jotkut harvat yksiköt käyttää tennareita väärin. Kun yksi mokaa, niin kaikkia rangaistaan.