Voiko töistä olla pois sen vuoksi että ei ole nukkunut kunnolla?
Kommentit (50)
En olisi montaa päivää elämässäni töitä tehnyt.
Jos on kyse pelkästään yhden yön vähistä unista ni ei todellakaan.
Mutta jos on ihan oikee syy unettomuuteen niin sitten kyllä.
Mutta ei varmaan missään työnantaja hyväksy omailmoituksella poisjäämistä nukkumattomuuden vuoksi.
Miksi et ole nukkunut? Onko syy, mikset ole nukkunut, syy saada saikkua? Ehkä pidemmäksikin aikaa?
Onko peruste jäädä saikulle?
kotiin sairauslomalle. En ole jäänyt, vaikka pari vuotta sitten oli öitä, jolloin en nukkunut yhtään. Töihin menin.
virtsatieinfektion takia. Hoitsu jostain syystä lisäsi saikkulappuun "yön valvonut".
eikä lääkäri tuollaisesta kirjoita saikkua.
Jos unettomuus on jatkuvaa, siihen tarvitaan lääkärin apua.
koska ei ollut nukkunut tarpeeksi ja esimies pyysi tästä lääkärintodistusta, niin työkamu sai hepulin ja haki saikkua kolmeksi viikoksi masennuksen perusteella. Että näin meillä. Nyt se matkustelee ja juhlii ja me muut tehdään sen duunit.
Mutta juhlii ja ei saa nukuttua?
oli huolissaan jostain sukulaisestaan. Itse kertoi ja kuinka haki saikkua kun kerran pyydettiin sairaslomatodistuksia
t.ap
jaa saa kans olla pois jos eii halua mennä töihi.
Itsellä ainakin tosi usein (pari krt kuussa) lapset valvottaa öisin niin pahasti, että pakko ottaa vähän omaa aikaa. Muksut hoitoon ja itte sohvalle löhöön:)
Itseäni kiinnostaa, että miksi et ole nukkunut kunnolla? Sairasloman peruste voisi olla juuri se sama syy kuin syy unettomuuteesi. Jotenkin yhden yön nukkumattomuus ei kuulosta minun korvaani muuten siltä, että siitä voisi saada saikkua.
Itsellä ainakin tosi usein (pari krt kuussa) lapset valvottaa öisin niin pahasti, että pakko ottaa vähän omaa aikaa. Muksut hoitoon ja itte sohvalle löhöön:)
Pari kertaa kuussa et jaksa lähteä väsyneenä töihin? Siis ihmiset oikeasti on pois töistä aivan liian hepposin perustein...
Ennen olin sitä vastaan, että ensimmäinen sairaspäivä olisi palkaton, mutta kun täällä lukee näitä juttuja niin enpä tosiaan ole enää.
Teen monta tuntia kuussa ylitöitä sairaspoissaolojen vuoksi, koska työskentelen esimiesasemassa. Kiva, että muut saa nukkua päivällä, kun minä teen tuplavuoroa...
Myös se, että tukka on huonosti oikeuttaa luonnollisesti sairauslomaan samoin kuin se, ettei löydä aamulla vaatekaapista mitään sopivaa päällepantavaa.
Tämäkin on ammatinvalintakysymys. Jos tuntuu että tekisi töitään mieluumin vähän vapaammin, ilman että perään heti soitetaan, niin ei pidä hankkiutua hommiin joissa on aukioloaikoja tai vuorotöitä tms läsnäolopakkoa. Muitakin hommia on olemassa.
Itse olen pomolle laittanut viestiä, että sain ipanan nukkumaan vasta 05.... tulen puoliltapäivin töihin. Tietysti se edellytti, ettei aamupäiväksi ollut sovittuna palaveria tai muuta kiireellistä tehtävää.
Toiset ilmoittaa samassa tilanteessa että muksulla on vatsatauti...kumpi on reilumpaa?
edes lasten sairastaessa, koska mieshän on yöt kotona ja työnantaja olettaa, että ihminen voi valvoa 3vrk putkeen kun päivät menee pienten kanssa. Onneksi ovat nyt jo 6v ja 4v niin saa jotkut torkut otettua päivällä ja synnytykset hoidettua yöllä...
edes lasten sairastaessa, koska mieshän on yöt kotona ja työnantaja olettaa, että ihminen voi valvoa 3vrk putkeen kun päivät menee pienten kanssa. Onneksi ovat nyt jo 6v ja 4v niin saa jotkut torkut otettua päivällä ja synnytykset hoidettua yöllä...
En olisi montaa päivää elämässäni töitä tehnyt.
Tähän...
voit yrittää saada lääkäriltä luvan. univaje on kaikin puolin vaarallista.
Mika