Saako "suulake" osan valita ilokaasuun synnytyksessä?
Onko kukaan saanut Suomessa valita "suulaketta" ilokaasuun synnytyksessä?
Joka paikassa näkee kuvia vain siitä maskista joka tulee suun ja nenän päälle. Eikö "purusuulake" ole Suomessa vaihtoehtona ollenkaan?
Ekaa kertaa synnytys Suomessa ja koitin googlettaa mutten löytänyt asiasta tietoa.
Jos suulaketta ei saa valita niin onko se mahdollista itse tilata esim ulkomailta ja tietääkö joku mikä sen oikea nimi on?
Kuulostaa varmaan ihan turhan hössöttämiseltä mutta mulle tärkeä juttu. Tukehtumisen pelko tulee tuolla toisella voimakkaasti.
Kommentit (5)
en kyllä edes ottaisi mitään suuhun pantavaa suulaketta paljon helpompi hengittää vain maskista kuin imeä jotain "piippua" ..
Mielestäni tuollaista asiaa voi tiedustella sairaalasta!
Turhaan mietit tätä asiaa. Ilokaasusta ei nimittäin ole mitään iloa tai hyötyä synnyttäjälle, isi voi sillä tulla hiukan hilpeäksi, mutta takaan, että se ei siihen tukehdu.
Mistä te tulevat synnyttäjät olette saaneet päähänne, että pitää olla ottamatta puudutusta - raamatustako?
Synnytys ei välttämättä etene tuntikausiin yhtään, kun äiti taistelee puudutuksetta kipua vastaan ja se vasta stressaa sekä vauvaa, vanhempia että henkilökuntaa.
Kunnon epiduraali vauhdittaa synnytystä niin, että kohdunsuu voi aueta tunnissa , kun edellisinä kymmenenä tuntina ei ole tapahtunut mitään.
Minä vitut suulakkeista välitin, kun synnytin lapseni neljässä ja puolessa tunnissa epiduraalissa. Mitään ongelmia puudutuksesta ei ollut, pelkkää etua. Enkä pelännyt tai kärsinyt, paitsi ne kaksi ensimmäistä tuntia, jotka odotin nukutuslääkäriä antamaan sen piikin.
Turhaan mietit tätä asiaa. Ilokaasusta ei nimittäin ole mitään iloa tai hyötyä synnyttäjälle, isi voi sillä tulla hiukan hilpeäksi, mutta takaan, että se ei siihen tukehdu.
Mistä te tulevat synnyttäjät olette saaneet päähänne, että pitää olla ottamatta puudutusta - raamatustako?
Synnytys ei välttämättä etene tuntikausiin yhtään, kun äiti taistelee puudutuksetta kipua vastaan ja se vasta stressaa sekä vauvaa, vanhempia että henkilökuntaa.
Kunnon epiduraali vauhdittaa synnytystä niin, että kohdunsuu voi aueta tunnissa , kun edellisinä kymmenenä tuntina ei ole tapahtunut mitään.
Minä vitut suulakkeista välitin, kun synnytin lapseni neljässä ja puolessa tunnissa epiduraalissa. Mitään ongelmia puudutuksesta ei ollut, pelkkää etua. Enkä pelännyt tai kärsinyt, paitsi ne kaksi ensimmäistä tuntia, jotka odotin nukutuslääkäriä antamaan sen piikin.
oleta, että kun sulla ei ollut ongelmia epiduraalista, niin muilla ei olisi.
Joo, no en ajatellut ilman puudutusta synnyttääkkään. petidiini ja ilokaasu on ollut käytössä aikaisemmin ja olen ollut niihin hyvin tyytyväinen. Kiva, että sulla meni synnyts 4 tunnissa epiduraalilla kivasti. Minä synnytin viimeksi 2,5 vuorokautta ja ilokaasu oli mulla hyvä apu.
Näin haluan seuraavankin synnytyksen syksyllä. Neuvolassa ei osattu tähän suulake asiaan sanoa mitään. Ajattelinkin sairaalasta tiedustella mutta tuli mieleen että täältäkin voisin etukäteen tiedustella tietääkö joku.
Mielummi mietin asiaa nyt etukäteen kuin että hormooneissani saan kohtauksen sairaalassa sitten kun synnyttämään menen. Kiitos.
Ap
paljon helpompi hengittää vain maskista kuin imeä jotain "piippua" ..