Tunnetteko myötätuntoa naisia kohtaan jotka joutuvat tekemään yksin kaikki kotityöt?
Minä en yleensä. Tänäänkin nuori työkaverini julisti kuinka kamalaa on kun nykymiehet ovat sellaisia naismaisia puolihomoja. Ja julisti isoon ääneen kuinka hänelle kelpaa vain raavas tosimies.
Juuri tällaiset naiset ovat niitä joille se unelmoitu perheidylli onkin vain sitä todellisuutta että saavat laittaa ruokaa, siivota ja kantaa kaljaa sohvalla makaavalle tosiäijälleen. Melkein kaikki ne naiset jotka itkevät ja kerjäävät sääliä sillä että joutuvat tekemään kohtuuttomasti kotitöitä ovat siihen tilanteeseen joutuneet ihan omilla valinnoillaan.
Kommentit (13)
Ensinnäkin voitaisiin aloittaa omien poikien opettamista marmelaadin teosta autonkorjaamiseen, niin että näitä moniosaajia riittää kaikille halukkaille naisille. Usein se vaan on niin, että ne omat pojat pelaavat lätkää 5-6 kertaa viikossa ja päälle koulutehtävät ja kun jää aikaa, niin he opettelevat niitä miesten töitä joita äiti ei ole laittanut valmiiksi.
Olen useiden naisten tavoin järjestelyvimmainen siivousmaanikko, jota minun raavas tosimieheni ei ole.
Mielummin teen kotityöt yksin ja käytän mielummin yhteisen aikamme jumalaisen ihanaan seksiin, suukkotteluun tai kainolassa köllimiseen, kun yhteiseen siivouspäivään.
jos seksiltä ja köllöttelyltä ei yhtään liikene aikaa kotitöille...
Älä sisko mene tuohon ansaan. Tulee vielä sekin päivä, kun arvostaisit mieheltä jonkinlaista panosta yhteisissä töissä - etkä sitä saa, koska olet opettanut miehesi liian hyville palveluille.
PS: kaikkialla ei ole tosimiehelle mitään hommia. Täällä stadin kerrostaloasunnossa esimerkiksi hyvin niukasti löytyy tosimiesten hommia.
Maailma on mustavalkoinen, kun naisen lasien läpi katsotaan kotitöitä. Jos asiat eivät suju naisten suunnitelmien mukaan kyseisissä asioissa, maailman loppun meininkihän siitä syntyy. Mitähköhän siitäkin tulisi, jos miehet alkaisivat päättäämään milloin siivotaan. Antaako pelkkä sukupuoli diktaruurimaista valtaa päättää, milloin perheessä imuroidaan, eli jos näette tarvetta imorointiin niin imuroikaa.
No katoitko koskaan niitä ohjelmia mitä tuli, missä mentiin ihmisten kotiin siivoamaan? Niissä kodeissa asu noita ihmisiä, jotka ei oikein osanneet päättää että milloin siivotaan. Siivoaminen on sitä helpompaa, mitä vähemmän sen tekemistä venyttää. Naiset jostain syystä tietää tämän. Ehkä koska ovat huomanneet sen siivotessaan? Naisetkin yleensä yrittää nuorempana tuota että ei sitä nyt niin usein tarvi siivota ja huomaavat että ei siitä mitään tule. Miehen aikataululla kun siivotaan, niin se yks siivous kestää sitten viikon, kun on vähän päässy paikat paskottumaan siinä välillä.
Olen useiden naisten tavoin järjestelyvimmainen siivousmaanikko, jota minun raavas tosimieheni ei ole. Mielummin teen kotityöt yksin ja käytän mielummin yhteisen aikamme jumalaisen ihanaan seksiin, suukkotteluun tai kainolassa köllimiseen, kun yhteiseen siivouspäivään.
jos seksiltä ja köllöttelyltä ei yhtään liikene aikaa kotitöille... Älä sisko mene tuohon ansaan. Tulee vielä sekin päivä, kun arvostaisit mieheltä jonkinlaista panosta yhteisissä töissä - etkä sitä saa, koska olet opettanut miehesi liian hyville palveluille. PS: kaikkialla ei ole tosimiehelle mitään hommia. Täällä stadin kerrostaloasunnossa esimerkiksi hyvin niukasti löytyy tosimiesten hommia.
Ehkä sitä naivisti arvostaa miehessä sitä henkistä panosta perheen eteen, imurin käytön sijaan. Stadin kerrostaloasunnossa on hyvin niukasti myös niitä ns. naisten töitäkin.
mutta lisäksi tuohon "perheidylliin" kuuluu myös monta lasta ja iso omakotitalo jossakin takamailla kaukana kaikista palveluista... ei minullakaan mitään sitä vastaan ole jos joku niin haluaa mutta aika älytöntä sillon on itkeä kauheaa kotityökuormaa
En, se on oma valinta. Siinä vaiheessa kun alkaa sen seurustelun, kun toinen haluaa kaikella tavalla miellyttää, siinä vaiheessa isketään se kauha sille käteen ja sanotaan että opettele tekeen ruokaa. Jos tässä vaiheessa itte ottaa sen äidin roolin, niin se on sitte siinä, siitä ei ole paluuta.
välttämättä. Meillä esimerkiksi mies oli hyvinkin tasa-arvoinen, kun aloimme seurustella ja menimme naimisiin. Kun lapset syntyivät yli kymmenen vuoden kuluttua, ja jäin kotiin hoitovapaan ajaksi, tein suurimman osan kotitöistä, koska koin sen reiluksi, kun mies sillä välin oli duunissa.
Nyt tilanne on, että mies kyllä edelleen tekee, jos pyydän - mutta aika pitkin hampain. Riitelemme kotitöistä usein: "mikä sä olet määräämään, koska täällä pitää imuroida, et sä ole pomo täällä sen enempää kuin mäkään, imuroi itse, jos sun mielestä täällä on epäsiistiä..."
Ja minusta on oikeasti aika syvältä sekin, että minun pitää PYYTÄÄ. Aikuiselta odottaisi edes hitusen oma-aloitteisuutta, että huomaisi sanomattakin lasten tarvitsevan iltapalaa jne.
Eli asia ei ole kovin mustavalkoinen, ap ja muut.
Miehessä on kumminkin monia puolia, jotka saattavat kompensoida sitä kotitöiden laiskaa tekemistä. Harva kai nyt ihan sen takia on valmis hajottamaan perheensä, että mies ei imuroi tai pese pyykkiä oma-aloitteisesti?
JA SILTI SIITÄ SAA OLLA HARMISSAAN, jopa valittaa - jos se oloa helpottaa.
Tietoisesti etsitään alkoholiin menevää macho-miestä, eikä kahvilassa istuvaa tylsää kuivakan näköistä kirjanpitäjää.
On hyvin helppoa huomata jo tutustumisvaiheessa, onko miehestä jakamaan arjentyöt. Sitä ei kuitenkaan malteta seurustella tarpeeksi pitkään, on vain suoraa päätä perustettu perhe.
Sitten itketään, kuinka huono mies on, täysin kelvoton asuinkummppani, täysin kykenemätön vastuun kantoon perheen lapsista, kun haettiin vain sitä jännitystä elämään.
Maailma on mustavalkoinen, kun naisen lasien läpi katsotaan kotitöitä. Jos asiat eivät suju naisten suunnitelmien mukaan kyseisissä asioissa, maailman loppun meininkihän siitä syntyy.
Mitähköhän siitäkin tulisi, jos miehet alkaisivat päättäämään milloin siivotaan. Antaako pelkkä sukupuoli diktaruurimaista valtaa päättää, milloin perheessä imuroidaan, eli jos näette tarvetta imorointiin niin imuroikaa.
Maailma on mustavalkoinen, kun naisen lasien läpi katsotaan kotitöitä. Jos asiat eivät suju naisten suunnitelmien mukaan kyseisissä asioissa, maailman loppun meininkihän siitä syntyy.
Mitähköhän siitäkin tulisi, jos miehet alkaisivat päättäämään milloin siivotaan. Antaako pelkkä sukupuoli diktaruurimaista valtaa päättää, milloin perheessä imuroidaan, eli jos näette tarvetta imorointiin niin imuroikaa.
kun tietää, ettei vaimon hermo kestä kuukauden siivoamattomuutta. Ja aika moni kotihomma on PAKKO hoitaa: lapset on ruokittava monta kertaa päivässä, kaupassa on sen tähden käytävä, pyykkiäkin on pakko välillä pestä.
Mutta joo, mun mies vetoaa aina välillä tuohon. Olemme kokeilleen sitä, että eri hommien vastuut jaetaan: mies käy kaupassa, minä imuroin. Ruoka kävi vaan hyvin yksipuoliseksi tuolla metodilla..
mutta toki tunnen myötätuntoa jokaista kohtaan, joka joutuu/ on ajautunut tekämään kohtuuttoman osan perheen eteen. Oli sitten kyseessä kaikki kotityöt tekevä nainen, tai sitten mies, joka käy töissä ja jonka puolison mielestä hänen osakseen riittä, että hän vahtii lasta päivisin, kaikki muu kuuluu miehelle.
Tosin ongelma ei nyt ole sitä luokkaa, että sen takia yöuniani menttäisin.
Vastaavasti mistä tahansa ihmisen ongelmasta voidaan sanoa, että se oli oma valinta.
Vammauduin, koska rattijuoppo ajoi päälle -> et sitten katsonut ympärillesi kun astuit suojatielle
Jäin työttömäksi -> no, sehän kertoo vain osaamisesi tason.
Sairastuin syöpään -> niin, oma valinta. Kai tiesit, että flavonoidipitoinen ruokavalio olisi suojannut siltä.
Täydellisiä kumppaneita ei riitä kaikille ja useimmat valitsevat riittävän hyvän. Se kuinka pajon vioista kannattaa ruikuttaa ja milloin kumppani kannattaa dumpata on eri asia, mutta jos kyseessä on vaikka oma ystävä, niin olen kyllä valmis kuuntelemaan.
Oscar.
Olen useiden naisten tavoin järjestelyvimmainen siivousmaanikko, jota minun raavas tosimieheni ei ole.
Mielummin teen kotityöt yksin ja käytän mielummin yhteisen aikamme jumalaisen ihanaan seksiin, suukkotteluun tai kainolassa köllimiseen, kun yhteiseen siivouspäivään.
Mies osoittautui narsistiksi.
Töissä on leskeytynyt.
kaverinikin joutuu tekemään kaiken. Miehensä invalisoitui pahasti liikenneonnettomuudessa.