Virtsatietulehdus. Voiko olla kyseinen tauti niin
ettei virtsatessa kirvele ollenkaan? Muuten kyllä särkee ajoittain alavatsaa, ja tuntuu sellaista painetta, varsinkin istuessa ja maatessa kyljellään. Välillä särkee myös alaselkää (munuaiset?). Yöllä vessakäynnin jälkeen särkee alavatsaa.
Kävin lääkärissä joka heti totesi että kyseessä ns. honeymoon"tulehdus" kun sanoin että vaivat alkoivat seksin harrastamisen jälkeen seuraavana aamuna.
Lääkäri ei laittanut edes virtsatestiin, lätkäisi vaan 5 päivän antibiottikuurin ja toisen kuurin jos vaiva uusiutuu.
Muilla ollut samanlaista? Helpottiko kuurin jälkeen?
Kommentit (3)
Tulehdus uusii helposti. Pissalle ja pesulle ennen ja jälkeen seksin. Kannattaa ottaa jälkeenpäin myös c-vitamiinia esim. poretablettina ja karpalovalmisteita suosittelen kokeilemaan. Näillä konsteilla olen itse torjunut pissatulehduksia. Kurja vaiva.
Kannattaisi kuitenkin tutkituttaa voisiko tuo olla jotain muuta kuin virtsatietulehdus. Ainakin minulla tulehduksiin on liittynyt voimakasta kirvelyä ja polttelua virtsatessa, vessassa saa rampata ihan koko ajan, tulee pidätyskyvyttömyyttä ja lopulta pissan mukana tulee myös verta. Alavatsaa ei niinkään särje tulehduksen ollessa päällä, mutta selkää kyllä...
ja pesulla tietysti.
Ei ole ollut ko. vaivaa kuin joskus nuorempana vuosia sitten.
Täytyy nyt katsoa jos ei tämä ala menemään ohi niin sitten vaadin tarkempia tutkimuksia.
Kiva kun pitäisi lähteä ensi viikolla Tallinnaan ja hirvittää jo valmiiksi jos siellä iskeekin kauheat kivut tmv. :(
ap
Varsinkin kahdenkympin tietämillä mulla oli noita virtsiksiä. Yksi meni oireettomana munuaisiin asti ja siitä olin sitten reilun viikon sairaalassa tiputuksessa. Onneksi vanhemmiten tuo vaiva on hävinnyt miltei kokonaan.
Jos sulla on taipumusta tuohon, pidä huoli että ennen ja jälkeen seksin peset kaiken hyvin. Pissaaminen seksin jälkeen puhdistaa virtsaputkea. Lisäksi greippiä/karpaloa ja kaikkea muuta hapanta on hyvä syödä ja juoda paljon. Itse käytän tarvittaessa greipinsiemenuutetta (saa luontaistuotekaupasta) ja sillä menee oireet yleensä ohi eikä ehdi edes tulehdukseksi.