Auttakaa: mikä on polkupyörämerkkien "paremmuusjärjestys" /kalleus?
Olisiko jotain
1. Jopo
2. Helkama
3. Tunturi
4. Nopsa
5. Bianchi
6. Raleigh
7. Colnago
Kommentit (19)
loput on keskihintaisia ns. markettipyöriä, tosin helkamalla ja tunturilla taitaa olla myös parempia malleja.
pyörämerkeistä, tziisus! Ota se pääs pois perseestäs, niin huomaat että parempiakin löytyy, kuin tunturi tai helkama jopo, tai mikä tahansa mainitsemistasi "merkkipyöristä" Anna mun kaikki kestää!
pyörämerkeistä, tziisus! Ota se pääs pois perseestäs, niin huomaat että parempiakin löytyy, kuin tunturi tai helkama jopo, tai mikä tahansa mainitsemistasi "merkkipyöristä" Anna mun kaikki kestää!
Voisit myös listata ne "hyvät" pyörät jotta me muutkin ymmärrämme minkä unohtamisesta noin hermostuit. Oliko se Yosemite vai Sarda?
Wt-mamma kyselee pyörämerkeistä, tziisus! Ota se pääs pois perseestäs, niin huomaat että parempiakin löytyy, kuin tunturi tai helkama jopo, tai mikä tahansa mainitsemistasi "merkkipyöristä" Anna mun kaikki kestää!
Sekö, että ajaa pyörällä? Minusta white trashia on se, että ajattelee itsekkäästi vain itseään ja ajaa sillä citymaasturillaan tuhoten lastensa tulevaisuuden.
Voisit myös listata ne "hyvät" pyörät jotta me muutkin ymmärrämme minkä unohtamisesta noin hermostuit. Oliko se Yosemite vai Sarda?
gary fisher, kona, ns bikes, cannondale,
Itselläni toisena pyöränä 3-vaihteinen Tunturi Elina jalkajarrulla. Täysin vaivaton yksilö. 10 vuotta olen ajellut tekemättä muuta kuin kahdesti ketjuja öljynnyt. "Tekniikka" eli hirveät vaihdemäärät ja käsijarrut lisäävät huoltotarpeita.
Hipsterien suosiossa on Pelago nykyään, Jopo on liian yleinen.
Kilpapyörät on ihan eri kategoriaa.
Esim 30 km työmatkapyöräilyä päivittäin ei ympäri vuoden millään perusmankelilla poljeta. Ei niiden osat edes kestä tuollaista.
Jos polkeminen on 2 kertaa kesässä ärrälle ja takaisin niin perusmankeli ajaa asiansa.
mutta mulla on justa tollanen tvallinen mammapyörä 10- vuotias ja sillä ajetaan satoja kilometrejä vuosittain...pojalla on sitten hienompi pyörä, uudempi, ei kestäny kun 2 viikkoa ja piti viedä takuu huoltoon...
mutta mulla on justa tollanen tvallinen mammapyörä 10- vuotias ja sillä ajetaan satoja kilometrejä vuosittain...pojalla on sitten hienompi pyörä, uudempi, ei kestäny kun 2 viikkoa ja piti viedä takuu huoltoon...
Tunturi
Nopsa
Nishiki
Kona
Paremmuusjärjestyksistä en osaa sanoa.
Pyöriä kun on niin monenlaisia ja oma käyttötarve vaikuttaa siihen minkälainen pyörä kannattaa hankkia.
Koeajamalla huomaa tuntuuko pyörä hyvältä.
Monille myös pyörän muotoilulla ja värillä on merkitystä.
Ehkä jotain Bilteman pyörää en ostaisi.
OIkeasti kovassa käytössä on pyörät, joilla ajetaan satoja kilometreja viikossa.
sori nyt nro 14 mutta mulla on justa tollanen tvallinen mammapyörä 10- vuotias ja sillä ajetaan satoja kilometrejä vuosittain...pojalla on sitten hienompi pyörä, uudempi, ei kestäny kun 2 viikkoa ja piti viedä takuu huoltoon...
Minulla on 'hienompi' cyclocross-pyörä jolla ajelen satoja kilometreja kuukaudessa, helposti tulee pari sataa kilometriä viikossa.
Tulee ehkä vähän erilaisia matkoja kuin vanhalla mummopyörällä.
Tai voithan sinä yrittää :)
Osta pojallesi kunnon pyörä.
-ohis
Niitä suosii meidän paljon ajavat kaverit
yleisimpien perusmerkkien paremmuutta, eikä ajatellut mitään hifistely-kilpa-pyörää hankkia.Itseäkin kiinnostaisi, kun esim. huutonetistä etsii käytettyä pyörää, olis kiva tietää muutakin kuin pyörän ikä ja koko, eli muakin kiinnostais, mitkä on suht hyviä hinta-laatusuhteeltaan.Onko Monark ok?
mutta meillä ajetaan vain Tuntureilla.