Talokauppa työn alla ja mies jättää mut yksin asian kanssa. Mistä kyse?
Ollaan etsitty pidemmän aikaa isompaa taloa, löydettiin sellainen keväällä, tehtiin siitä tarjous joka nyt hyväksytty. Olen ollut päämoottori asiassa ja siten luontojaan hoitanut suurimman osan käytännön asioista.
Kesä on ollut kiireinen muutenkin. Mies on ollut lomalla, puuhannut omiaan, ollut hiljainen ja etäinen. Nyt metsäpalstalla yön yli ja minä yksin kotona lasten kanssa. Myös minulla on loma. Ihan yhteisestä sopimuksesta mies tuonne reissulle lähti. Mutta hän vaan kokosi tavaransa ja lähti. Ei halausta, ei suudelmaa, ei edes heippaa. Hän vaan lähti.
Tunnen itseni hylätyksi. Mies ei koske minuun, ei sano että rakastaa. Iltaisin pakenen lukemaan tai koneelle koska mies joko puuhailee pihalla, katselee keskittyneesti telkkaria tai seikkailee omalla koneellaan netissä. Hän päästää viereensä itstumaan, jos vaan menen siihen, mutta linnoittautuu omaan oloonsa. toki mies on muutenkin varsin vähään läheisyyteen tyytyvä koteloituja, mutta minä alan hajota.
Tulossa oleva muutos on suuri myös minulle, myös minua pelottaa. Olen kysynyt monta kertaa, että tahtooko mies varmasti meidän etenevän talokaupan kanssa ja vastaus on aina, että se on ihan järkevää.
Päätös siis pitäisi olla yhteinen, mutta miksi minä koen jääneeni sen vastuunkantajaksi ja kaiken kukkuraksi myös parisuhteessa täysin yksin?
Kommentit (19)
ja tavallaan "pakottanut" hänet siihen talokauppaan. miehet ei usein avaudu tai sano naiselle suoraan mikä pännii, se pitää osata lueka rivien välistä. epäilen ettei haluaisikaan muuttaa tai tulevaisuus pelottaa, saattaa stressata raha-asioita.
sun pitää selvittää asiat pikimmiten kasvotusten ja juurtajaksain. laittaisin sinuna talokaupan nyt telakalle odottamaan, mikäli vain mahdollista. olet tietämättäsi loukannut miehesi tunteita päättämällä kaikesta itse.
Ehkä asiat vaan menee liikaa sinun mallin mukaan. Mies ei halua teidän elämää.
ja tavallaan "pakottanut" hänet siihen talokauppaan. miehet ei usein avaudu tai sano naiselle suoraan mikä pännii, se pitää osata lueka rivien välistä. epäilen ettei haluaisikaan muuttaa tai tulevaisuus pelottaa, saattaa stressata raha-asioita.
sun pitää selvittää asiat pikimmiten kasvotusten ja juurtajaksain. laittaisin sinuna talokaupan nyt telakalle odottamaan, mikäli vain mahdollista. olet tietämättäsi loukannut miehesi tunteita päättämällä kaikesta itse.
mutta talokaupan laittaminen telakalle on minustakin nyt ihan järkevä ratkaisu. Pakko tuo mies on saada puhumaan.
Parisuhde on kuitenkin minulle paljon tärkeämpi kuin se isompi talo, vaikka tähän taloon jääminen romuttaa oman etenemiseni. En kuitenkaan halua menettää avioliittoani, menköön mieluummin ura.
ap
ole sun elämää ja mun elämää. On tehty päätös elää yhteistä elämää, jossa tehdään päätökset yhdessä ja myös kannetaan niiden seuraukset yhdessä.
ap
Onko sulla ihan oikeasti joku kaava minkä mukaan teidän elämän tulisi edetä? Ja nyt mies jarruttaa sitä, miksiköhän minulla soi päässä vain, kumpi meistä oikein tahtoi tämän elämän!!!
hän tuntee, että hänen miehuutensa on viety. SIksi hän rankaisee sinua sillä että eristäytyy. Toi telkan tiiviisti tuijottaminen on yllättävä tehokas ja julma tapa viestiä että häivy. Mun eksä harrasti sitä.
Kaikki noi merkit viittaavat siihen, että jollette tee jotain, liittonne on ohi n. kolmessa vuodessa.
Mä veikkaan että miehesi on alunperinkin suht hissukka luonne. Sitä ottaa sekin pannuun ja sun vahva tahto taloasiassa entisestään horjuttaa itsetuntoa. Vahvatahtoista miestä asia ei vaivaisi.
Voi myös olla että miehesi ei halua isompaa taloa. Usko mua kun sanon, että montaa miestä suoraan sanottuna vituttaa vaimon statuskiipiminen ja se että pitää aina olla isompaa, vaikka vaimo perustelisi sen esim. lapsilla.
Ehkä miehesi kokee, että on suhteessa elättäjä, jolle ei jää muuta kuin näiden aina vain isompien hankintojen maksaminen? Sinä päätät ja hän maksaa. Reilua? Jos tunne on tuo, ei ihme jos häntä ällöttää ja haluaa pitää suhun etäisyyttä.
Ei sillä että tunteelle olisi välttämättä järkiperustetta. VAikea tietää kun ei tunne tilannetta tarkemmin.
ole sun elämää ja mun elämää. On tehty päätös elää yhteistä elämää, jossa tehdään päätökset yhdessä ja myös kannetaan niiden seuraukset yhdessä. ap
Olet ihan oikeassa siinä, että parisuhde on ns. kahden kauppa.
Pitäisikin aina miettiä pelkän yhden osapuolen käytöksen muutoksen sijaan, olisiko kummankin käytöksessä tapahtunut muutosta.
Oliko nyt voinut käydä niin, että mies on saanut tarpeekseen hyppäämisestä tuntemattomuutaan ja haluiasi jo asettua aloilleen.
Jos hänelle jo riittää sinun ehdoilla ja sinun lasien läpi katsottu elämä, eikä hän enää itseään teidän parisuhteessa.
ole sun elämää ja mun elämää. On tehty päätös elää yhteistä elämää, jossa tehdään päätökset yhdessä ja myös kannetaan niiden seuraukset yhdessä. ap
Olet ihan oikeassa siinä, että parisuhde on ns. kahden kauppa.
Pitäisikin aina miettiä pelkän yhden osapuolen käytöksen muutoksen sijaan, olisiko kummankin käytöksessä tapahtunut muutosta.
Oliko nyt voinut käydä niin, että mies on saanut tarpeekseen hyppäämisestä tuntemattomuutaan ja haluiasi jo asettua aloilleen.
Jos hänelle jo riittää sinun ehdoilla ja sinun lasien läpi katsottu elämä, eikä hän enää itseään teidän parisuhteessa.
Kyllä myös oma käytökseni on muuttunut. Aiemmin mies sai vastata yksin asumiseen liittyvistä asioista, minä vastasin enemmän lapsista ja arkisesta pyörityksestä. Lapset ovat kuitenkin kasvaneet ja mies vastaa aivan yhtä lailla heistä kuin minäkin nykyään. Ehkä olen sitten loukannut häntä syvästi nousemalla esiin ja alkaessani hoitaa talokauppaa.
Tienestit miehen kanssa on aika tasan, joten ei ole kyse siitä että mies rahoittaa ja minä tuhlaan.
Ehkä tässä käy niin, että perutaan kauppa.
ap
niin joudutte maksamaan sopimussakon, jos nyt peräännytte.
korjatkaa jos olen väärässä.
Raha-asiat kunnossa
mutta ei uskallakaan kertoa
dejavuuu
ap
jos se on vaikka saanut potkut, tai on joku vakava sairaus, josta ei ole uskaltanut kertoa.
jos mies olisi sairas, niin tietenkin hän kertoisi siitä.
ap
oli se sitten raha, terveys, pettäminen tms
Miehellä on ikäkriisi. Lapset eivät enää vaadi jatkuvaa huomiota ja talouskin on kunnossa. Nyt voisi nauttia elämästä ilman suorituspaineita. Sinä olet laittamassa miehelle uutta palloa jalkaan: velkaa maksettavaksi eläkkeelle asti ja talossa tekemistä kaikelle vapaa-ajalle. Ei miehellä välttämättä ole mitään tiettyjä toiveita vaihtoehdoksi talokaupoille. Se on sitoutuminen, joka painaa mieltä. Mies on kerran lähtenyt sinun kanssasi rakentamaan perhettä ja kotia. Hän ei halua samaa uudestaan, tai ei ainakaan ole siitä varma.
Sinun kannattaisi puhua miehen kanssa suoraan, onko hänellä tällainen tunnelma. Sopimussakon maksaminen, vaikka 10-20.000, ei ole maailmanloppu, kun kyse on loppuelämänne suunnasta. Ainakin sinun kannattaisi tarjota miehelle tuota vaihtoehtoa.
jos mies olisi sairas, niin tietenkin hän kertoisi siitä.
ap
Ihmiset jättävät kertomatta vaikka mitä isoja asioita puolisolleen - tai kertovat vasta pakon edessä ja viime tipassa. Älä ole sinisilmäinen.
Yrittäjillä usein menee noin, että puoliso joutuu riskeeraamaan oman kotinsa yrityksen takia tai osallistumaan lainoihin, jotka oikeasti otetaan yritystä varten. Eivät kaikki vaimotkaan hypi riemusta, kun siihen joutuvat, vaikka pitäisivät suunnitelmaa "järkevänä". Jossain iässä ihminen haluaa, että perheen koti on koti eikä yrityksen laajenemiselle välttämätön resurssi. AP:n voisi olla parempi hankkia liiketilat erikseen ja järjestää muutenkin yrityksen asiat niin, että mies ei ota taloudellista riskiä.
mutta ei uskallakaan kertoa
dejavuuu