raskaana lennolle?
Mulla tulee luultavasti tilanne että pitäisi matkustaa Suomen sisällä ihan loppuraskaudessa. Oletteko matkustaneet muut ja onko mennyt hyvin? Vaihtoehtona ois sitte juna mutta pähkäilin itse että junassa vois olla suurempi synnytyksen käynnistymisriski?
Laskettu aika mulla on 19.11. ja pvm jolloin olisin lentämässä olisivat noin lokakuun 11 tms. sekä 7.11. ja 9.11. Voipi olla että tuo viimeinen pvm ei ole enää mahdollista lentää? Blueone:n sivuilla muistaakseni mainittin että kaksi viikkoa pitäisi olla laskettuun aikaan jotta vielä saisi lentää.
Mitä pitäisi ottaa huomioon vielä mitä en muista? Vinkkejä?
Kommentit (2)
se varoaika milloin lentämiseen vaaditaan lääkärintodistus ennen laskettua aikaa, on aika pitkä. Tyyliin 2-3kk ennen LA:ta ei saa enää lentää omin lupineen. Ainakin ulkomailla tässä kannattaa olla tarkkana.
Aikoinaan pyysin neuvolasta raskaustodistuksen mukaani (lennot rv 25 tienoilla) ettei tarvitsisi mitään läpivalaisua ym. kävellä läpi, mutta se todistus oli suomeksi, joten mitä hyötyä sellaisesta on muutenkaan ulkomailla (tai ulkomaisille lentoyhtiöille)? Haloo...
Ei kai sun muuta tarvitse ottaa huomioon kuin ne lentoyhtiön asettamat rajat raskausviikoille. Rajat vaihtelevat lentoyhtiöittäin ja tarvitset muistaakseni todistuksen normaalisti sujuneesta raskaudesta mutta ei lyhyillä kotimaan lennoilla muuten mitään erityistä ole. Nuo kaksi viimeistä päivämäärä ovat todennäköisesti liian lähellä laskettua aikaa mutta tarkista asia lentoyhtiöstä.
Ei lentomatkustamisessa kai sen suurempi käynnistymisriski ole mutta eivät ota pitkille lennoille, ymmärrettävästi eivät halua toimia kätilöinä Atlantin yläpuolella. :D