Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuopion keskusta kuolemanhiljainen

Vierailija
23.01.2015 |

Kuopiossa kauppa käy kuin pienessä kirkonkylässä. Tulin juuri keskustasta ja hiljaista oli vaikka oli perjantain myöhäisiltapäivä. Muutama ihminen palloili puoliautiolla Sokoksella. Tyypillisessä erikoiskaupassa oli enintään yksi asiakas. Kahviloissa oli lähinnä tyhjiä pöytiä. Kauppakeskus Apajassa torin alla oli kokonainen rivistö autioita liikehuoneistoja. Muutenkin tyhjiä kauppahuoneita näkyi runsaasti. Kuopio on kuollut kaupunki.

Kommentit (146)

Vierailija
81/146 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on ku Kuopion huoralla vappu aamuna Kuopion torilla

Vierailija
82/146 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että Turusta on samantapainen keskustelu menossa. Tyhjeneekö kaikki keskustat? http://www.vauva.fi/keskustelu/4376872/ketju/turun_keskusta_on_kohta_tyhja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/146 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 18:40"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 17:44"]On hiljaista. Matkus on hiljentänyt keskustaa aika lailla, monet kaupat on ihan viime aikoina laittaneet lapun luukulle. Esim. kaksi urheiluliikettä on lopettanut toimintansa keskustassa lähiaikoina, taitaa olla vielä molempien tilat tyhjillään. Apaja on aika surullinen tapaus, tyhjää täynnä alusta asti. Saa nähdä vilkastuuko siellä ikinä, vai jääkö näin aavemaiseksi. Ja perjantai-ilta(päivä), kuka hullu jaksaa lähteä raskaan työviikon jälkeen tässä pakkasessa kaupungille hillumaan? :D Kivempi löhötä sohvalla ja kuluttaa aikaa av:llä. Kuopio on silti ihana kaupunki. t. kuopiolainen [/quote] Baarikatu on ainakin vilkas joka perjantai ja lauantai! Kuopiolaiset tykkää juhlia

[/quote]

Mitä juhlittavaa savolaisella on elämässään?

Vierailija
84/146 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 21:08"]

Kertokaa mulle joku kaupunki, missä on talvella lämää keskustassa, jos Helsinkiä ja Tamperetta ei lasketa. 

[/quote]

New York, Lontoo, Pariisi, Moskova, Rooma, Tukholma, keksi-itse-lisää.

Vierailija
85/146 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 21:37"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 21:08"]

Kertokaa mulle joku kaupunki, missä on talvella lämää keskustassa, jos Helsinkiä ja Tamperetta ei lasketa. 

[/quote]

New York, Lontoo, Pariisi, Moskova, Rooma, Tukholma, keksi-itse-lisää.

[/quote]

Jyväskylässäkin on paljon eläväisempi keskusta. Ihmiset oikeasti shoppailevat siellä, helmikuisina pakkaspäivinäkin voi olla jopa ruuhkaa. Samanaikaisesti Kuopion torilla yksinäinen mummo työntää potkukelkkaa...

Vierailija
86/146 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 21:35"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 18:40"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 17:44"]On hiljaista. Matkus on hiljentänyt keskustaa aika lailla, monet kaupat on ihan viime aikoina laittaneet lapun luukulle. Esim. kaksi urheiluliikettä on lopettanut toimintansa keskustassa lähiaikoina, taitaa olla vielä molempien tilat tyhjillään. Apaja on aika surullinen tapaus, tyhjää täynnä alusta asti. Saa nähdä vilkastuuko siellä ikinä, vai jääkö näin aavemaiseksi. Ja perjantai-ilta(päivä), kuka hullu jaksaa lähteä raskaan työviikon jälkeen tässä pakkasessa kaupungille hillumaan? :D Kivempi löhötä sohvalla ja kuluttaa aikaa av:llä. Kuopio on silti ihana kaupunki. t. kuopiolainen [/quote] Baarikatu on ainakin vilkas joka perjantai ja lauantai! Kuopiolaiset tykkää juhlia

[/quote]

Mitä juhlittavaa savolaisella on elämässään?

[/quote]Olisiko samat asiat kuin muualla asuvilla?

-Mies 29v-

Vierailija
87/146 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli ainakin vipinää kun baarista tullessa makasin keskellä katua ja vieraat miehet yritti auttaa minua ylös. Samalla kun huusin täysiä

Vierailija
88/146 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, keskustassa ei ole kohta oikein mitään kauppoja, kaikki siirtyy Matkukseen. Viimeisimpänä taisi lopettaa K-kenkä. Keskustan Seppälässä oli muuttomyynti, minne se muuttaa? Laukkukaupoillakin taisi olla muutto- ja loppuunmyynnit sekä keskustan että Matkuksen liikkeissä. Tyhjeneekö kauppakeskus Minna kokonaan?

Vierailija
89/146 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän vain me itse voidaan vaikuttaa. En käy matkuksessa, siellä vain monikansallisia halpis- ketjuliikkeitä, jotka työllistääkin aika vähän. Teen kaikki ostokset keskustasta ja pyrin käyttämään pieniä kivijalkakauppoja, joista saa. Se kääntää laatua että palvelua. Esim Kenkä-Veikolla varmaan pyyhkii hyvin. Ainakin lauantaisin ruuhkaa. Ainut laatukenkien kauppa Kuopiossa ja sitten tietysti asiakaskunta: ostetaan kerralla laatutavaraa, joka kestää pitkään. Sandwich- vaatekauppa myös hyvä. Tosi hyvät alusvaatteet Lady Royal. Kauppahalleista viikonloput ruoat, siellä on vilinää la-aamuisin. Hyviä yksityisten pitämiä tarmokas Sorrento, MiraMara, musta lammas,Puijon Tornin ravintola ja Intro ja nää kaikki Timosen paikat. Käyttäkää ihmiset keskustan palveluita, niin ne eivät autioudu.

Vierailija
90/146 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo Kuopio hiljainen. Just nyt tuhansittain ihmisiä. Rockcock menossa ja porukkaa valtavasti, vaikka sataa

Vierailija
91/146 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat jalkapallopaidat olleet torilla myynnissä jo 20 vuotta...

Vierailija
92/146 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut viime yönä hiljaista. Kunnon pamauksia oli viime yönä. Liekö ilotulitus ?

Vierailija
93/146 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 19:19"]Korso
[/quote]

:-D

Vierailija
94/146 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopioo

Vierailija
95/146 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa mulle joku kaupunki, missä on talvella lämää keskustassa, jos Helsinkiä ja Tamperetta ei lasketa. Mielestäni ei missään pikkukaupungeissa, missä olen liikkunut. Eikä Tampereellakaan mitään suurta ruuhkaa marraskuisena perjantaina ollut, kun ei ollut mitään erikoista tapahtumaa. Keskustat ovat kuolleet ympäri Suomen, talvella. 

Vierailija
96/146 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se Matkuskaan mikään onnela ole - arkena siellä ei ole ketään ja usein viikonloppunakin tosi hiljaista. Ja nyt vielä hiljaisempaa kun itänaapureita ei näy... Taitaa olla konkursseja sinnekin tulossa.

Vierailija
97/146 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kuopiolaisena veronmaksajana harmittaa yhä toriremppa. Se maksoi ihan mielettömästi,veti konkkaanhirmuisen määrän pikkuliikkeitä ja tyhjensi koko keskustan (ihmiset oppi käymään muualla). Päätös oli HUONO. Olen itse käynyt tasan kerran torin alla jajärkytyin niistä tyhjistä tiloista siellä. Samaan aikaan lapseni koulu on niin homeessa että se aiotaan purkaa kokonaan, terveyskeskus on niin tukossa ettei sinne meinaa päästä, hammashuoltoon YLI 6kk jonot. Neuvolassa tätit ei ehdi ottaa vastaan kun resurssit ei riitä... Kyllä suututtaa !!

Vierailija
98/146 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korso

Vierailija
99/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:40"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:35"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:32"]

Kannattaa varoa ettei kukaan loukkaannu tai tuu mustamaalatuksi jos kuopiossa asuu. Joku saattaa heti mustamaalata. Mä tykkään enempi sinisestä, käyttäkää sitäkin... nii ja muistakaa kunnia...

[/quote] Itseasiassa suojavärin käyttö on lisääntynyt, osa turvautuu jopa kenkälankkiin...

[/quote]

Voisinkohan mä käyttää sitä? Onko se mehiläisvaha hyvä?

[/quote] Honey.

[/quote]

Okei. No mut käyttäkää muutakin ku sitä mustaa, se on vähä synkkä väri... ei oo kiva?

Vierailija
100/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varkaudessa on paremmat bileet ;)