Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuopion keskusta kuolemanhiljainen

Vierailija
23.01.2015 |

Kuopiossa kauppa käy kuin pienessä kirkonkylässä. Tulin juuri keskustasta ja hiljaista oli vaikka oli perjantain myöhäisiltapäivä. Muutama ihminen palloili puoliautiolla Sokoksella. Tyypillisessä erikoiskaupassa oli enintään yksi asiakas. Kahviloissa oli lähinnä tyhjiä pöytiä. Kauppakeskus Apajassa torin alla oli kokonainen rivistö autioita liikehuoneistoja. Muutenkin tyhjiä kauppahuoneita näkyi runsaasti. Kuopio on kuollut kaupunki.

Kommentit (146)

Vierailija
41/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:04"]

Olen muuttamassa Kuopioon opiskeluiden perässä. Minkälaisia naisia siellä asuu? Ovatko ne kaikki pahansisuisia savolaisia.

[/quote] Afrikkalaisia yhä enenemissä määrin.

Vierailija
42/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttamassa Kuopioon opiskeluiden perässä. Minkälaisia naisia siellä asuu? Ovatko ne kaikki pahansisuisia savolaisia.

[/quote]

No viimeiset näkemäni nuoret naiset olivat hyvin tyypillisiä esimerkkejä kuopiolaisista: lyhyt ja ylipainoinen collegehousuihin pukeutunut kananpersetukka. Toinen oli sentään normaalipainoinen, mutta meikkaamaton ja iho vaikutti pakkasen ahavoittamalta. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Voi ei, otan osaa.
t: myös siellä opiskellut

Ps. Naisilla usein perinteinen itäsuomityyli, eli vähintään 7 vuotta muodista jäljessä. Yleensä lyhyempiä, persevämpiä ja vähän pyöreämpiä, mitä länsirannikon naiset, mutta kaikkea löytyy. :)

Vierailija
44/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhän nämä Suomen tuppukylät sellaisia paikkoja että ei ihme jos tarvii masennuslääkkeitä.

Vierailija
45/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio on musta ihana kesäkaupunki, mutta talvi siellä tappaa ihmisen. Opiskelin siellä ja talvet oli yhtä helevettiä. Kapakoissa tuli kyllä juostua. Myös se lauantai "ryysis" ajoittuu Kuopiossa aikaisempaan kohtaan kuin esimerkiksi Helsingissä tai Tampereella (vain näistä kokemusta). Siinä yhden aikaan saattaa olla paljon ihmisiä liikenteessä, mutta viiteen, kuuteen mennssä on taas aika hiljaista.

Näin pari vuotta sitten.

Vierailija
46/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:08"]

[/quote]

No viimeiset näkemäni nuoret naiset olivat hyvin tyypillisiä esimerkkejä kuopiolaisista: lyhyt ja ylipainoinen collegehousuihin pukeutunut kananpersetukka. Toinen oli sentään normaalipainoinen, mutta meikkaamaton ja iho vaikutti pakkasen ahavoittamalta. -ap

[/quote]Suurin osa nuorista naisista sieviä tai kauniita.

-Mies 29v-

Vierailija
47/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopion keskustalle on käynyt vähän samoin kuin stadille eli saatat ehkä törmätä satunnaiseen tupakanpummaajaan, muutoin hiljaista kuin huopatossutehtaalla.

Vierailija
48/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mita vittua horisette? Eiköhän koko suomi ole kuollut maa syys-toukokuun ajan... 

Vierailija
49/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:25"]

Mita vittua horisette? Eiköhän koko suomi ole kuollut maa syys-toukokuun ajan... 

[/quote] Kyllä siltä vaikuttaa juu.

Vierailija
50/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitt ei paane iidän haalla, eikä pooohjan pakkaseeet

Vierailija
51/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 17:58"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 17:53"]

Pohjois-Savossa syödään runsaasti psyykelääkkeitä. Masennukseen ja psykooseihin. Ei ihme, jos asuu siellä.

[/quote]

Kuule täällä se on vielä pientä pohjois-karjalaan verrattuna. Mutta meillä on sitäkin enemmän itseironiaa, mitä taas ei löydy maan länsi- ja eteläosista vaikka etsisi kissojen ja koirien kanssa.
[/quote]

Itseironia on ylimainostettua. Alemmuudesta kärsivän kansanosan tapa mitätöidä itsensä, ennen kuin joku muu ehtii ensin.

Vierailija
52/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:28"]

Sitt ei paane iidän haalla, eikä pooohjan pakkaseeet

[/quote] Se ei sorru sortamalla

Vierailija
53/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varoa ettei kukaan loukkaannu tai tuu mustamaalatuksi jos kuopiossa asuu. Joku saattaa heti mustamaalata. Mä tykkään enempi sinisestä, käyttäkää sitäkin... nii ja muistakaa kunnia...

Vierailija
54/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:32"]

Kannattaa varoa ettei kukaan loukkaannu tai tuu mustamaalatuksi jos kuopiossa asuu. Joku saattaa heti mustamaalata. Mä tykkään enempi sinisestä, käyttäkää sitäkin... nii ja muistakaa kunnia...

[/quote] Itseasiassa suojavärin käyttö on lisääntynyt, osa turvautuu jopa kenkälankkiin...

Vierailija
55/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:29"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 17:58"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 17:53"] Pohjois-Savossa syödään runsaasti psyykelääkkeitä. Masennukseen ja psykooseihin. Ei ihme, jos asuu siellä. [/quote] Kuule täällä se on vielä pientä pohjois-karjalaan verrattuna. Mutta meillä on sitäkin enemmän itseironiaa, mitä taas ei löydy maan länsi- ja eteläosista vaikka etsisi kissojen ja koirien kanssa. [/quote] Itseironia on ylimainostettua. Alemmuudesta kärsivän kansanosan tapa mitätöidä itsensä, ennen kuin joku muu ehtii ensin.

[/quote]

Ja perusteettomasta ylemmyydestä kärsivä kansanosa on kykenemätön laskemaan leikkiä heikkouksistaan, koska kieltää niiden olemassaolon.

Vierailija
56/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:35"]

[/quote] Itseasiassa suojavärin käyttö on lisääntynyt, osa turvautuu jopa kenkälankkiin...

[/quote]

Voisinkohan mä käyttää sitä? Onko se mehiläisvaha hyvä?

Vierailija
57/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:35"]

[/quote]

Voisinkohan mä käyttää sitä? Onko se mehiläisvaha hyvä?

[/quote] Honey.

Vierailija
58/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiossa vihataan kaikkea poikkeavaa: ulkomaalaisia, stadilaisia, homoja, rikkaita, köyhiä, hyvin pukeutuvia, mielenterveyspotilaita jne. Vain keskinkertaisuus ja TAVALLISUUS on hyväksyttävää. Muuten on heti paskanjuttujen ja juorujen kohteena. Turpaankin voi saada.

Vierailija
59/146 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kyllä pitää paikkansa mitä savolaisista sanotaan.. ja puhun nyt kieroudesta..oon asunut Suomessa aika monessa maakunnassa ja missään muualla en oo nähny samanlaisia röyhkeitä ihmisiä kuin Kuopiossa..
Muuttaisin pois heti jos voisin :(

Vierailija
60/146 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisethan rakastaa pakkasta ja pakkanen on vaan pukeutumiskysymys.

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:04"]

nyt on kova pakkanen! En ihmettele jos kukaan ei halua olla ulkona

[/quote]