Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuopion keskusta kuolemanhiljainen

Vierailija
23.01.2015 |

Kuopiossa kauppa käy kuin pienessä kirkonkylässä. Tulin juuri keskustasta ja hiljaista oli vaikka oli perjantain myöhäisiltapäivä. Muutama ihminen palloili puoliautiolla Sokoksella. Tyypillisessä erikoiskaupassa oli enintään yksi asiakas. Kahviloissa oli lähinnä tyhjiä pöytiä. Kauppakeskus Apajassa torin alla oli kokonainen rivistö autioita liikehuoneistoja. Muutenkin tyhjiä kauppahuoneita näkyi runsaasti. Kuopio on kuollut kaupunki.

Kommentit (146)

Vierailija
101/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:43"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:40"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:35"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:32"]

Kannattaa varoa ettei kukaan loukkaannu tai tuu mustamaalatuksi jos kuopiossa asuu. Joku saattaa heti mustamaalata. Mä tykkään enempi sinisestä, käyttäkää sitäkin... nii ja muistakaa kunnia...

[/quote] Itseasiassa suojavärin käyttö on lisääntynyt, osa turvautuu jopa kenkälankkiin...

[/quote]

Voisinkohan mä käyttää sitä? Onko se mehiläisvaha hyvä?

[/quote] Honey.

[/quote]

Okei. No mut käyttäkää muutakin ku sitä mustaa, se on vähä synkkä väri... ei oo kiva?

[/quote] Ai on vähän kuin hautajaisfiilis?

Vierailija
102/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulle ne kaikki ovat lähteneet kuka minkäkin vuoksi. Harmi homma kun muu Suomi tyhjenee ja etelä ylikansoittuu. On se vaan ihanaa olla Savossa kun ei ole liikaa ihmisiä, mutta kyllä nyt jotain elämää saisi olla..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa, kun keskustelu on sellainen, että Kuopion paikalla voisi yhtä hyvin olla mikä tahansa muu suomalainen kaupunki. 

paikkakuntia koskeva keskustelu on aina negatiivissävytteistä. Useimmiten ne pahimmat haukkujat eivät edes itse asu paikkakunnalla.

Minun mielestäni kuopio on kompakti, kehittyvä ja kaunis kaupunki. koulutusmahdollisuudet laajat.

Vierailija
104/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buahhaahahaa!

Me rakennamme täällä järvenrantatalon samalla hinnalla kun te pk-seudun pölvästit kyyhötätte niissä kaksioissanne ja kolmioissanne.

Käytätte 7km työmatkaan tunnin. Me 10 min.

Voimia teille.

Vierailija
105/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 19:00"]

Buahhaahahaa!

Me rakennamme täällä järvenrantatalon samalla hinnalla kun te pk-seudun pölvästit kyyhötätte niissä kaksioissanne ja kolmioissanne.

Voimia teille.

[/quote]

Mot. Kaikki, mitä kuopiolaisista täällä sanottiin. Takapajuisia, alemmuudentuntoisia ja stadilaisten vihaajia. -ap

Vierailija
106/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiossa vihataan kaikkea poikkeavaa: ulkomaalaisia, stadilaisia, homoja, rikkaita, köyhiä, hyvin pukeutuvia, mielenterveyspotilaita jne. Vain keskinkertaisuus ja TAVALLISUUS on hyväksyttävää. Muuten on heti paskanjuttujen ja juorujen kohteena. Turpaankin voi saada.

[/quote]

En huomannu kyllä tätä yliopistolla. Helpompi oli päästä porukkaan mukaan  ku Turussa. Ja varmaan puolet opiskeluporukasta oli jostain muualta, mutta parhaiten kaverustuin ihan niiden natiivi kuopiolaisten kanssa :)

Vierailija
107/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin Kuopion keskustassa, kun muutin Tampereelle (ei keskustaan edes) niin muistan ajatelleeni että täällähän on jopa ihmisiä! Kesällä siellä toki ihan eri meininki :) Mutta muutoin masentavaa, sunnuntaisin tuntuu että olet Kuopion ainut asukas

Vierailija
108/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 19:02"]

Buahhaahahaa!

Voimia teille.

[/quote]

Mot. Kaikki, mitä kuopiolaisista täällä sanottiin. Takapajuisia, alemmuudentuntoisia ja stadilaisten vihaajia. -ap

[/quote]

Jotkut meistä HALUAISIVAT asua kerrostalossa urbaanissa ympäristössä. Kuopiossa urbaania aluetta on vain kovin vähän.

No nyt sentään täällä Kuopiossa on jotain elämää: naapurissani lauletaan kovaan ääneen virsiä.

Vierailija
109/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buahhaahahaa!

Voimia teille.

[/quote]

[/quote]

Pk-seutulaiset taas ovat kautta aikain osoittaneet todeksi sen, mitä heistä sanotaan: egosentrisiä, perusteettomasti ylemmyydentuntoisia, kyvyttömiä ymmärtämään muita elämänmuotoja kuin omaansa ja kaikkien muiden suomalaisten kuin pk-seudun asukkien halveksujia.

Vierailija
110/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kuopiolaiset Kalpan pelissä! :D

t. Muija 20v keskusta

Vierailija
111/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 19:11"]

Kaikki kuopiolaiset Kalpan pelissä! :D t. Muija 20v keskusta

[/quote]

Kristus, kuopiossa naiset kutsuvat itseään muijiksi. Ja siltä ne näyttävätkin....

Vierailija
112/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta muualle jos ei kelpaa :-------------)

Vierailija
113/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:45"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:43"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:35"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:32"]

Kannattaa varoa ettei kukaan loukkaannu tai tuu mustamaalatuksi jos kuopiossa asuu. Joku saattaa heti mustamaalata. Mä tykkään enempi sinisestä, käyttäkää sitäkin... nii ja muistakaa kunnia...

[/quote] Itseasiassa suojavärin käyttö on lisääntynyt, osa turvautuu jopa kenkälankkiin...

[/quote]

Voisinkohan mä käyttää sitä? Onko se mehiläisvaha hyvä?

[/quote] Honey.

[/quote]

Okei. No mut käyttäkää muutakin ku sitä mustaa, se on vähä synkkä väri... ei oo kiva?

[/quote] Ai on vähän kuin hautajaisfiilis?

[/quote]

Joo. Eihän se oo kiva? Eihän?

Vierailija
114/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopion torista voisi tehdä maailman suurimman kirpputorin. Siellä savolaiset akat voisi yrittää kaupitella homeisia vaatteitaan humalaisille turisteille.

Kauppakeskus Apajan (kellaritila torin alla, tyhjä kauppakeskus) voisi muuttaa juoppojen talvimajaksi. Välillä niitä voisi ajeluttaa hissillä ulkoilmaan ja sitten taas takaisin kellariin.

Vierailija
115/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buahhaahahaa!

Voimia teille.

[/quote]

[/quote]

Pk-seutulaiset taas ovat kautta aikain osoittaneet todeksi sen, mitä heistä sanotaan: egosentrisiä, perusteettomasti ylemmyydentuntoisia, kyvyttömiä ymmärtämään muita elämänmuotoja kuin omaansa ja kaikkien muiden suomalaisten kuin pk-seudun asukkien halveksujia.

[/quote]

Edelleen ihmettelen, miten pääkaupunkiseutu liittyy keskusteluun? Itse olen asunut eräässä suurkaupungissakin, mutta se oli Helsinkiä suurempi paikka. Kuopiossa ollaan kovin provinsiaalisia. Vertailukohtana on yhä muu Suomi ja Helsinki, vaikka muu maailma on globalisoitunut. -ap

Vierailija
116/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää uskalla tulla Kuopioon! Kerran kävin ja erehdyin ostamaan torilta mansikoita. Se myyjä alkoi juttelemaan mulle, siis kaikkea ylimääräistä. Olen itse Turusta ja täällä ihmiset ymmärtää olla puhumatta vieraille.

Vierailija
117/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kuopiolaiset Kalpan pelissä! :D t. Muija 20v keskusta

[/quote]

Kuule ei "kaikki kuopiolaiset" ole punaniskakaaleppeja, nuuskahuuli-bensalenkkareita tai tyrkkyjä, jotka menevät mukakatsomaan jääkiekkoa (=lue: bongailemaan miehiä) vaikka eivät lätkästä mitään ymmärrä.

Ketä muita kalapan peleissä muka käy? ainiin se iskä joka vie alakouluikäiset pojat matsiin. Ja se WT-naarasvalas joka karjuu viskibassollaan leukakarvat väristen siellä katsomossa.

Vierailija
118/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö siinä torinlaidalla on se mäkkäri? Ala-asteella käytiin sielä isossa kaupungissa luokkaretkellä ja syömässä sielä mäkkärissä. Käytiin siinä mutalammikossa tai mikä se nyt on jollaki paatilla ajelemassa ja torilla.

Vierailija
119/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 19:19"]

En enää uskalla tulla Kuopioon! Kerran kävin ja erehdyin ostamaan torilta mansikoita. Se myyjä alkoi juttelemaan mulle, siis kaikkea ylimääräistä. Olen itse Turusta ja täällä ihmiset ymmärtää olla puhumatta vieraille.

[/quote]

Heh ja toisaalta niin paljon keuhkotaan siitä, kuinka töykeää tuo puhumattomuus on :D:D:D

Hyväksykää jo kulttuurien ja persoonien erot!

Vierailija
120/146 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän ketjuliike seuraavaksi lopettaa tai siirtyy Matkukseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä