Miten kestän vielä vuoden loppuun hirveässä työpaikassa hirveän pomon alaisena?
Olen siis päättänyt, että lopetan vuoden lopussa työssäni, koska silloin olen saanut kerättyä tarpeeksi suuren "vararahaston". Jokainen päivä on kuitenkin tuskaa mielipuolisen pomon takia. Miten siis kestäisin paremmin tämän viisi kuukautta?
Kommentit (14)
Itse vaan en uskalla jättää työpaikkaa (vakkarivirka) vaan odotan pomon jäämistä eläkkeelle. On jo eläkeiässä, muttei tunnu vaan malttavan lopettaa alaisten kiusaamista.
Joka päivä kurja mennä töihin ja yölläkin valvottaa asian takia. Ja alkaa jo tulla ehkä vainoharhaiseksikin pomon uusia temppuja ja palautteita odotellessa...
Tsemppiä!
jos vain saan uuden työn. Tuo vuoden loppuun on vain sellainen takaraja, että sitten jään vaikka tyhjän päälle.
Ap
Tänään on 150 päivä, huomenna 149...jne
Tai tee palkastasi laskuri joka tunti.
voi kestää, ennen kuin saat työttömyyskorvauksia.
Eikös siinä ole joku karenssiaika, jos on irtisanoutunut ilman työvoimapoliittisesti hyväksyttävää syytä?
Jäljellä olevat päivät ovatkin jo hyvin tiedossa ja loppuajalta tuleva palkkakin. :) Olen itse ajatellut tätä vähän kuin vankeusrangaistuksena.
Tänään on 150 päivä, huomenna 149...jne
Tai tee palkastasi laskuri joka tunti.
Ja olen muutenkin ajatellut tehdä graduni pois alta sitten alkuvuodesta. Ilman valmistumista tai yliopistosta eroamistahan en tosiaan mitään rahaa saisikaan.
Ap
voi kestää, ennen kuin saat työttömyyskorvauksia.
Eikös siinä ole joku karenssiaika, jos on irtisanoutunut ilman työvoimapoliittisesti hyväksyttävää syytä?
Minä voin lähteä milloin vain, otan päivän kerrallaan. Ota myös saikkua muutaa päivä aina välillä jos tuntuu ylivoimaiselta
paljon. Jäät saikulle hetkeksi vaikka.
kannattaa laskea sen varaan että voi mennä noin puoli vuotta ennenkuin rahaa tulee
Ajattelemalla, että viimeinen elokuu/syyskuu/lokakuu/marraskuu/joulukuu tässä firmassa..
Älä murehdi, puoli vuotta menee loppujen lopuksi nopeasti.
Pääsisitkö sillä välin jollekin ammattitaitoasi kehittävälle kurssille, joka auttaisi hakua seuraavaan paikkaan? (tyhmä kysymys kai jos pomo on mielipuoli :-)). Tai kurssitu omakustanteisesti, esim kieliopintoja.
Saako muuten karenssia, jos kyseessä on vuokratyö, ja tämänhetkinen sopimus katkeaa vuodenvaihteessa? Ja tosiaan kun sitä gradua pakertaisin sitten alkuvuodesta n. 3 kuukautta.
Ap
semmoinen juttu että niiden teko voi kestää kauemmin kuin on kaavaillut:)
Omani tein joskus silloin.
mutta olen kuitenkin tehnyt siitä pari vuotta sitten jo puolet ja uskon, ettei se toinen puolikaan ole kovin paha homma. :)
semmoinen juttu että niiden teko voi kestää kauemmin kuin on kaavaillut:)
Omani tein joskus silloin.
pääset pomosta eroon. Irtisanoudut sitten vasta, kun työsuhteen lopettamisesta on pakko ilmoitttaa.