Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 4 kk:n ikäisen vauvan " rytmiä" muuttaa?

25.11.2005 |

Minulla on 4 kuukautta vanha tytteli, joka nukkuu päivällä tosi hyvin ja yöllä sitten tosi huonosti. Viime yönä en nukkunut juuri lainkaan kun tyttö olisi vaan halunnut seurustella tai syödä tai muuten vaan kitisi. Näitä pitkiä päiväunia (4-5 tuntia aamupäivällä ja tunti illansuussa) on nyt kestänyt useita viikkoja. Onko vika näissä pitkissä päiväunissa? Jostain luin, että jos vauva nukkuu päivällä yli 3 tuntia yhtäjaksoisesti, on aivan varmaa että vauva ei nuku yöllä. Mutta toisaalta neuvolassakin on sanottu, että näin pienen vauvan rytmiä ei saisi edes yrittää muuttaa - saa kuulemma enemmän vahinkoa aikaiseksi. Mikä neuvoksi? Osaako kukaan auttaa? Olen yrittänyt päivisin syöttääkin tyttöä enemmän, ettei sitten yöaikaan tankkaisi, mutta ei ole tuntunut auttavan...

t. erittäin väsynyt äiti

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mielestä muuttaa tai ainakin minä näin tein. tosin jo aiemmin kuin 4kk..oiskohan poika ollut silloin jotain reilut 3kk. muutin rytmiä eri syystä kuin sinä. minulla syynä oli se, että sisällä nukkuminen yhtä taistelua.. no joka tapauksesssa, poika nukkui ennen aamusta pitemmät unet vaunussa; 2-4h ja sitten pari kertaa sen jälk. sisällä lyhyemmät unet. minä muutin sitten rytmiä siten, että ensin aamulla nukutan sisälle pikku tirsoille ja pitkät vaunu-unet vasta alkaen 12 maissa ja sitten alkuillasta taas pikku tirsat. aluksi poitsu ei meinannut millään jaksaa aamutirsoista vaunuun saakka ja oli kiukkuinen. myös tirsojen pituus vaihteli alle pulesta tunnista yli tuntiin.. mutta oisko ollu reilussa viikossa, kun tottui ja alkoi tasaantumaan. nyt aamutirsat yl. 30-50min. vaunu-unet 2-3.5h ja iltatirsat n.30min. en tiedä, oliko apua sinulle, mutta auttaisko sulla pitemmät unet keskemmällä päivää?

Vierailija
2/2 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin itse viestin koskien vauvan unirytmiä. Käypä lukemassa, kuulostaako tutulta? En voi muuta sanoa kuin että ymmärrän, jos väsyttää. Niin muakin. Toivottavasti joku osaa auttaa.

Mihin aikaan teillä muuten sitten aamulla herätään, jos yö on mennyt kitistessä? Ja milloin noi pitkät päiväunet alkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla