Onko 1500kcal sopiva energiamäärä 90kiloiselle laihduttajalle?
Liikaa vai liian vähän?
Kommentit (9)
Luulen, että voit syödä 1700. Netistä löytyy laskureita, jotka arvioivat kaloritarvetta.
Semmoinen 500 kilokalorin energiavaje joka päivä johtaa noin puolen kilon laihtumiseen viikossa (tämä on yksilöllistä ja vain karkea arvio).
Mitä hitaammin paino putoaa, sen parempi. Nopea laihtuminen syö lihaksia.
koita syödä kevyesti ja monipuolisesti ja tähtää noin 1200 kcal. älä kuitenkaan päästä nälkää yltymään liikaa, sillä se vaan lopulta ahmimaan.
Kokeile sitä pari viikkoa ja jos tuntuu, että mitään ei tapahdu, voit sitten säätää kalorimäärää.
Mä oon 160cm ja 80 kg. Kiloklubin mukaan mä saisin syödä 1700 kaloria. Viikon olen tuolla laskenut päivän kalorit ja 1,5 kg on lähtenyt. Tosin olen kyllä monena päivänä syönyt vähän vähemmän ja olen käynyt kävelylenkillä 4-5 kertaa viikossa.
65-kiloisen peruskulutus on noin 1900 kcal. Jos syöt sen verran, teoriassa sinun pitäisi laihtua kunnes olet 65 kiloinen ja sitten laihtumisen pitäisi pysähtyä. Samalla olisit tullut opetelleeksi sen, paljonko voit 65-kiloisena syödä lihomatta jälleen.
Tuollaisella energiamäärällä laihtuminen ei ole kovin nopeaa, ei etenkään jos olet laihduttanut joskus aikaisemmin. Kysyy kylmäpäisyyttä ja lujia hermoja kun paino ei alakaan laskea nopeasti. Mutta uskon, että tällä menetelmällä tulokset ovat pysyvimpiä. Samalla laihtuminen lähtee suurimmalla todennäköisyydellä läskistä eikä lihaksesta. Jos laihdutat lihasta, pienenee myös peruskulutuksesi, sillä lihasmassa ylläpitää elimistön jatkuvaa kulutusta.
Eikä se riitä, että syöt vähemmän ja tiedät illalla olevasi nälkäinen?