Haluan uuden pyörän, miten pääsen eroon vanhasta?
Mulla on vanha, mutta hyväkuntoinen (vuosi sitten täysin huollettu ja aina sisällä säilytetty) hybridi-fillari, jonka haluaisin vaihtaa mummomalliin. Netissä en ala pyörää myymään, joten miten siitä pääsisi eroon ja saisi edes pienen korvauksen? Ottaako pyöräliikkeet vaihdossa pyöriä?
Haluaisin mustan 7-vaihteisen (tai 3-vaihteisen) mummopyörän tyyliin Tunturi Elina tai Helkama Aino. Mitä muita vaihtoehtoja olisi, nuo kun ovat aika hintavia?
Kommentit (4)
Paras ajankohta lienee viikonloppu. Takaan että pääset pyörästäsi eroon.
viisi minuuttia ilmoituksen ilmestymisen jälkeen. Sillä olisi ollut kolme ottajaa.
Mikset halua myydä netissä?
Olen itse myynyt ainakin kolme pyörää (tosin lasten ja nuorten) sillä tavalla. Pyöräliikkeet kyllä hyvittävät vanhasta pyörästä uutta ostettaessa, mutta korvaus on selvästi huonompi kuin mitä hyväkuntoisesta pyörästä saa myymällä itse netissä (ainakin jos on kuitit ja avaimet on tallella).
Esimerkiksi viimeksi teinin pyörää vaihtaessa olisin saanut pyöräliikkeessä 4 vuotta vanhasta, vähän ajetusta ja hyväkuntoista Helkaman 26" vaihdepyörästä korvausta 40 tai 50 euroa uuteen vaihtaessa. (Pyörän hinta uutena on 400 euroa.) Kun myin itse, sain samasta pyörästä 100 euroa.
Kannattaa mainita heti ilmoituksessa, että pyörän kuitti on tallella (jos se on). Aika moni jättää kuitittoman pyörän ostamatta, koska ei halua riskeerata ostavansa varastettua tavaraa.
Saat uuden hinnasta hyvitystä.
Helkama Aino on melko raskas pyörä (siis painaa paljon). Minäkin haaveilen uutta pyörää kun mulla Aino on juuri kun se on niin raskas. Ottaisin mieluummin Ainottaren jos niitä vielä valmistetaan.
Osta käytetty pyörä, saat halvemmalla. Monesti löytää tosi hyviä käytettyjä pyöriä ihan pyöräliikkeistä.