miks maidon tulo voi yhtäkkiä loppua???
oon täysimettäny 3kk ja tarkotus ois jatkaa vielä toiset kolme
nyt vaan rinnat lörpsöttää tyhjinä..
Kommentit (2)
Nyt sanon sulle varoituksen sanan: itse koin saman jutun esikoisen kanssa ja paniikissa aloin tuputtaa raukalle korvikkeita ja soseita ja sotkin kaiken ihan täydellisesti. Tulos oli se, että niin kauna kun imetin, 4 kk, lapsi kasvoi yhteensä 11 cm, sen jälkeen 8 kk aikana vain 10 cm. Eli kasvu tyssäsi aika pahasti, vaikka korvikkeella muka aina saadaan aikaiseksi hyvää kasvua jne.
Nyt tokan kanssa mulla on ihan alusta asti tuntuneet rinnat suht tyhjiltä. Ihan alussakaan eivät pakkautuneet, ja mä tietty olin ihan paniikissa, mutta vauva on tähän asti siitä huolimatta kasvanut n. kilon kuussa. JOten pakko se on ollut uskoa että sitä maitoa niissä tyhjän tuntuisissa rinnoissakin on.
Käsittääkseni 3kk:n kohdalla rintojen toiminta muuttuu juuri tuolla tavalla, että ne eivät enää samalla tavalla täyty ja pakkaudu, mutta silti maitoa tulee.
Mun neuvioni sulle on, että juo ja syö hyvin, älä stressaa ja imetä. Jos vauva on tyytyväinen, niin kaikki on hyvin. JOs silti arveluuttaa, niin varaa vaikka maanantaina aika neuvolasta ja käykää tarkistuspunnituksessa. Mutta jos tosiaan haluat imettää, älä ala höösäämään turhia. Vauva kyllä ilmoittaa sulle jos kärsii nälästä.
Maidon tuloa sa lisättyä oluella (ykkösolutkin kelpaa ;) )
ja jotkut oat väittäneet, että jostakin kummansyystä vaniljavanukas lisäisi, en sitten tiedä. Mutta kannattaa hakea muutama olut ja juona ne.