Teiniäideistä tulee myös mummoäitejä
Täällä on hirmu usein vastakkainasettelu teiniäidit vs. mummoäidit. Ihan kuin ne nyt olisi kaksi eri asiaa.
Mitä itse olen huomannut tuttavistani on se, että ne jotka tulevat äidiksi hyvin nuorena, siis alle 20-vuotiaana, on niitä samoja, jotka todennäköisimmin tekaisee vauvan myös yli 40-vuotiaana.
En tiedä yhtään sellaista, joka olisi saanut esikoisen yli 40-vuotiaana, mutta tiedän moniakin jotka ovat saaneet vauvan sekä alle 20-vuotiaana, että yli 40-vuotiaana.
Aika hassua kun nämä nuoret äidit haukkuvat täällä vanhempia äitejä, eivätkä tajua että haukkuvat itseään:)
Kun olin 20-vuotias, mulla oli kolme kaveria, joiden äidit saivat vauvan - joukossa oli muuten yksi akateeminen äitikin, ettei ole pelkästään työväanluokan ilmiö, vaikka siellä toki yleisempi.
Aika usein teiniäideille tulee oikeasti aikuisena tyhjän sylin syndrooma ja sitten tekevät vauvan ja sitten on sisaruksilla 20 vuoden ikäero. Näitä on tosi paljon.
Ootteko huomanneet?
Entä te nyt nuoret äidit, voitteko ajatella tekevänne vauvan sitten kun ootte n.40v?