Taas päänsärkyä!
Kolmas ilta, jolloin pää kipee ja niska jumissa. Tämä toistuu parin viikon välein. Mikä auttaa ja mistä voi johtua? Jumppaan niska/hartiaa päivittäin, ulkoilen ja syön terveellisesti.
Kommentit (3)
päänsärkyä ja niskat jumissa. Vaikka tekisi mitä, ei auta. Särkylääkettä aina otettava, joten en osaa neuvoa..
..raskaus aikana ei ollut ollenkaan, mutta heti kun toinen lapsi syntyi alkoi uudestaan. Alkuun yhdistin sen niskajumiksi, mutta kun aloin miettiä kuinka usein niitä oli päätin mennä lääkäriin. No lääkärissä todettiin ettei taustalla ole mitään vakavaa, ehkä migreeniä tai niskajumia.
Nyt olen itse diagnosoinut tän niskajumiksi+ migreeniksi. Vatsallaan nukkuminen oli pahasta ja tyynyki pitäs vaihtaa parempaan.. automatkat, kirkas auringonpaiste, stressi, menkat siinä aika paljon tekijöitä minkä olen huomannut aiheuttavan mulle päänsärkyä. Käyn säännöllisesti hierottamassa osteopaatilla niskaani. päänsäryt ei ole täysin loppunut, mutta selkeesti vähentynyt. Lääkäriltä sain (rec) miranaxia (kuin burana) se auttaa jos otan sen ajoissa, eli ennen kuin päänsärky alkaa. Joskus ei silloinkaa. Paska vaiva, mutta tuota osteopaattia suosittelen. kannattaa laittaa ylös milloin päänsäryt tulee ja missä tilanteissa muutaman kuukauden ajan niin osaa välttää niitä tilanteita tai ainaki ottaa särkylääkkeen jo etukäteen.
Niin ja on väläytelty myös tälläistä tutkimusta, että migreeni saattaa alkaa usein selkäydinpuudutukensen saaneilla (kuten useille synnyttäneille laitetaan) omalla kohdallani tuo sopis aika hyvin koska ennen lapsia en juuri kärsinyt päänsäryistä!
Tsemppiä sulle, et ole ainoa!
googleta!
Oletko käynyt hierojalla?