Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pianonsoitonopettaja, kysymyksiä?

Vierailija
31.07.2012 |

Siis pianonsoitonopettaja/keikkamuusikko/muskariopettaja ja viiden lapsen äiti. Muiden vastaavien kyselyiden innoittamana; haluatko kysyä jotain.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, ja kiitos jo etukäteen vastauksestasi, mitä tahansa vastaatkaan.

olen 16 v asti pianoa intohimoisesti soittanut tyttö. Vaihdoin musiikkilukioon (Turku) ja uusi ope halusi musta kilpailijan, en tykännyt, en harjoitellut tarpeeksi, varsinkaan tekniikkaa, en koskaan oppinut etydejä... petttajani halusi mun suorittavan 1A-tutknnon. NS. osasin ohjelmiston, mutten koskaan mennyt suorittamaan sitä, koska olin varma etten selviäisi prima vistasta... ja openi oli tosi turhautunut koska en harjoitellut tarpeeksi... kuitenkin sanoi että mulla "absoluuttinen sävelkorva!" täh?"

Nyt teen väitöskirjaa (nothing to do with music) ja olen tosi motivoitunut, ja kadun kaikkea mitä tein yläasteella ja lukiossa... rakastan klassista musiikkia ja erit. pianoa, kadun että jätin kesken, en selvästikään tehnyt tarpeeksi töitä... nyt tyttäreni on melkein 3v, ollaan käyty muskarissa ja tosi kiinnostunut pianosta, oppii melodiat tosi helposti. Kannattaisiko laittaa hänet pianotunneille? Voiko "taipumus oppia" periytyä geeneissä, vaikken itse harjoitellut tarpeeksi )kadun, syvästi!!!!!) Miten 3v kannattaa opettaa kotona? Olisin super-kiitollinen kaikista neuvoista, jo näin etukäteen!!!!!!

Vierailija
22/35 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitonopettajilla tuntuu aina olevan paljon lapsia. Onko siihen joku erityinen syy vai oletteko muuten vaan kovia panemaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me konsertotkin voi soittaa monella lailla.... tunnistettavasti ja 45-v oppii varmasti, jos on vähän musikaalinen ja näkee jumalattoman vaivan. Aikaisemmasta musiikkiharrastuksesta on tietysti hyötyä. Mutta itse kokemuksesta sanon, että miksi haluta oppia jokin yksittäinen juttu? Se on harvoin mahdollista ja yleensä kertoo asiakkaan epärealistisista toiveista. tietty motoriikka, nuotinluku ja kokemus vaaditaan tiettyihin suorituksiin. Väkisin ei kannata vääntää; nimenomaan EI KANNATA.

mutta pidän siitä ihan älyttömästi. Toki haluaisin oppia paljon muutakin. Muistan vain, että Loisto-leffassa sanottiin ko. konserton olevan "maailman vaikein" ja ymmärtääkseni Rahmaninovilla itsellään oli pitkät sormet, mikä näkyi hänen sävellysteoksissaan (pienillä nakeilla ei ylletä ihan joka koskettimelle).

Vierailija
24/35 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnat meidän paikkakunnalla yksityisellä n. 20-35e puolituntinen. Lyhyempiä ja pitempiäkin aikoja saa ja se ei varsinaisesti vaikuta oppimistulokseen ihan määrättömästi, jos opettaja on pätevä.

Ja 15:lle! Hehee! Näitä päteviä on aina joka ryhmässä. Minunkin miehellä on kitara, mutta hän ei osaa soittaa sitä. Eli ammattilaisen silmin nämä asiaa hehkuttavat ovat yleensä juuri niitä ihan tavallisia. Jos jollakulla on erityisen musikaalinen lapsi, opettaja huomaa sen kyllä ihan itse ja vanhempi tietää sen ;D

-ap

Vierailija
25/35 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti oppisi helposti kuten sinäkin.

Tällä alalla on varsinkin julkisella puolella paljon tosi pimeitä tyyppejä. Itselle opiskeluaika oli melkoista vääntöä persoonien kanssa ja niin oli muillakin. Ala on tosi vaikea ja vaatii kylmää päätä. Paljon on juuri sellaisia opettajia, että kokevat lahjakkuudet itselle uhaksi. Tottakai tytölläsi on normaalia paremmat mahdollisuudet oppia; vie vaan muskariin, mutta piano- tai muille instrumenttitunneille viedessäsi ole tarkka opettajasta ja mene aluksi mukaan tunneille! Nykypäivän opettaja ei voi olla enää samanlainen kuin sinulla oli. Jos on niin vaihtakaa. Lahjakkuus on välttämätöntä, mutta myös harjoitusta tarvitaan. Kannustava opettaja mahdollistaa kaiken.

-ap

Vierailija
26/35 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä erottaa duurin ja mollin, esim. nuoteissa tai suoraan jostain kappaleesta?

Vierailija
27/35 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan ollaan kovia panemaankin, ainakin meillä miehen kanssa. Osa pianonsoiton opettajista varmaankin tiettyä uskontoa, mutta itse myös keikkamuusikko, jolla lapsirakas mies, joten miksei paljon lapsia, kun ei yksinään tarvi iltakausia hoitaa?! :D

-ap

Vierailija
28/35 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti oppisi helposti kuten sinäkin.

Tällä alalla on varsinkin julkisella puolella paljon tosi pimeitä tyyppejä. Itselle opiskeluaika oli melkoista vääntöä persoonien kanssa ja niin oli muillakin. Ala on tosi vaikea ja vaatii kylmää päätä. Paljon on juuri sellaisia opettajia, että kokevat lahjakkuudet itselle uhaksi. Tottakai tytölläsi on normaalia paremmat mahdollisuudet oppia; vie vaan muskariin, mutta piano- tai muille instrumenttitunneille viedessäsi ole tarkka opettajasta ja mene aluksi mukaan tunneille! Nykypäivän opettaja ei voi olla enää samanlainen kuin sinulla oli. Jos on niin vaihtakaa. Lahjakkuus on välttämätöntä, mutta myös harjoitusta tarvitaan. Kannustava opettaja mahdollistaa kaiken.

-ap

Et sattuisi olemaan opettajana jossain Uudenmaan/Varsinais-Suomen seudulla? Tästä saisit 3 v asiakkaan ja heti :D

Vierailija
29/35 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan mukaan tunneille. tyttöni kertoi vasta vuosien päästä, että miespuolinen musiikkiopiston piano-opettaja oli seisonut tunneilla tytön takana ja hivellyt hiuksia ja hartioita sekä etupuoleltakin tytön soittaessa.

Tyttö halusi yhtäkkiä lopettaa soittotunnit, eikä kertonut silloin syytä. Olimme vihaisia, mutta onneksi annoimme lopettaa. Kun tyttö kertoi, olisin voinut mennä tappamaan tuon miehen. Meinaa oksennus tulla, kun se tulee kaupassa vastaan.

Vierailija
30/35 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satutko tietämään Tampereella yksityistä pianonsoiton opettajaa, joka hyväksyisi sähköpianon kotiharjoittelusoittimeksi?

Haluaisin laittaa molemmat lapset soittotunneille, joilla ei ole muita tavoitteita kuin opettaa lapset soittamaan. Ei mitään tolppa-ykkösiä, pakollisia teoriatunteja, pakkoesiintymisiä (vapaaehtoiset tosi jees!) tai ryhmäsoitantatreenejä sunnuntaiaamuisin kahdeksalta toisella puolella kaupunkia.

Pianoa meille ei voida hankkia, mutta sähköpianon hommaisin kirkuen, jos se ei enää ole este soittamiselle jossain tunneilla.

Vierailija
31/35 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdoton vastata mitään taustoja tietämättä, mutta aika paljon on käynyt aikuisia, jotka ovat halunneet osata tietyn teoksen eikä mitään muuta. Silloin tulee motoriikka vastaan. On siinä hommaa opetella, mutta taitava soitonopettaja voi kirjoittaa teoksesta tai osasta opiskelijalle mahdollisen version. tätä ei toki kaikki allekirjoita, mutta olen tällaistakin tehnyt :)

-ap

Vierailija
32/35 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans traumoja mua lähennelleestä pianonsoitonopettajasta. Ja siitä että soitin samoja, helvetin tylsiä ja liian helppoja lastenlauluja monta vuotta. Ja siitä että se mun opetuskirja oli aivan kamala.

Lopetin pianotunnit ja nyt kaduttaa pirusti.

Vierailija
33/35 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti en. Olen pikkukaupungissa kauempana enkä uskalla tarkempia tietoja antaa :) Mutta yksityiselle kun viet vaikka ihan harvakseltaan ja musiikkia tuntevana itse välillä kotona opetat niin varmasti oppii. Ja kiirettä ei ole. Itsellä 8-v, 7-v, 5-v, 4-v ja 2-v lapset ja kantsii viedä siinä viisivuotiaana. Aiemminkin oppii pianonsoittoa, mutta tahti on niin hidas, että viisivuotias yhtä lahjakas kirii parissa viikossa vuoden opinnot. anna nauttia muskarista ja kokeilkaa aloitella viisivuotiaana. Paljon myöhemminkin ehtii aloittaa. Ja vaikka/kun itsellasi on kova into, älä näytä lapselle vaan vie pianotunneille kevyin mielin ja anna kuva, että tässä on tällainen mahdollisuus, jos kiinostaa :) Jos ei kiinnosta, vie tunneille toisen kerran teininä ja tarjoa mahdollisuus. Ja jos ei niin ei :D

-ap

Vierailija
34/35 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti olen vähän eri laidalla/pituudella Suomea :)

-ap

Vierailija
35/35 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Toivottavasti et opeta pimeästi vaan että alhaiset hintasi johtuvat siitä, että olet vielä opiskelija! Ammattilaiset, jotka maksavat yksityistunneista verot ja veroluonteiset maksut, eivät voisi antaa tunteja näillä mainitsemillasi hinnoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi