BMI oli ennen 24, 5 kk laihdutuksen jälkeen nyt 19
Pakko hehkuttaa, olo on kevyt, nätti ja ihana! Vuoden mietin pitäisikö laihduttaa, kunnes sain itseäni niskasta kiinni. Nyt uutena haasteena on uusien ruokatottumusten opettelu, kalorimäärän suurentaminen normaaliin ja samoissa mitoissa pysyminen. Tuntuu et koko projektin haastavin vaihe on vasta edessä ja pelkään ylensyömistä ja takaisin tulevaa sokerin himoa:(
Kommentit (12)
No, laiska kun oon niin enpä ainakaan liikuntaa yhtään lisännyt, perus koiralenkit päivittäin ja kituminen 1000-800 kalorilla päivässä, mutta nopeestihan se painokin sitten tippui:D Tuntuu vaan ihan kamalan vaikelta korottaa kalorit sinne 2000 paikkeille, mitä enemmän syön sitä enemmän himo ruokaan kasvaa ja sitä enemmän ahmimisen riski suurenee..
Itsekin kuvittelin että se 2000 kcal on ok, mutta sitten joku energiakulutuslaskuri kertoikin että ikäiselleni, kokoiselleni, kevyttä konttorityötä tekevälle energiatarve päivässä onkin suunnilleen 1600 kcal. Eli tuolla 2000 kcal lisäämättä liikuntaa lihoisin pikkuhiljaa.
Minulla nyt neljäkymmentä täytettyäni selvästi uudet kilot kertyvät vyötärölle. Yksikin kilo on silmin nähtävissä lisänä tai toisaalta myös palkitsee laihtuessa.
Ei siis ole sitä vaaraa, että salakavalasti paino ihan huomaamatta nousisi monta kiloa, kun pari kiloa alkaa heti tekemään tiukkaa housuissa...
kilo viikossa wau! kyllä se puoli kiloo sieltä nopeesti irtoo;)
ap
No, laiska kun oon niin enpä ainakaan liikuntaa yhtään lisännyt, perus koiralenkit päivittäin ja kituminen 1000-800 kalorilla päivässä, mutta nopeestihan se painokin sitten tippui:D Tuntuu vaan ihan kamalan vaikelta korottaa kalorit sinne 2000 paikkeille, mitä enemmän syön sitä enemmän himo ruokaan kasvaa ja sitä enemmän ahmimisen riski suurenee..
Itsellekin tuo 19 on melko sopiva bmi.
Itsellä laihdutus tapahtui itsekseen, kun imetän...ei ollut tarkoituksellista siis. muutama kilo lähti alkutilanteeseen verrattuna.
Minäkin olen saamaton urheilun suhteen. Tykkään lenkkeilystä ja monesta muustakin lajista, mutta kun yksin ei ole kiva lähteä...ennen lapsia kävin miehen kanssa lenkillä, nykyään emme juuri pääse.
Mielestäni tärkeintä olisi nostaa aerobista kuntoa, ja hieman lihaskuntoakin, venyttelykin olisi tärkeää. Pakko varmaan mennä jonnekin tunneille, en mä muuten saa aikaseksi mitään.
Suosittelen olemaan kokonaan ostamatta herkkuja kotiin, ettei niitä sitten voi ahmiakaan.
Mitä tuohon 1000kcal mahtuu päivässä?
Olen taistellu viikon aikana painoa pois n. kilon, mutta onpa ollut tiukassa! Indeksini ei ole ollut mittari (tarkistin juuri, aloitustilanteessa 21) vaan vatsalle kertynyt rasva.
Nyt pitäisi saada vielä ehkä 1/2 kiloa pois ja paino pysymään siinä missä on...
Joo, toi aerobinen kunto ois oikeestikkin hyvä saada kohdilleen. Tuntuu et nyt vaikka kroppa näyttääkin paremmalta, on sisältä paljon paskemmassa kunnossa kuin silloin kun söin paljon ja kulutin aikaani salilla ja jumpissa.
1000 kaloriin mahtuu yllättävän paljonkin ruokaa. Esimerkkejä: 2 kananmunaa: n. 150 kcal, ruisleipä + päälliset n. 100 kcal, saarioisten valmispinaattikeitto (oma lemppari lounas töissä) 240 kcal, 200 g raejuustoa n. 150 kcal, mandariini 32 kcal.. siinä nyt joitakin mun perusruokia, joista varmaan saa vähän kaloreihin suhteutusta.:)
kilo viikossa wau! kyllä se puoli kiloo sieltä nopeesti irtoo;)
ap
mutta vautsi, ap! Onnea saavutuksesta.
Painan nyt yli 90kg. Koska syömättä oleminen on helpompaa kuin kohtuudella syöminen, menen minikaloreilla kunnes painan 70kg. Minikalorit tarkoittaa mulle sen 300-600kcal, kahtena päivänä viikossa syön sitten enemmän.
Suurin pelko onkin tosiaan sitten tilanne laihdutuksen jälkeen; miten osaan syödä ilman että kaikki menee överiksi? Sokeripeikko on pelottava.
t. ikuinen syömishäiriöinen
mutta vautsi, ap! Onnea saavutuksesta.
Painan nyt yli 90kg. Koska syömättä oleminen on helpompaa kuin kohtuudella syöminen, menen minikaloreilla kunnes painan 70kg. Minikalorit tarkoittaa mulle sen 300-600kcal, kahtena päivänä viikossa syön sitten enemmän.
Suurin pelko onkin tosiaan sitten tilanne laihdutuksen jälkeen; miten osaan syödä ilman että kaikki menee överiksi? Sokeripeikko on pelottava.
t. ikuinen syömishäiriöinen
oho, miten sulla on energiaa päivästä toiseen tollasilla kalorimäätillä? Mustakin tuntuu, etten enää ikinä voi maistaakkaan suklaan palaa, karkaisi varmasti heti käsistä.. Oon unohtanu kai sanan kohtuus merkityksen:(
oho, miten sulla on energiaa päivästä toiseen tollasilla kalorimäätillä? Mustakin tuntuu, etten enää ikinä voi maistaakkaan suklaan palaa, karkaisi varmasti heti käsistä.. Oon unohtanu kai sanan kohtuus merkityksen:(
Ihan ok riittää energiaa, kai sitä on omasta takaa niin paljon. Käyn töissä ja käyn lenkillä vähintään joka toinen päivä, juoksenkin jonkun verran.
Olen vasta alussa joten paljon ei ole ehtinyt tapahtua. Toivon että saan pidettyä syömiset kurissa sillä, että ne päivät kun syön niin syön töissä. Siellä ei ole mahdollista mässätä päälle kaiken minkä kaapeista löytää. Se on ollut heikko kohtani tässä, että vaikka olen päiviä syönyt sen 300 kaloria en tosiaankaan pysty pitämään syömisiäni hallinnassa jos kotona syön normaalia ruokaa.
Onnittelut ap! Haaveilen itsekin pääseväni suunnilleen tuohon, itse asiassa minulle ihanne olisi bmi 20. Nyt se on 22.
Olen 36v ja kyllä on läskit tiukassa. Jojoilen koko ajan 60kg tienoilla, en millään pääse sen alle. Ja kuten tuossa aiemmin joku sanoi, kilot napsahtavat tosi helppoon takaisin vyötärölle.
Itse en oikein usko, että minulla riittäisi itsekuri pitää kiinni niin tiukasta dieetistä, että loppuikäni pysyisin ihannepainossa pelkän syömisen avulla. (Jos siis pääsisin siihen ihannepainoon). Yritän siksi liikuntaa ja syömistä yhdistämällä ja vältän varsinaista laihdutuskuuria. No, tulokset ei päätä huimaakaan, jos tuloksista ylipäätään voi puhua.