Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omaehtoinen opiskelu, mitä jos ei saa opintoja

Vierailija
31.07.2012 |

valmiiksi määräajassa? Peritäänkö tuki takaisin? Voiko saada lisäaikaa, jos sitä tarvii esim.kuukauden?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin itsekin ja löysin tän vanhan keskustelun, tietääkö kukaan?

Vierailija
2/7 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan syistä miksi opinnot eivät ole edenneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ainakaan käynyt mitään. Opintoja tosin oli sen verran jäljellä, ettei niitä ollut tarkoituskaan saada siinä 2 vuodessa valmiiksi.

Vierailija
4/7 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Onko muilla kokemuksia/tietoa?

Vierailija
5/7 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kohtaa tästä et ymmärrä?

"Jos opinnot eivät saadun selvityksen mukaan ole edenneet riittävästi, TE -toimisto katsoo, ettei opintoja voida pitää työttömyysetuudella tuettavana opiskeluna. Oikeus etuuteen voidaan evätä takautuvasti siitä ajankohdasta, josta alkaen voidaan todeta sinun laiminlyöneen koulutus- ja opintosuunnitelmassa määrättyjä opintosuorituksia. Mikäli sinulla on vaikeuksia edetä opinnoissasi, ota yhteyttä TE-toimistoon."

Vierailija
6/7 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä katsotaan sitä että saako tarpeeksi opintopisteitä, ei sitä missä ajassa valmistut. Tuki on kuitenkin vain kahdeksi vuodeksi. Omalla kohdalla joustettiin parissa kohdassa. Ensin kurssit olivat jakautuneet siten, että 1. lukukaudella ei ollut mahdollista saada tarpeeksi pisteitä kasaan, opettajan selvitys meni läpi. Myöhemmin jäi kerran pikkuisen puuttumaan tavoitteesta, joka on siis opintotuen vaatimuksia selvästi kovempi, varsinkaan kun ei ollut mahdollisuutta opiskella kesällä. Onneksi se ei vaikuttanut tukeen.

Vierailija
7/7 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

opintojen pitää edetä 5 op / kuukausi ja tämä on _keskimäärin_ Ei siis välttämättä kytätä yksittäistä lukukautta, vaan kokonaisuutta miten ne etenee.

Itse en ole koskaan joutunut toimittamaan esim. opintosuorotusotetta TE-toimistolle, pelkkä oma sanallinen selvitys on rittänyt siellä omassa suunnitelmassa. Mutta mulla on opinnot edenneet yli tavoitteen, koska olen ollut aina välillä töissä ja silti tehnyt opintoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme