Masterchef Australia
Seuraatko? Kuka on suosikkisikisaajasi? Entä suosikkituomarisi? Mitä mieltä muuten ohjelmasta? Minä löysin Australian Masterchefin vasta tällä kaudella (2014 näkyy nyt siis Suomessa) ja olen ihan koukussa. Muista ruokaohjelmista en niinkään välitä, mutta tämä ohjelma on tosi hyvä - kekseliästä ruokaa, fiksuja ja sympaattisia kilpailijoita sekä miellyttävät tuomarit. :)
Katso lähetysajat : MasterChef Australia - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (773)
Marco on ihana.
Haluaisin maistaa sen intialaisnaisen ruokia.
Mun suosikkeja tähän mennessä: Matt, Harry, Miles, Cecilia, Nidhi. Monet vaaleammat/ristiveriset naiskilpailijat aika samannäköisiä ja ne menee mulla vielä välillä sekaisin.
Olipa kiva nähdä taas Reynoldia. Upea "Sammal"-jälkkäri painetestissä.
Vierailija kirjoitti:
Olipa kiva nähdä taas Reynoldia. Upea "Sammal"-jälkkäri painetestissä.
Niin oli minustakin, Reynoldilla on karismaa, vaikka näyttää pikku pojalta. Nidhin ruokia haluaisin maistella, niitä, joilla hurmasi MPWn.
Mun lempihetki on se kun maisteluhuoneessa tuomareiden eteen tuodaan lautanen, jonka ruuan George sitten keskittyneenä jakaa jokaisen tuomarin omalle lautaselle, tarpeen vaatiessa pinsettejä apuna käyttäen 😊
Tulipas koskemattomuuspinssi yllättävän nopeasti tällä kaudella. Nicolettelle sen kyllä mielelläni suon, sillä vaikuttaa sympaattiselta ja osaavalta noin nuoreksi.
Heh, Nigella huomautti Georgea veitsen nuoleskelusta. Itsekin oon kiinnittänyt huomiota tuohon tapaan :D
Hassua. Luulin jo, että tunnen kaikki kilpailijat, mutta tänään nostettiin esille ihan nevahööd naishahmo, jonka annoksia ei oltu aiemmin kertaakaan näytetty.
Olipa ikävää nähdä eilen Nidhin lähtevän. Oli tosi aurinkoinen, positiivinen ja lämminhenkinen kilpailija, jonka olisin toivonut pääsevän pidemmälle. Mutta ehkä tosiaan runsaammat kotiruuat on enemmän hänen juttunsa.
Tykkään näistä tehtävistä, joissa pitää osata arvata kakkujen, yrttien, hedelmien ja milloin minkäkin nimi oikein.
Mukava kakkutehtävä. Harvemmin Masterchef Australiassa tehdään kakkuja.
Alussa Con ärsytti (luulin virheellisesti, että on luonteeltaan koppava), mutta sehän olikin ihana ja lämmin ihminen. Aina niin innostunut ja kannusti muita.
Tekee mieli kokeilla tuota Nigellan sitruunapavlovaa.
Matty on tosi taitava ja mukavan oloinen ihminen, mutta tuntuu, että saa ruutuaikaa enemmän kuin muut. Vähän niin kuin viime vuonna Georgia nostettiin useammin valokeilaan kuin muut kilpailijat.
matt tuntuu tosiaan olevan ruudussa joka jaksossa mutta se johtunee lähinnä siitä että vuoroviikoin se on top-kolmessa ja koskemattomuushaasteessa ja vuoroviikoin pudotuksessa :)
Mä niin tykkään tästä ohjelmasta, mutta nyt olen huomannut, että itkemisestä on tullut muotia tällä kaudella. Tietysti kilpailijat ovat taviksia, mutta nyt jokainen parkuu perheensä perään, tai ruokansa takia tai jotain. Toivottavasti loppuu tuo tekotunteellisuusbuumi äkkiä. Tykkään Cloesta, oli pudotuksessakin, ja nyt loistaa.
437: Kyllä minusta aiemmillakin kausilla on ollut tuota tunteilua suunnilleem saman verran. Tässä ohjelmassa se kuitenkin hoidetaan minusta astetta tyylikkäämmin kuin muissa tositv-ohjelmissa.
Tää on kamala ohjelma. Pääsen viideltä töistä (kyllä, olen täällä työajalla) ja sitten reilu vartti että olen kotona. Kauhee kiire tehdä ruoka ennen Masterchefiä ettei mene jakso pahasti ohi. :D Ja sitten se synkkyys kun syö omatekelettä ja katselee kilpailijoiden luomuksia...
Meillä myös lapset 9 ja 11 on hullaantuneita Masterchefiin. :)
Vierailija kirjoitti:
437: Kyllä minusta aiemmillakin kausilla on ollut tuota tunteilua suunnilleem saman verran. Tässä ohjelmassa se kuitenkin hoidetaan minusta astetta tyylikkäämmin kuin muissa tositv-ohjelmissa.
437 jatkaa Olen samaa mieltä, että on tyylikkäämpää kuin esim jenkkiohjelmissa. Jenkkijutuissa kilpailija on aina joku koulukiusattu tai homokiusattu, ja parkuu sitä pitkään ja hartaasti. Ja usein eniten parkunut pärjää parhaiten.
Minkä niminen se kreikkalainen juusto oli ja saako sitä Stockalta? 😋
Tässä pudotustehtävässä oli mun mielestä vähän epäreilut raaka-aineet...
Minusta oli väärin, että Zoe ei joutunut pudotukseen ja kotiin. Hän oli kapteeni, eikä näyttänyt tekevän juuri mitään siinä haasteessa. Cecilia teki yksin 3 jälkiruokaa melkein valmiiksi, raatoi ilman taukoa kuin eläin. Ja nyt sai tosiaan vaikeimman raaka-aineen. Itse kuutiohaaste oli kyllä opettavainen ja jännittävä. Hyvä ohjelma.
Minustakin Zoen olisi kuulunut joutua pudotukseen, koska kapteenina oli joukkueensa heikoin lenkki.
Pudotuksen raaka-aineet oli myös vähän outoja, esimerkiksi lampaan käsittely ja kypsennys vie jo enemmän aikaa kun noiden muiden, ja sitruuna ei oikein toimi muiden lailla pääraaka-aineena vaan on enemmänkin mauste.
Mua ärsyttää Zoen puhetapa, kun ääni nousee lauseen viimeisellä tavulla. Sitä kun alkaa kuunnella, menee itse asia kokonaan ohi.
Näin alhaalla liekkiketjun, jossa joku valopää mainostaa voittajaa jo otsikossa. Aika säälittävää, jos saa toisten katselunautinnon spoilaamisesta noin paljon iloa omaan surkeaan elämäänsä.