Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten elämäsi muuttui, kun lopetit alkoholin käytön?

Vierailija
30.07.2012 |

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän järkevää aikaa perjantai-iltaisin. Enemmän virkeyttä ja hyvää mieltä lauantai-aamuisin :) Paljon painavampi lompakko.

Todellisuudessa alkoholin käytön lopettaminen on ollut yksi elämäni parhaimmista päätöksistä.

Minulla on ollut aidosti hauskaa. Ei teennäisiä kännikohelluksia ja tekoiloa.

Alkoholin lisäksi jäi kasa mukaystäviä eli sellaisia, jotka eivät seuraani kaivanneet enää kun en alkoa ottanut. Mutta en pidä sitä huonona asiana. Nyt tiedän ketkä ovat todellisia ystäviä.

Nykyisin, ystävien kesken perjantai/lauantai-iltaisin pelataan pelejä, syödään, juodaan alkoholittomia ja NAURETAAN PALJON!!!

Ja seuraavana päivänä muistetaan kaikki mitä on tapahtunut.

Tänä syksynä tulee täyteen 12vuotta täysin tipatonta aikaa. En kadu päivääkään päätöstäni.

Vierailija
2/63 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vielä, että baarissa voin tarvittaessa käydä, mutta en vain ota alkoa. Harvemmin tulee kyllä nykyään tarvetta. Lähinnä jos haluan mennä katsomaan jotain bändiä tai on jotkut juhlat tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon terveemmäksi ja kauniimmaksi. Minulla on energiaa ja luovuutta, olen hyväntuulinen, rauhallinen ja hyvin onnellinen.

Olen alkoholisti, raittiina kaksi vuotta.

Vierailija
4/63 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin juomisen 7 vuotta sitten. Aivan mahtavaa ollut, ei krapuloita, ei ahdistusta, ei häpeää illan mokista. Rahaa ja aikaa jää nyt paljon muuhun ja lapset varmasti kiittävät kun vanhemmat ovat viikonloppuna kotona ja saatavilla :)

Vierailija
5/63 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan lopettaneista ystävistäni ei ole katunut lopettamistaan, jaksavat vieläkin vuosien jälkeen ihmetellä sitä miten eivät aiemmin uskaltaneet.

Vierailija
6/63 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

otan tosi harvoin nykyään. On kiva herätä lauantaina ja tajuta, että päivä ei mene krapulassa makaamiseen vaan voi tehdä kaikenlaista.

Miinuspuoli: olen maailman yksinäisin nykyään.

Vierailija
7/63 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pitänyt siitä joten avasin korkin taas.

Mika

Vierailija
8/63 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitteko minkälaisia määriä sitten oli tapananne juoda per viikko? Tai päivä?

Vierailija
9/63 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitteko minkälaisia määriä sitten oli tapananne juoda per viikko? Tai päivä?

Vierailija
10/63 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aloin ajatella alkoholia joka päivä. Mietin aina , voisiko tänään juoda. Join viikossa 3 pulloa viiniä ja n. 8 olutta. Pienikokoiselle naiselle aivan liikaa.

En jaksanut liikkua, tuli verenpainetauti, särki aamuisin päätä, lihoin 10kg.

En ole juonut vuoteen. Ensin oli kamalaa, nyt ei enää tee mileli. Lenkkeilen ja uin ja olen laihtunut 8 kiloa.

Vierailija
11/63 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomien kalorien lisäksi jää pois suurin osa yögrillimässyistä.

Vierailija
12/63 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ilman alkoholia pitkiä aikoja, välillä juon. Suurin muutos on parempi yöuni ja että jaksaa paremmin liikuntaa.

Ei ole väsynyttä oloa aamuisin ja ehkä hieman freesimpi ulkonäkö.

Paino ei tipu kun en juo. Käyn juomatta muuten normaalisti ulkona ja samojen ihmisten kanssa, mutta en olemyöhään ulkona tai käy meluisissa baareissa.

Juon noin 1-2 pulloa viiniä viikossa silloin kun juon.

Vierailija
13/63 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
14/63 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoansulatus huononi, joten nyt nautiskelen ateriani taas viinin kanssa.

15/63 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähintään 0.35 litran pullo viskiä kuutena päivänä viikossa. Ihan totta. Juopottelu-urani loppuaikoina havaitsin kaljan juonnin turhaksi joten lopetin sen ja siitä syntyneen aukon paikkasin ostamalla aina 0,5 litran viskipullon.

16/63 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut, että raittiiksi tullaan juomalla. Sitten kun on juonut niin paljon, ettei halua kertakaikkiaan enää olla kännissä, on raitistuminen helppoa. Omin avuin harva kuitenkaan selviää, mutta tarvitseva saa kyllä apua. Minä käännyin ensiksi oman terveyskeskuksen puoleen ja sitä kautta päihdetyöntekijä juttusille. Lisäksi aloin käydä AA:ssa lähes päivittäin, joskus jopa kaksikin kertaa päivässä. Nyt kuudennen vuoden ollessa lähellä puoltaväliä käyn enää pari-kolme kertaa kuukaudessa. Missään vaiheessa lukkunottamatta ehkä ihan ensimmäisiä päiviä ei minun ole tehnyt mieli juoda alkoholia, olen sisäistänyt sen, että koskaan eivät asiat ole niin pahalla mallilla, etteikö asioita saisi vielä huonommiksi viinan avulla.

Alussa oli uskomaton tunne herätä aamuisin ilman krapulaa, lähteä autolla maantielle tarvitsematta pelätä puhallusratsiaa ja mikä parasta, ajaa viinakaupan ohi pistäytymättä sisälle.

Lilli Loiri-Sepän kirjassa Selviämistarinoita eräs henkilö toteaa, että on vaikea kuvitella parhaiden päivien olevan vasta tulossa, minulla kun on niin hyvä nyt. Allekirjoitan sen täysin.

17/63 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa-arvoni olivat hurjat, en muista numeroita mutta hoitajakin pelästyi katsoessaan papereitani, kolmen viikon kuluttua uusintakokeessa olivat vielä vähän koholla mutta jo hyvin lähellä normaalia. Paino alkoi tippua lähes silmissä joten uusia housuja sain ostaa parin viikon välein edellisten jäätyä suuriksi ja hyvä niin, juopotellessani oli rahalle niin paljon parempaa käyttöä, että omistin yhdet vaatteet, joita sitten käytin niin kauan kuin ne päällä pysyivät. Ilmeisesti kropastani poistui nestettä vauhdilla, koska sain rampata vessassa vähän väliä ja aina tuli ja kunnolla tulikin. Myös persereikää kirveltäneet väkevät ja kaamean hajuiset krapulapaskat jäivät historiaan.Naaman turvotus laski niin, etteivät kaikki tutut  tunnistaneet minua rnnenkuin aloin puhumaan. Vieläkään en suurissa rahoissa kieriskele mutta ei kuitenkaan tarvitse ihan joka kuukausi viimeisiä kymppejä venytellä.

Vierailija
18/63 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä käyttänyt alkoholia. Se tuntuu kummastuttavan niin monia, että olen miettinyt, pitäisikö kokeilla. Tätä ketjua kun luin, niin totesin, että ei pitäisi.

N21

Vierailija
19/63 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään.

Vierailija
20/63 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin 30 kiloa, koska silloin alkoholistina en syönyt kun piti päästä mahd känniin. Nyt raittiina syön koko ajan ja mieluiten roskaruokaa. Tosin ei ole krapuloita eikä morkkiksia eikä kulu aikaa viinan ajatteluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän