Miksi ihmeessä
tuomitsette ihmispoloisen joka on ylivelkaantunut? Suuren tuomion saavat ne joiden saatavat ovat päätyneet ulosottoon?
Minulla ei itselläni ei ollut muuta pelastusta kuin ulosotto. Kulutusluottoja kevytmielisesti ottaneena!!
Vielä alkuvuodesta kuumeisesti hain pikavippejä, joilla paikkailin talouttani, maksoin siis velkaa velalla. Olin tilanteessa jossa talous pyöri kuukausia vain vippien parissa. Onneksi tulin järkiini ja lopetin vippailun.. ei enää lisää velkaa, olin ymmärtänyt että korttitaloni kaatuu.
Olen talvesta saakka maksanut kipeä korkoisia vippejä tunnollisesti. Unohtanut lapseni, unohtanut itseni, koska kunnon kansalainen maksaa AINA velkansa.
Eihän tässä ole ollut mitään punaista lankaa. Kukaan ei elä tässä maassa muutamalla kympillä kuukaudessa. Nämä kuukaudet ovat olleet maanpäälistä helvettiä. Onneksi nälkä tuntuu vain pari päivää, sen jälkeen voikin elää vedellä vaikka 4viikkoa.
Päätökseni ulosotosta on muhinut 7 kuukautta, nyt olen "valmis" tuohon. Toisaalta pelkään mitä tästä seuraa, mitä kaikki ajattelevat? Olen Ö-luokan kansalainen, epäonnistuja. Velkojen miettiminen on saanut minut työkyvyttömäksi. Olen pois tolaltani, kun olen käsittänyt etten pystynytkään maksamaan velkaani. Pelkään vankilaa (tännehän voin joutua petoksen vuoksi -> hakenut lainaa lainan päälle tietäen ettei maksuvara tule ehkä riittämään)
Itse olen sitä mieltä, että ketään ei voi tuomita tuntematta taustoja. Kukaan ei ratkaisujensa kanssa ole huono ihminen. Raha on kuitenkin vain rahaa, toisaalta raha on tärkeä asia, eikä rahan kanssa pidä leikkiä.
Ajatuksissani ei enää muuta ole kuin maksut, velat, rahat jne.
Velkojille soittaminen, ei tuonut kuin kahden kuukauden helpotuksen. Tämäkin helpotus tasoittui seuraavan kuukauden puhelinlaskuissa eli tulos oli 0.
Sekavaa sepustusta ihmiseltä, joka on tullut tiensä päähän. Vaihtoehtoina a) ulosotto b) kuolema.
Lainoja ei saa järjesteltyä, maksuaikaa voi neuvotella, mutta siinäkin on rajansa. Tuska ja epätietoisuus loppuu, kun annan itselleni luvan ulosottoon.