Arki alkaa taas, kaipaan vinkkejä nopeaan ruoanlaittoon!!
Mitkä ruoat on nopeita ja helppoja, mutta silti maukkaita pyörittää kiireisessä arjessa. Tietty jos edullisia niin aina parempi. Lisäksi pitää olla gluteenittomia... Mutta älkää nyt sillä vaivatko päätä vaan heittäkää hyviä reseptejä niin muuntelen itse gluteenittomiksi jos tarvis.
Mikä on teidän lasten suosikkiruoka?
Kommentit (6)
Meillä lapset syö koulun jälkeen hyvän välipalan, ja päivällinen on siinä seitsemän maissa. Hyvin on aikaa mun ja miehen tulla töistä ja rauhoittua ja tehdä rauhassa ruokaa.
Kiva etta teilla on aikaa rauhoittua ruuanlaittoon..
Mutta nyt tulee sinulle suuri uutinen : kaikkien arki ei ole samanlaista kuin teilla.
Itsekin kaipailen ruokavinkkeja (ja meillakaan ei ole aikaa ruuanlaittoon viikolla kovin paljon)
mutta emme halua käyttää paljoa aikaa ruoan laittoon. Muut asiat tärkeämpiä. Silti pitäisi syödä terveellisesti.
Meillä lapset syö koulun jälkeen hyvän välipalan, ja päivällinen on siinä seitsemän maissa. Hyvin on aikaa mun ja miehen tulla töistä ja rauhoittua ja tehdä rauhassa ruokaa.
että onnistuuko illalla tehdä seuraavan päivän ruoka? Ei tarttis kuin lämmittää?
Toinen on että teet vaikka viikonloppuna useamman ruuan ja pakastat näistä osan ja voit ottaa illalla jääkaappiin sulamaan ja lämmittää kun tulette kotiin?
Kolmas on osittain tekeminen valmiiksi, esim kuori perunat illalla kattilaan ja täytä vedellä. Kun tulet kotiin niin napsauta hella päälle.
Tuolta ruokaosiosta löytyy tälläinen ihana, vanha ketju kun vuokaan ja uuniin, koitan siirtää tähän:
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/24/viestiketju/117721/vaara_palsta…
Wokit on kivoja, siinä menee niin montaa kasvista, jotain elukkaa kuin itse keksii laittaa.
Meillä lapset syö kaikkea, Musakasta munakastikkeeseen. Kun ottaa lapset mukaan niin siinä saa vietettyä aikaa yhdessä. :)
Juures-perunapusseista. Lisää vain jauheliha, nakit tms.
Kuullota isohko sipuli tai pari ientä ja yksi raastettu porkkana. Ruskista paketti jauhelihaa. Lisää purkillinen tomaattimurskaa, puolitoista desiä tummaa pikariisiä ja pari desiä vettä. Mausta reippaasti pippurisekoituksella, chililä, lipstikalla, jeeralla ja kortianterilla (tai pudsillisella tqcomaustetta). Kainostella ei kannata. Anna hautua noin5 min ja lisää pussilnen pakastemaissia tai muita sopivia pakastevihanneksia ja reilu desi liotettuja ja esikeitettyjä kidneypapuja (jos näitä ei ole vakiotavarana jääkaapissa, säilykepurkkipapuja voi käyttää vallan hyvin). Hauduta vielä. 5 min. Tarkista välillä, että nestettä on tarpeeksi. Tarjoa salaatin kanssa.